Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@08:45:37 GMT

نجات جوان ۲۹ ساله عملیات درکوهستان شمیرانات

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۸۱۴۸

نجات جوان ۲۹ ساله عملیات درکوهستان شمیرانات

معاون جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات، از سقوط جوان ۲۹ ساله از ارتفاعات دارآباد خبر داد و گفت: بعد از ۱۰ ساعت تلاش و با کمک تیم های پشتیبان مصدوم به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ شریفی معاون جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات اظهار داشت: در پی اعلام حادثه از مرکز عملیات هلال احمر شهرستان شمیرانات مبنی بر سقوط این کوهنورد درارتفاعات کوهستان دارآباد (منطقه خشکه چال) ومصدومیت وی به علت سقوط از ارتفاع غیر هم سطح دچار ترومای شدید پا شده بود، بلافاصله یک تیم عملیاتی جست‌ و جو و نجات  به منطقه حادثه اعزام ونیز در ساعت ۱۷:۰۰، ۳ تیم پشتیبان باحضور مسول امداد و نجات هلال احمر شمیرانات به منطقه فراخوان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از انجام اقدامات اولیه وتثبیت پزشکی وفیزیکی،مصدوم به پایین کوه منتقل وتحویل عوامل اورژانس تهران شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: به علت صعب العبور بودن مسیر، در نهایت با تلاش نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان هلال احمر شمیرانات پس ازحدود ۱۰ ساعت عملیات در شرایط سخت وصعب العبورمنطقه حادثه، عملیات درساعت یک و ۵۰ دقیقه نیمه شب با موفقیت پایان یافت.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شریفی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نجات جوان ۲۹ ساله هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ساعت ۴ و بیست و سه دقیقه امروز گزارشی مبنی بر سقوط به دره خودرو دنا در کیلومتر ۴۰ آزاد راه قزوین رشت لاین شمالی به مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

صبوری غیاثوند افزود: بلافاصله ۲ تیم از پایگاه امداد و نجات کوهین جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین همراه با خودرو نجات و پایگاه شیرین سو به موقعیت حادثه اعزام شدند.

وی گفت: این حادثه ۲ مصدوم و یک فوتی بر جای گذاشت که پس از ارزیابی و رها سازی، حادثه دیدگان به با کمک اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده
  • نجات مصدوم در ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • نجات فرد سقوط کرده از ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • جسد پیرمرد ۷۵ ساله نهبندانی در تالاب کجی نهبندان کشف شد
  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • رهاسازی مصدومان دو حادثه سقوط خودرو به دره در باغملک و دزفول
  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت