Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: میانگین بارش در کل استان در سال زراعی جاری ۴۲۲ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار بلندمدت ۳۴ درصد رشد کرده و سبب شد که قزوین برای دومین سال متوالی ترسالی را تجربه کند. - اخبار استانها -

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: متوسط میزان بارش در شهرستان‌‌های آبیک، آوج، البرز، قزوین، بویین‌زهرا و تاکستان به ترتیب 486، 448، 428، 417، 414 و 367 میلی‌متر بوده که نشان می‌دهد معدل بارندگی در کل استان قزوین 422 میلی‌متر بوده و آمار بارندگی ما نسبت به آمار بلندمدت 107 میلی‌متر رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قزوین هفتمین استان با بیشترین میزان بارش در کل کشور بوده است، گفت: میانگین افزایش بارندگی در کل کشور 66 میلی متر بوده که نشان می‌دهد افزایش بارش در استان قزوین نسبت به کشور 29 درصد بیشتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به آمار بارندگی نقطه‌ای در استان قزوین (بر اساس نقاط بارش) اضافه کرد: از این نظر شهر معلم‌کلایه با 519 میلی‌متر، آوج با 487 میلی‌متر و رازمیان با 422 میلی‌متر بیشترین میزان بارش نقطه‌ای در استان را داشته‌اند. ضمن اینکه تاکستان، سیردان و بویین‌زهرا به ترتیب با 312، 364، 356 میلی‌متر کمترین میزان بارش نقطه‌ای را داشتند و شهرهای آبیک، قزوین و کوهین به ترتیب با 395، 386 و 376 بارش نقطه‌ای متوسطی را تجربه کردند.

بارندگی امسال یزد نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش یافترشد قابل توجه بارندگی در استان تهران/ افزایش 14 درصدی نسبت به پارسالبارندگی سال زراعی استان کرمان از 192 میلی‌متر گذشت + جزئیات میزان بارندگی

شیخ‌الملوکی ادامه داد:‌ بررسی وضعیت بارش‌های به صورت نقطه‌ای و در سطح شهرستان به ما نشان می‌دهد که در همه ایستگاه‌های هواشناسی میزان بارندگی‌ها نسبت به آمار بلندمدت بین 15 تا 69 درصد رشد کرده و در حال طی کردن یک ترسالی دیگر در سال زراعی 99-98 هستیم.

وی یادآور شد: همچنین نقش پهنه‌بندی مجموع بارش‌ها در استان قزوین نشان می‌دهد که از لحاظ پهنه‌‌های هواشناسی میزان بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان از 321 تا 700 میلی‌متر متفاوت بوده است. ضمن اینکه در بعضی از نقاط 600 میلی‌متر بارندگی نقطه‌ای را داشتیم.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین بارندگی میزان بارندگی آب و هوا بیشتر بخوانید... رکورد بارندگی‌های ۳۲ ساله شهر تهران شکست بارندگی امسال یزد نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش یافت رشد قابل توجه بارندگی در استان تهران/ افزایش ۱۴ درصدی نسبت به پارسال قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... رکورد بارندگی‌های ۳۲ ساله شهر تهران شکست بارندگی امسال یزد نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش یافت رشد قابل توجه بارندگی در استان تهران/ افزایش ۱۴ درصدی نسبت به پارسال واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین بارندگی میزان بارندگی آب و هوا پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| بی‌نیازی ایران از واردات ورق فولاد/ ابرطرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با نام سردار سلیمانی به امضا رسید ۲ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۳ نیمه تمام ماندن یک پروژه پس از ۱۲ سال/ صدای سوت قطار در سبزوار شنیده می‌شود؟ ۴ گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ ۵ سمنان| بانوی معلولی که فعل «خواستن » را به‌خوبی صرف کرد؛ خیاطی را از طریق فضای مجازی و بدون آموزش یاد گرفتم ۶ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۷ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۸ گزارش| وقتی کرونا به پیر و جوان رحم نمی‌کند / افزایش مجدد ‌ابتلا به کووید ‌۱۹ در بین سنین ۲۵ تا ۴۵ سال مهمترین اخبار استانها گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ عزم جدی بنیاد مستضعفان ‌برای ‌محرومیت‌زدایی در هرمزگان / برای رفع محرومیت در جزیره لارک ‌خیمه زده‌ایم گزارش| دسترسی به سرعت مطلوب اینترنت در زنجان به سبک هخامنشی / مردم در پشت بام به دنبال "نت" می‌گردند گزارش ویدئویی|بی‌مهری به شاهکار تاریخی دوران زندیه / "حمام پاشاخان" ‌‌زیر خاک مدفون شده است‌ مهمترین اخبار تسنیم بانک مرکزی: معرفی سری جدید صادرکنندگان متخلف به قوه قضائیه/۲۵۰ صادرکننده‌ای که معرفی کردیم یک دلار هم برنگردانده بودند جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود گزارش تسنیم| ضرر ۲۸۰۰ میلیارد تومانی «هیات دولت» حسن روحانی به سفره ۱۴ میلیون کارگر انتقاد قوه قضائیه از معرفی قطره چکانی متخلفان ارزی/ ۴۴۵ متخلف ارزی بازداشت شدند واعظی: وزیر پیشنهادی صمت بزودی به مجلس معرفی خواهد شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین بارندگی میزان بارندگی آب و هوا استانداری قزوین بارندگی میزان بارندگی آب و هوا بارندگی در استان استان قزوین میزان بارندگی میلی متر بوده نشان می دهد میزان بارش بارندگی ها نقطه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بارش‌های بهاری ابتدای اردیبهشت طی سه روز اخیر علاوه بر تقویت سفره‌های زیرزمینی و سیراب کردن زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها، حدود هفت میلیون متر مکعب آب  به مخزن سد‌های استان وارد کرد.

سید محمد موسوی با بیان اینکه بارش مستمر و مناسب باران به افزایش آورد رودخانه‌ها و ارتقاءِ ذخیره آب در سد‌های استان منجر شد، افزود: میانگین بارندگی‌های سه روز اخیر در مازندران ۳۲.۷ میلیمتر بود.

موسوی خاطرنشان کرد: از ابتدای بارش‌ها تا صبح امروز -چهارشنبه- حدود هفت میلیون متر مکعب آب به مخزن سد‌های استان وارد شده که با توجه به جاری شدن سیلاب در سرشاخه‌های سد‌ها ذخیره‌سازی همچنان در حال اجراست و میزان ذخیره آب باز هم افزایش می‌یابد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: در سد شهید رجایی تا کنون حدود ۳.۵ میلیون متر مکعب ذخیره‌سازی صورت گرفته که مجموع حجم آب ذخیره شده در این سد از ۷۵.۵ میلیون متر مکعب فراتر رفته است.

موسوی درباره ذخیره سد آیت‌الله صالحی مازندرانی هم گفت: در این سد نیز از بارش‌های اخیر تا کنون ۳ میلیون متر مکعب به ذخیره اضافه شده و حجم فعلی آب موجود در مخزن به ۱۳۸ میلیون متر مکعب رسید.

به گفته وی در سایر سد‌های کوچک استان نیز با وجود تخلیه سد برای مصرف کشاورزی ذخیره‌سازی مجدد صورت گرفته و برخی از این سد‌ها نیز سرریز داشتند.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به نقش بارندگی‌های به‌هنگام در مدیریت مصرف آب و تأمین آب مورد نیاز کشتزار‌های استان، گفت: خوشبختانه این بارندگی‌ها در دشت هراز اثرگذاری مطلوبی داشت. دبی رودخانه هراز در پی این بارندگی‌ها به بیش از ۳۰ متر مکعب رسید که با مدیریت صورت گرفته برای مصارف کشتزار‌ها تقسیم و توزیع شد.

موسوی با بیان این‌که دبی فعلی رودخانه هراز ۲۴ متر مکعب بر ثانیه است، اظهار کرد: کل حجم آورد هفت رودخانه مهم استان شامل تالار، هراز، چالوس، بابلرود، چشمه‌کیله، تجن و نکارود طی سال آبی جاری -از یکم مهر ۱۴۰۲ تا پنجم اردیبهشت- یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون متر مکعب بود که ۲۷ درصد نسبت به درازمدت کمتر است.

 وی مجموع بارندگی ثبت شده در مازندران را از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ۴۶۶ میلیمتر  اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به درازمدت ۳ درصد و نسبت به پارسال که ۳۱۵ میلیمتر بود ۴۸ درصد افزایش دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به پیش‌بینی بروز تنش آبی در نزدیک به ۳۲ هزار هکتار از کشتزار‌های سراسر استان تصریح کرد: هرچند که در بارش‌ها امسال شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داریم، اما با توجه به افزایش میانگین دمای هوا و افت برخی شاخص‌های منابع آبی نسبت به درازمدت، همراهی مردم و به ویژه کشاورزان برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی ضروری است.

دیگر خبرها

  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور