Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@03:44:05 GMT

شیوه نامه بهداشتی برگزاری آیین محرم ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۷۷۴۱

شیوه نامه بهداشتی برگزاری آیین محرم ابلاغ شد

معاون بهداشت، وزارت بهداشت، شیوه نامه‌های ویژه برگزاری مراسم و آیین‌های محرم را ابلاغ کرد.

به گزارش «تابناک»، مفاد شیوه نامه‌های برگزاری مراسم و آیین نامه‌های محرم مورد نظر ستاد ملی مدیریت و مقابله بیماری کرونا و وزارت بهداشت، از سوی علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، ابلاغ شد.

۱. دسته‌های عزاداری در محیط‌های باز با حفظ فاصله فیزیکی بین هر فرد به اندازه چهار متر مربع (از هر طرف ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ متر)

۲. زدن ماسک برای عزاداران حسینی در تمام مراسم و محافل ضروری و مهم‌ترین عامل کنترل شیوع کرونا است.

۳. افراد مسن و دارای بیماری‌های مزمن در منزل عزاداری کنند و در مجالس عمومی به هیچ وجه شرکت نکنند.

۴. برگزاری مراسم در فضای باز اولویت اصلی مجالس حسینی باشد، و در صورت اضطرار در محیط‌های بسته می‌بایست یک چهارم ظرفیت مکان و با حفظ فاصله فیزیکی برگزار شود. (هر چقدر ارتفاع سقف محیط‌های بسته بلندتر باشد مثل ۶ یا ۸ متر، به فضای باز نزدیک‌تر می‌باشد. مسئله اصلی تهویه هوا است.)

۵. حرکت هیئت‌ها از یک هیئت به یک هیئت دیگر و تجمع هیأت‌ها، یکی از عواملی است که به شدت در انتقال کرونا موثر است و نباید صورت بگیرد.

۶. جهت زنجیر زنی در دسته‌های عزاداری، حتما از زنجیر‌های شخصی استفاده شود و یا زنجیر‌ها به اشخاص تا پایان دهه عزاداری واگذار شود تا زنجیر‌ها بین افراد دست به دست نشود.

۷. استفاده از طبل و سنج و دمام و دیگر ادوات به دلیل تحرک بالای افراد و تجمع افراد یکی از عوامل انتقال کرونا است و نباید صورت بگیرد.

۸. تمهیداتی انجام پذیرد که در هنگام ورود و خروج عزاداران از مجالس تجمع مردم نباشد. مردم به نوبت و با فاصله وارد یا خارج شوند.

۹. حتی الامکان نذورات حسینی به سمت کمک‌های مومنانه و توزیع مواد غذایی درب منازل برود، اگر در جایی نذر غیر قابل تغییر بود، با نظارت کارشناس‌های بهداشتی پخت و توزیع صورت بگیرد و بصورت بیرون بر در ظرف‌های یکبار مصرف به نحوی توزیع شود که تجمع مردم را به دنبال نداشته باشد.

۱۰. مهم‌ترین مسئله که در مورد عزاداری‌ها هنوز به اتفاق نرسیده ایم، برگزاری مراسمات در محیط بسته به مدت بیش از یک ساعت می‌باشد.
توصیه‌های معاون بهداشت وزارت بهداشت
۱. در ایام محرم شهر سفید و زرد و قرمز نداریم، دستورالعمل‌ها برای تمام شهر‌ها یکسان است و در تمام کشور مراسمات برگزار خواهد شد.

۲. هرچه قدر به برگزاری بیشتر هیأت‌ها کمک کنیم، بهتر است. چون در صورت کم کردن تعداد مراسمات، تجمع مردم بیشتر خواهد شد و در صورت تعدد مراسمات تجمع کمتر خواهد شد.

۳. تنها مسیر ورود کرونا از طریق چشم و دهان و بینی است و ضدعفونی محل مراسمات بصورت مقطعی اثرگذار است. مهم‌ترین نکته در کنترل شیوع کرونا التزام به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی است.

۴. توصیه ما به کوتاه کردن مراسمات عزاداری حتی در محیط‌های باز است.

۵. تا می‌شود نذورات مردم نسبت به چای و شربت به نذر توزیع ماسک بین عزاداران تبدیل شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر مهرداد بذرپاش محمدرضا نوایی ویروس کرونا محرم شیوه نامه وزارت بهداشت طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر مهرداد بذرپاش محمدرضا نوایی برگزاری مراسم وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ورود سگ‌ها به فضای سبز شهری گفت: مردم ما پایبند به آئین اسلام و تشیع هستند، این مواردی باید در فضای عمومی و پارک‌ها رعایت شود و اگر آئین نامه‌ای در این زمینه وجود دارد اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نطق میان دستور دستور صدوسی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس قانون شوراها اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند، اظهار کرد: شهردار موظف به پاسخ گویی در مورد انتصابات و عملکرد منصوبین است.

وی با بیان اینکه رصد مدیران چند دلیل دارد، افزود: ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر و جذب بهتر برای خدمت به مردم، تقویت ارتباط میان مردم و مدیران شهرداری و پاسخگو کردن مدیران از جمله این دلایل است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره کارخانه قند نقش جهان اظهار کرد: همکاران ما در کمیسیون پایش بررسی‌هایی در این خصوص داشتند. این کارخانه ظرفیت درآمدسازی دارد و یکی از مهمترین سهام داران آن شهرداری اصفهان است؛ درخواست داریم گزارشی برای تنویر افکار عمومی در خصوص فعالیت‌های این کارخانه ارائه شود.

وی با اشاره به نیازها و دغدغه‌های منطقه ۹ و ۲ شهرداری اصفهان گفت: هر یک از محلات این بخش تاریخی، مؤثر، انقلابی و شهیدپرور هستند که نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و انجام فعالیت‌های عمرانی است.

مهروی پور با بیان اینکه این بخش حدود ۱۰۰۰ هکتار وسعت دارد و از این میزان ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده است، افزود: کوهانستان ۱۷ هکتار و سودان ۱۲ هکتار بافت فرسوده دارد که خدمات ایمنی در این محلات را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: در راستای احیای بافت فرسوده باید تلاش شود تا شاهد یک اتفاق بزرگ در ماه‌های پایانی دوره کنونی دولت و مدیریت شهری باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اختلاف حریم بین اصفهان و خمینی شهر کلان معضل منطقه ۹ شهر است، افزود: فضای سبز این منطقه که به عنوان ریه اصفهان شناخته می‌شد امروز دچار مشکل است که لازم به نظر می‌رسد شهرداری باید نسبت به این امر رسیدگی کند.

وی افزود: خط بی‌آرتی در این منطقه حدفاصل جهاد تا خیابان شهید حجازی چند سالی است در دستور کار بوده، اما انجام نشده است، مردم نیازمند خدمات مؤثر در حوزه حمل‌ونقل هستند و مسئولان باید نیازهای این حوزه را برطرف کنند.

مهروی‌پور با بیان اینکه در منطقه ۲ شهرداری اصفهان نیز دچار عقب‌ماندگی در پیشرفت‌های شهری هستیم، گفت: مدیران مناطق باید در شورا حضور پیدا کنند و گزارش عملکرد بدهند تا معضلات آن‌ها شناسایی و پیگیری شود.

بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب مسئله غزه نباید از مسئله اول جهان اسلام خارج شود

وی با اشاره به ظرفیت‌های مستعد برای موفقیت‌های ورزشی در سطح مناطق بیان کرد: سرانه‌های ورزشی و خدمات فرهنگی در منطقه ۲ باید تقویت شود تا استعدادها شناسایی و پرورش پیدا کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همکاری‌های آموزش و پرورش و مدیریت شهری گفت: رویداد عصر ورزش که سال گذشته اجرا شد، سال جاری با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری با قدرت بیشتری دنبال شود، همچنین رویداد کلاس شهر مورد توجه قرار گیرد تا در محلات و مناطق مختلف شاهد این رویداد باشیم.

وی با اشاره به مساعدت‌های مالی و پروژه‌های مشارکت محور گفت: پرداخت‌های این حوزه حتی از اردیبهشت ۱۴۰۲ تا کنون صورت نگرفته است که باید مدیریت شهری به این امر توجه کند.

مهروی‌پور با اشاره به ورود سگ‌ها به فضای سبز شهری بیان کرد: مردم ما پایبند به آئین اسلام و تشیع هستند، این مواردی باید در فضای عمومی و پارک‌ها رعایت شود و اگر آئین نامه‌ای در این زمینه وجود دارد اجرایی شود.

وی با اشاره به مسئله غزه بیان کرد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب مسئله غزه نباید از مسئله اول جهان اسلام خارج شود. امروز دانشجویان جهان در حال قیام علیه صهیونیست‌ها هستند و از مدیریت شهری اصفهان نیز می‌خواهیم به صورت مصداقی و رویدادی به این موضوع بپردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همایش تجلیل مردم از طرح نور گفت: از سردار رادان و نیروی انتظامی و مردم بابت انجام اقدامات انقلابی تشکر می‌کنیم.

کد خبر 750763

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز