Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سناتور برنی سندرز در گفتگو با شبکه ام اس ان بی سیِ آمریکا، ضمن حمایت از جو بایدن در انتخابات تأکید کرد: 3 ماهِ آینده مهم‌ترین برهه در تاریخ معاصر آمریکا به حساب می‌آید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی آمریکا، مجری شبکه در آغاز گفتگوی اختصاصی با برنی سندرز، سناتور مستقل از ایالت ورمونت، خطاب به وی گفت: مطمئنم که شما در بسیاری از این دیدگاه‌ها با من سهیم هستید که ما (در دولت و سنای آمریکا) در حال تعمیر و ترمیمِ بسیاری از چیز‌هایی که در آمریکا شکسته است، نیستیم و برای ایجاد جامعه‌ای عادلانه‌تر برای مردم آمریکا تلاشی نمی‌کنیم، اما دستکم، می‌توانیم اقداماتی بکنیم که مانع فروافتادن مردم در ورطه فقر شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در آن نهادی که شما در آن مشغول به کار هستید (سنای آمریکا) نیز چنین اقداماتی صورت نمی‌گیرد.
برنی سندرز، ضمن موافقت با اظهارات مجری این شبکه، گفت: «دقیقاً همین طور است. ببینید! مسئله اصلی این است که ما (در آمریکا) دچار بحرانی بی سابقه شده ایم. درد و رنجی که به لحاظ اقتصادی و از نظر بهداشت عمومی هم اکنون در این کشور وجود دارد، هرگز در گذشته (در تاریخ آمریکا) مشاهده نشده است. البته، خبرِ خوب این است که مجلس نمایندگان آمریکا (که اکثریت کرسی‌های آن در دست دموکرات هاست) به سرعت به این معضل، واکنش نشان داد و در اواسط ماه مه (اواخر اردیبهشت)، قانونی موسوم به «قانونِ قهرمانان» را به تصویب رساند. این قانون شامل موارد مختلف می‌شود، که در میان آن ها، تمدید مزایای 600 دلاری بیمه بیکاری که در هر هفته به بیکاران آمریکایی پرداخت می‌شود، گنجانده شده است.
در خلال تمامیِ آن برههِ زمانی که حدود 2 ماه و نیم بود، سنای آمریکا هیچ اقدامی نکرد، زیرا تحت رهبری جمهوری خواهان، هیچ نوع طرحی برای رسیدگی به این بحران به صحن علنی سنا (برای تصویب) فرستاده نشد. بنابراین، همانطور که شما هم اشاره کردید: ما 30 میلیون آمریکایی داریم که شغل هایشان را از دست داده اند و اکنون نیز در آستانهِ از دست دادن آن 600 دلار هستند که به شدت به آن نیازمندند. در ضمن، میلیون‌ها تن از مردم آمریکا نیز با اخراج از خانه استیجاری یا مصادره خانه‌ای که صاحب آن هستند (به دست بانک‌های طلبکارِ وام مسکن) روبر هستند. ما مردم و کودکانی در این کشور داریم که گرسنه هستند. بحرانِ فوری این است و لذا ما باید حتماً به این بحران واکنشی سریع نشان دهیم. ما باید هم اکنون به این شرایط پاسخ دهیم. ما باید همین امروز یا فردا به این اوضاعِ بحرانی پاسخ دهیم، زیرا مردم، دیگر کاملاً بیچاره شده اند و نمی‌دانند که چگونه می‌خواهند اعضای خانواده خود را در ثروتمندترین کشور جهان، تغذیه کنند و آن‌ها را از گرسنگی نجات دهند.
اگر اجازه دهید، من یک نکتهِ دوم را نیز در همینجا مطرح کنم. من می‌خواهم نکته‌ای را که شما (درباره نابرابری‌های درآمدی در آمریکا) مطرح کردید، کمی بسط دهم. در ضمن، می‌خواهم به شما (مجری این شبکه) تبریک بگویم، زیرا شما در برنامهِ خود، مسئله نابرابری‌های درآمدی و بی عدالتی‌های ثروت اندوزی را در این کشور مطرح کردید. این در حالی است که رسانه‌های شرکتی (متعلق به شرکت‌های بزرگ در آمریکا) معمولاً این نوع مسائل (و معضلات اجتماعی) را مطرح نمی‌کنند. این یک حقیقتِ ساده است که این نوع مسائل را (درباره وجود فقر و نابرابری‌ها در آمریکا) شما از کنگره یا رسانه‌های آمریکا نمی‌شنوید، اما ما به عنوان یک کشور و یک ملت، باید به این موضوعِ اخلاقی بپردازیم که 3 نفر از میلیاردر‌های بسیار ثروتمند آمریکایی (بیل گِیتس، جِف بِزوس و وارِن بافِت) بیشتر از مجموعِ دارایی‌های نیمهِ پایینیِ جامعه آمریکا (50 درصدِ پایینِ جامعه)، ثروت در اختیار دارند. این نیز یک مشکل اخلاقی برای آمریکاست که آمریکا، تنها کشور بزرگِ جهان است که خدمات بیمه درمانی را برای همه شهروندانش تضمین نمی‌کند و این که آمریکا بالاترین نرخ فقر کودکان را در میان تمام کشور‌های بزرگِ کره زمین دارد. از این نوع مواردِ نابرابری در آمریکا بسیار زیاد است.
در آمریکا هیچ نوع مرخصیِ با حقوق برای کارمندانی که می‌خواهند به اوضاع نابسامانِ خانواده شان رسیدگی کنند یا با مشکلات پزشکی مواجه می‌شوند (مرخصی استعلاجیِ با حقوق)، وجود ندارد. هیچ تضمینی نیز برای اعطای مرخصی استحقاقیِ با حقوق برای رفتن به تعطیلات وجود ندارد. ما می‌بایست ساختار‌های بنیادین جامعهِ آمریکا را بازنویسی کنیم، تا بتوانیم از مردم زحمتکش و کارگرانِ این کشور- و نه فقط میلیاردها- حمایت کنیم. در ضمن، تمام آن میلیارد‌ها در خلال این همه گیری (شیوع ویروس کرونا) درآمد‌های سرشار داشته و عملکرد مالیِ بسیار خوبی نشان داده اند.
مجری افزود: این صحیح است. هر کس که هنگام ورود به این بحران (شیوع کرونا)، پول در اختیار داشت، اکنون عملکرد بسیار خوبی دارد. اگر شما (در آستانه همه گیری کووید-19 در آمریکا) از اعتبار مالیِ خوب (نزد بانک‌های این کشور برای دریافت انواع وام ها) برخوردار بوده اید، درآمدی مکفی داشته اید، و پس از آغاز این بحران نیز شغل خود را از دست ندادید و کمی پول نقد اضافی نیز داشتید که می‌توانستید به بانک بروید و وام مسکن با بهرهِ 3 درصد دریافت کنید، شما هم اکنون، زندگی بسیار خوبی (حتی در شرایط بحرانیِ کنونی) دارید. از اینرو، ما نباید نگران این نوع افراد باشیم، بلکه ما نیاز داریم نگران سایر مردم آمریکا باشیم.
مارک مِدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید، هفته گذشته گفت که رئیس جمهور (دونالد ترامپ) یک فرمان اجراییِ ریاست جمهوری صادر نکرد تا روند ممنوعیت دریافت اجاره بها از مستأجران، یا اخراج آنها، یا اخراج صاحبان خانه‌ها از منازل مسکونی شان را تمدید کند. ترامپ گفت: «من امیدوارم دموکرات‌ها ببینند که با این نوع تاکتیک‌های مذاکراتی شان (که در برابر دولت آمریکا یا جمهوری خواهانِ کنگره اصلاً انعطاف پذیر نیستند)، در حال صدمه زدن به چه تعدادِ بسیار زیادی از بیکاران آمریکایی هستند.» ترامپ افزود: «دموکرات‌ها اصلاً نمی‌دانند سازش و مصالحه چیست.»
مجری ام ان بی سی افزود: در ضمن، رئیس جمهور (ترامپ) تهدید کرده است که شاید فرمانی اجرایی علیه شرکت رسانه ایِ اجتماعیِ «تیک تاک» (که یک شرکت چینی است) صادر کند. این در حالی است که ترامپ هیچ فرمان اجرایی برای متوقف کردن اخراج مستأجران یا جلوگیری از مصادره منازل صاحبانِ خانه‌های بدهکار به بانک ها، صادر نکرده است و در نظر هم ندارد که صادر کند.
برنی سندرز گفت: «این بحرانِ اخراج مردم از منازل مسکونی شان، واقعاً بحرانی غیرعادی است. در اول اوت (11 مرداد)، مستأجران (چون اول ماه شده است) باید اجاره بهای منازل استیجاری خود را بدهند و صاحبان خانه‌ها نیز باید یکی دیگر از اقساط وام‌های مسکن خود را به بانک‌های این کشور بپردازند. این در حالی است که میلیون‌ها تن از مردم آمریکا مشاغل خود را از دست داده اند و کلاً هیچ پولی ندارند که بتوانند اجاره مسکن خود را بپردازند. اگر ما دست روی دست بگذاریم و هیچ کاری نکنیم، این افراد (از منازل خود اخراج خواهند شد و) در خیابان‌ها خواهند خوابید. از این رو، در حال حاضر و در بحبوحه این بحران (کرونا)، من بسیار امیدوارم جمهوری خواهان (که اکثریت سنا را در دست دارند) پا پیش بگذارند و این مشکلات را حل کنند. در ضمن، شما به یاد دارید که سناتور لیندسی گراهام چند هفته پیش گفته بود که نیمی از جمهوری خواهان در نظر دارند که اصلاً هیچ اقدامی (در جهت کمک به فقرا یا مستأجران) انجام ندهند.
سندرز افزود: در چنین شرایطی، آنچه ما باید در سنا انجام دهیم این است که دستکم برخی از سناتور‌های جمهوری خواه را متقاعد کنیم که به ما بپیوندند تا در نهایت بتوانیم از خانواده‌های زحمتکش و کارگر در این کشور، حمایت کنیم.
مجری گفت: سناتور! اجازه دهید در این خصوص مطلبی از شما بپرسم که بسیاری از مردمِ آمریکا دلسرد و ناراحت هستند که شما اکنون نامزد ریاست جمهوری نیستید. شاید جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها این اقبال را داشته باشد که با انتخاب یک نامزدِ مناسب برای معاونت ریاست جمهوریِ خود، از آراء برخی از حامیانِ شما بهره‌مند شود. به نظر شما، بایدن بهتر است چه کسی را به عنوان نامزد معاونت خودش انتخاب کند؟
سندرز پاسخ داد: «من اصلاً وارد چنین مسئله‌ای نمی‌شوم. شما هم می‌دانید که انتخاب معاون ریاست جمهوری، کمی شبیه انتخاب یک همسر برای ازدواج است. این یک تصمیمِ بسیار شخصی است که تاثیرات عاطفی متقابل دارد. از اینرو، جو بایدن باید خودش شخصاً در این باره تصمیم گیری کند. در عین حال، من فکر می‌کنم آن افرادی که (در انتخابات درون حزبیِ دموکرات ها) به من رأی دادند، یعنی همان کسانی که از "جنبش ترقی خواه" حمایت می‌کنند، این مسئله را به خوبی درک می‌کنند که سه ماه آینده (تا زمانِ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا)، شاید مهم‌ترین برههِ سه ماهه در تاریخ معاصر این کشور باشد. بنابراین، همه ما باید دور هم جمع شویم و به نحوی همکاری و سختکوشی کنیم که هرگز در گذشته چنین نکرده بوده ایم، تا بیشترین تعداد از رأی دهندگان در تاریخ این کشور را پای صندوق‌های رأی بیاوریم. باید اطمینان حاصل کنیم که همه آراء، شمارش خواهند شد (تقلب نشود) و بدین ترتیب دونالد ترامپ را وادار کنیم که وسایلش را (از کاخ سفید) جمع کند و ما جو بایدن را (به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا) انتخاب کنیم. آیندهِ دموکراسیِ آمریکا به مخاطره افتاده است. ما هم اکنون رئیس جمهوری (ترامپ) در کاخ سفید داریم که به علم (و یافته‌های علمی) باور ندارد و در نتیجهِ آن، ما مشاهده می‌کنیم که به طرزی کاملاً غیرضروری، هزاران تن در این کشور (بر اثر ابتلا به کرونا) جان خود را از دست داده اند. همانطور که شما (مجری) هم به آن اشاره کردید، ما اقتصادی داریم که برای مردمِ زحمتکش و طبقه کارگر، به شدت نابود شده است و این در حالی است که میلیاردر‌ها (ی آمریکایی) کماکان ثروتمندتر از گذشته می‌شوند. این لحظه‌ای برای ماست که دور هم جمع شویم و دونالد ترامپ را شکست دهیم. من نیز هرچه در توان دارم، به کار خواهم بست تا این (شکست ترامپ) محقق شود.»
مجری تصریح کرد: یکی از کار‌هایی که شما به طرزی بسیار مؤثر انجام داده اید، این بود که افراد جدیدی از مردم آمریکا را وارد سامانه سیاسی این کشور کرده اید. شما این افراد- به ویژه جوانان- را که قبلاً هرگز رأی نمی‌داده اند یا هیچ انگیزه‌ای برای مشارکت در انتخابات نداشته اند، متقاعد کردید که وارد گود شوند و در انتخابات شرکت کنند. اکنون صحبت‌های فراوانی در این زمینه شنیده می‌شود که جوانان، به درستی بلد نیستند که چگونه از طریق پست رأی بدهند، یا این که آن ها، با وجودی که انگیزه کافی برای شرکت در جنبش‌های اجتماعی دارند، اصلاً انگیزه مناسب برای رأی دادن، ندارند. پیام شما به این افراد چیست؟ شما می‌خواهید چه اقداماتی انجام دهید تا آن نوع افرادی که به شما رأی دادند و به ستاد انتخاباتی شما کمک‌های مالی کردند، در حال حاضر نیز آنچه را که شما از آن‌ها می‌خواهید (یعنی شرکت در انتخابات برای شکست ترامپ) انجام دهند؟
سندرز گفت: «ما آنچه را که در توان داریم، به کار خواهیم بست. ما یک شبکهِ بسیار قوی از رسانه‌های اجتماعی داریم. البته واضح است که ما در خلال شیوع این ویروس، نمی‌توانیم تجمعات انتخاباتی برگزار کنیم یا به درِ خانه‌های مردم رویم و به صورت رو در رو، از آن‌ها بخواهیم که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند (و به جو بایدن رأی بدهند). با وجود این، ما از تمامی منابعِ خودمان استفاده خواهیم کرد تا اعضای ترقی خواه را برای کنگره و سایر جا‌ها (مانند فرمانداران ایالت ها) انتخاب کنیم، بلکه رأی دهندگان را همچنین تشویق خواهیم کرد که به جو بایدن رأی دهند. این صحیح است که بسیاری از حامیان ما از جوانان آمریکایی هستند، که از رأی دهندگان سنتی در این کشور به حساب نمی‌آیند. این، کاملاً ضروری است که آن‌ها (در روز انتخابات) از خانه‌های خود بیرون بیایند و رأی دهند.»
سندرز افزود: «فقط می‌خواهم در پایان این مصاحبه، نکته دیگری را نیز بیان کنم و آن این است که بر هیچکس مخفی نیست که من و جو بایدن بر سر برخی مسائل، اختلاف نظر داریم. این یک حقیقت است، اما آنچه ما هم اکنون در آن دخیل هستیم، همان چیزی است که ما آن را "سیاست ائتلافی" می‌نامیم. البته، پس از آن که بایدن به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد، ما درباره اختلافاتمان با هم نبرد خواهیم کرد، اما در حال حاضر، کارِ فوری و ضروریِ ما این است که باید با هم متحد شویم تا ترامپ را شکست دهیم. آنگاه، ما به عنوان "ترقی خواهان، " هر کاری که از دستمان برآید انجام خواهیم داد تا دولتِ بایدن را ترقی خواه‌ترین دولتی کنیم که می‌تواند به آن تبدیل شود. هم اکنون پیام من به حامیانمان این است که نه تنها شما باید رأی دهید، بلکه باید به صورتِ زودهنگام (مثلاً از طریق پُست) رأی دهید و آنگاه دوستان، همکاران و همکلاسی‌های خود را (در دانشگاه ها) متقاعد کنید که در انتخابات شرکت کنند و آن‌ها نیز مانند شما، (به جو بایدن) رأی دهند.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مهم ترین برهه جمهوری خواهان ریاست جمهوری مردم آمریکا جمهوری خواه برنی سندرز دموکرات ها ترقی خواه داده اند رأی دهند جو بایدن هم اکنون خانه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900114

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟