Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی از طرح خروج نیروهای آمریکایی از خاک آلمان و همچنین خروج تسلیحات اتمی ایالات متحده از کشورشان حمایت می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، در حالی که عرصه سیاسی در آلمان به شدت با طرح خروج نیروهای آمریکایی از آلمان مخالف بوده و آن را رد می کند، اما اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی نظر دیگری داشته و با اجرای این طرح موافقند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه یوگو که به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شده است، 47 درصد شهروندان آلمانی با کاهش نیروهای آمریکایی در کشورشان موافقند. حدود یک چهارم شهروندان هم بر این عقیده‌اند که نیروهای امنیتی آمریکایی باید کاملا آلمان را ترک کنند.

تنها حدود یک سوم (32 درصد) شهروندان آلمانی خواهان باقی ماندن نیروهای امنیتی آمریکا در خاک کشورشان در همان میزان سابق هستند. 4 درصد هم بر این عقیده‌اند که تعداد این نیروها باید افزایش یابد. 21 درصد شهروندان هم در این باره ابراز بی اطلاعی کرده‌اند.

وزیر دفاع آمریکا چندی پیش اعلام کرد بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حدود 12 هزار نظامی آمریکایی خاک آلمان را ترک خواهند کرد که حدود 5600 نفر از آنها در دیگر کشورهای عضو ناتو مستقر خواهند شد.

مارک اسپر در خصوص برنامه جابجایی بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به خبرنگاران گفت: «بر اساس برنامه‌ریزی یوکام [ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا] تقریباً 11900 نیروی نظامی از آلمان خارج خواهند شد و تعداد نیروها از 36 هزار نفر به 24 هزار نفر کاهش خواهد یافت..»

این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتقادهای فراوانی روبرو شده و بحث‌های زیادی را در دولت ائتلافی آلمان درباره چگونگی واکنش در برابر این تصمیم ترامپ ایجاد کرده است.

ایالت‌های بایرن، بادن-وورتمبرگ و راینلند –فالتز آلمان بخصوص تحت تاثیر این تصمیم ترامپ قرار می‌گیرند. قرار است مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا از آلمان به مونس بلژیک منتقل شود. یکی از مقرهای نظامی ناتو در حال حاضر در این منطقه قرار دارد.

ترامپ در اعلام طرح بازگرداندن بخشی از نیروهای آمریکایی از خاک آلمان اعلام کرده بود که این طرح را به دلیل عدم پایبندی آلمان به تعهدات مالی خود در قبال ناتو انجام می دهد.

البته هنوز تصمیمات نهایی برای اجرای این طرح اتخاذ نشده است و شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و مخالفت ها با این طرح ترامپ در کنگره می تواند اجرای آن را زیر سوال قرار دهد.

از حدود 6 فراکسیون پارلمان آلمان 5 فراکسیون بازگشت نیروهای آمریکایی را رد می کنند. تنها حزب چپ آلمان با این امر موافق است.

اما در بین طرفداران احزاب آلمانی وضعیت به گونه ای دیگر است و تنها در بین طرفداران احزب متحد مسیحی اکثریت ( 45 درصد در مقابل 41درصد) با این مسئله موافقند. در بین طرفداران بقیه احزاب حامیان خروج نیروهای آمریکایی از خاک آلمان بیشتر است.

مقام آلمانی: به منظور جلوگیری از اجرای طرح ترامپ برای خروج نیروها تلاش می‌کنیمآلمان و فرانسه استفاده از فناوری آمریکا در تولیدات نظامی را خود کاهش می‌دهند

با وجود اینکه آمریکا طرحی برای خروج تسلیحات اتمی خود از خاک آلمان ارائه نداده، اما اکثر شهروندان آلمانی خواهان این مسئله نیز هستند.

حزب سوسیال دموکرات آلمان اخیرا این پیشنهاد را مطرح کرده و نتایج نظر سنجی موسسه یوگو هم نشان می دهد که حدود دو سوم شهروندان از چنین طرحی حمایت می کنند. 66 درصد شهروندان آلمانی با طرح خروج تسلیحات اتمی آمریکا از خاک آلمان موافقند و تنها 19 درصد خواهان باقی ماندن این تسلیحات در خاک کشورشان هستند.

نتیجه نظر سنجی موسسه یوگو نشان می دهد درباره دلیلی که ترامپ برای این طرح خود اعلام کرده یعنی هزینه کم آلمان در زمینه دفاعی هم مخالفت زیادی در بین شهروندان آلمانی وجود دارد. تنها 25 درصد شهروندان بر این عقیده اند که آلمان در زمینه دفاعی هزینه کمی می کند. 58 درصد با این مسئله موافق نیستند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" دونالد ترامپ بیشتر بخوانید... مقام آلمانی: به منظور جلوگیری از اجرای طرح ترامپ برای خروج نیروها تلاش می‌کنیم تداوم صادرات تسلیحات میلیونی آلمان به ترکیه با وجود تحریم تسلیحاتی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مقام آلمانی: به منظور جلوگیری از اجرای طرح ترامپ برای خروج نیروها تلاش می‌کنیم تداوم صادرات تسلیحات میلیونی آلمان به ترکیه با وجود تحریم تسلیحاتی واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" دونالد ترامپ پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ گزارش سازمان ملل: کره شمالی احتمالا به توانایی نصب تجهیزات هسته‌ای روی موشک دست یافته است ۲ پیروزی روسیه در مسابقه با آمریکا بر سر تولید سریع‌تر واکسن کرونا ۳ عمران خان : میانجی‌گری پاکستان میان ایران و عربستان پیشرفت کُندی داشته است ۴ اعلام تاریخ تولید واکسن کرونای ساخت موسسه "وکتور" روسیه ۵ اولین اظهار نظر وزیر خارجه جدید لبنان؛ تاکید بر لزوم همکاری با سوریه ۶ حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه و حومه دمشق دفع شد ۷ ادامه خشم بزرگترین آتش‌سوزی کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ ۸ عطوان برررسی کرد: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان مهمترین اخبار بین الملل مستند «خانه عنکبوت»؛ نفوذ اطلاعاتی جهاد اسلامی به سرویس‌های امنیتی و جاسوسی اسرائیل گزارش| سقوط آزاد اقتصاد آمریکا و آدرس غلط ترامپ؛ آیا انتخابات مسئله اصلی است؟ لبنان| آغاز ماموریت وزیر خارجه جدید/ تاکید بر لزوم انجام اصلاحات مالی تصاویر تکان دهنده از سرکوب شدید معترضان در پورتلند توسط نیروهای امنیتی آمریکا مهمترین اخبار تسنیم بانک مرکزی: معرفی سری جدید صادرکنندگان متخلف به قوه قضائیه/۲۵۰ صادرکننده‌ای که معرفی کردیم یک دلار هم برنگردانده بودند جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود گزارش تسنیم| ضرر ۲۸۰۰ میلیارد تومانی «هیات دولت» حسن روحانی به سفره ۱۴ میلیون کارگر انتقاد قوه قضائیه از معرفی قطره چکانی متخلفان ارزی/ ۴۴۵ متخلف ارزی بازداشت شدند واعظی: وزیر پیشنهادی صمت بزودی به مجلس معرفی خواهد شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان دونالد ترامپ اخبار آلمان دونالد ترامپ خروج نیروهای آمریکایی نیروهای آمریکایی از خاک شهروندان آلمانی درصد شهروندان خاک آلمان خروج نیروها طرح ترامپ بین الملل برای خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت

به گزارش جام جم آنلاین ازمرکز اطلاع رسانی فلسطین، دانشجویان درب موزه را به روی سفیر آلمان بستند، سپس در حالی که سفیر در حال فرار بود شعار‌هایی در محکومیت موضع آلمان در حمایت از نسل کشی در غزه سر دادند.

تعداد بازدید : 4 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تعداد بازدید : 3 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشجویان در شعار‌های خود از سازمانی که به سفیر آلمان اجازه این بازدید را داده بود، انتقاد کردند، زیرا برلین در جنگ غزه که در آن ده‌ها هزار فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شده اند و ۶۰ درصد ساختمان‌های غزه منهدم شده اند، از تل آویو حمایت کرده است.

دیگر خبرها

  • ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید