Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کلات گفت: بند خاکی خلج کلات در بخش مرکزی با اعتبار ۱۱میلیارد ریالی آماده بهره برداری شد.

به گزارش قدس آنلاین، حسن محمد زاده رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کلات گفت: با پایان عملیات عمرانی خاکریزی و بند خاکی خلج کلات با اعتبار ۱۱ میلیارد ریالی آماده بهره برداری ساخت سرریز بندخاکی خلج از بخش مرکزی این شهرستان این بند به طور رسمی آماده آبگیری و بهره برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: هزینه ساخت این بند خاکی به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال ازمحل اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی تامین شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کلات ادامه داد: این طرح به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلات ساخته و آماده بهره برداری شده است.

محمد زاده با اشاره به اجرای چند طرح آبخیزداری و آبخوات داری در این شهرستان بیان کرد: سازه‌های گابیون و سنگی ملاتی حوزه آبخیز سد دو آبی شهرستان کلات در روستاهای باغکند و سررود ساخت سال ۹۷ از این طرحهاست.
او تصریح کرد: احداث سازه‌های آبخیزداری علاوه بر حفاظت منابع پایه آب و خاک و تقویت پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایشبند خاکی خلج کلات آماده بهره برداری خاک و کنترل سیل و رسوب می‌تواند با کاهش سرعت و حجم آب‌های روان حاصل از بارندگی‌های شدید در بالادست مناطق مسکونی از وارد آمدن خسارات به تاسیسات انسانی در پایین دست جلوگیری کنند.

منبع: باشگاه  خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پروژه بند خاکی آماده بهره برداری خاکی خلج بند خاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهرگفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری شامل بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی به منظور ذخیره روان آب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهرستان احداث شده است.

 
علی رحیمی میانگین بارش سالیانه نزولات جوی شهرستان فریدونشهررا بیش از ۵۵۰ میلیمتراعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته حجم زیادی از این بارش‌ها به صورت روان آب و سیلاب ازشهرستان به صورت روان آب یا سیلاب خارج می‌شد یا باعث خسارت‌هایی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی می‌شد که با احداث سازه‌های آبخیزداری ۸۰ درصد روان آب‌ها و سیلاب‌ها مهار شده است.


او  گفت: طرح‌های آبخیزداری وبیولوژیکی در حوزه‌های آبخیزداری پشتکوه، قلعه سرخ و میدانک و پلاسجان باهدف ذخیره سازی روان آب‌ها، کنترل سیلاب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش نفوذ پذیری آب در سفره‌های زیرزمینی شهرستان در دو سال گذشته با بیش از ۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر هم گفت: این شهرستان یکی از سرشاخه‌های اصلی سه سد مهم کشور، زاینده رود، کارون و دز است، که احداث سازه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کاهش ورود رسوبات ناشی از فرسایش خاک به این سد‌ها دارد.


سیامک اسفنانی افزود: جلوگیری از فرسایش خاک، تکمیل چرخه کربن، احیاء و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، پیشگیری از خسارات و آسیب‌های سیل و تغذیه چشمه ها، قنوات و سفره‌های زیرزمینی ازمهمترین اهداف و فواید اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر   باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم