Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@22:39:39 GMT

تسهیل خدمات اینترنتی با هواپیمای خودران ژاپنی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۷۴۶۹

تسهیل خدمات اینترنتی با هواپیمای خودران ژاپنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این هواپیما که HAPSMobile نام دارد، یک پرواز آزمایشی را با موفقیت در نیومکزیکو به سرانجام رسانده است.

بر روی بال ۷۸ متری این هواپیمای پهن پیکر صفحات خورشیدی بزرگی برای دریافت انرژی خورشید و تبدیل آن به برق مورد نیاز برای حرکت هواپیما نصب شده است.

همچنین ۱۰ پروانه برای تسهیل حرکت بر روی بال‌های این هواپیما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداکثر سرعت این هواپیما به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و هر یک از هواپیماهای یادشده با پرواز مداوم می‌توانند منطقه‌ای به وسعت ۲۰۰ کیلومتر مربع را تحت پوشش خدمات اینترنت و سایر خدمات مخابراتی قرار دهند.

اولین هواپیما از این نوع به نام HAWK۳۰ در سال ۲۰۱۹ ساخته شد و قرار است در آینده این محصول با هدف افزایش سرعت و زمان پرواز و نیز مساحت منطقه تحت پوشش به روز رسانی شود.

کد خبر 4990606

منبع: مهر

کلیدواژه: هواپیما انرژی خورشیدی هواپیمای بدون سرنشین اینترنت ویروس کرونا تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان واکسن کرونا گوگل اینترنت فناوری نانو هوش مصنوعی حاکمیت سایبری توییتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا موبایل فناوری فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم

جنگنده F 35 b یکی از زیرمدل‌های F 35 لایتنینگ دو، با قابلیت تیکاف کوتاه و فرود عمودی است؛  نسل پنجم از جنگنده‌های رادار گریز که توسط کمپانی لاکهید مارتین طراحی و توسعه داده شده است. فرود آمدن جالب این جنگنده بر روی برج العرب دبی را مشاهده می کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت