Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@11:03:05 GMT

کشف بقایای سالم یک ماموت در سیبری

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۹۱۳۶

کشف بقایای سالم یک ماموت در سیبری

مورخان روس به دنبال گزارشات مردمی توانستند بقایای یک ماموت را که بسیار سالم مانده است در سیبری کشف کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مورخان روسی به دنبال گزارشات مردم از بقایای استخوانی غول‌یکر یک موجود در دریاچه ای در سیبری توانستند ظرف مدت 5 روز به کشف جالبی دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان با جمع‌آوری این استخوانها و آزمایشات لازم متوجه شدند استخوانها به یک ماموت 10 هزار ساله تعلق دارد که بسیار سالم مانده است.

بین استخوانهای کشف شده آثاری از پوست ماموت هم یافت می شود که با توجه به این استخوانها اندازه و سن ماموت قابل برآورد است.

به گفته دانشمندان این ماموت جوان حدودا 20 سال سن داشته و ارتفاع آن به 3 متر می رسیده.

استخوان ها سالم مانده اند و آثاری از شکستگی و جراحت بر آنها یافت نمی شود، دلایل مرگ این حیوان هم مشخص نیست.

کشف بقایای ماموتها ساخت‌ یک فرودگاه را متوقف کردانقراض ماموت‌ها به‌دلیل نارسایی در باروری و افزایش قند خون!حقایق جالب و تازه از علل انقراض ماموت‌ها در کره زمین

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1416/CT1 واژه های کاربردی مرتبط آثار باستانی بیشتر بخوانید... کشف بقایای ماموتها ساخت‌ یک فرودگاه را متوقف کرد انقراض ماموت‌ها به‌دلیل نارسایی در باروری و افزایش قند خون! حقایق جالب و تازه از علل انقراض ماموت‌ها در کره زمین قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کشف بقایای ماموتها ساخت‌ یک فرودگاه را متوقف کرد انقراض ماموت‌ها به‌دلیل نارسایی در باروری و افزایش قند خون! حقایق جالب و تازه از علل انقراض ماموت‌ها در کره زمین واژه های کاربردی مرتبط آثار باستانی پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ چند نکته درباره "کرونا" از نگاه طب سنتی ۲ جامعه ایرانی مایل به "فرزندآوری" است اما این ۷ عامل مانع شده‌اند! ۳ دانشگاه هاروارد: شرکت مداوم در "مراسم مذهبی" باعث کاهش ۶۸ درصدی مرگ ناشی از افسردگی! ۴ وزیر بهداشت: کنکور در موعد مقرر برگزار می‌شود ۵ تأثیر "نیش زنبور" بر درمان بیماری کرونا؟! ۶ وزیر بهداشت: خرافه و شارلاتانیزم را از طب سنتی جدا کنیم ۷ بستری ۶۶۲ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در پایتخت/ پیش‌‌بینی کاهش شیب بیماری در ۱۰ روز آینده ۸ آمار جهانی کرونا/ آمریکا با ۴.۸ میلیون مبتلا در صدر +جدول آخرین تغییرات مهمترین اخبار اجتماعی جامعه ایرانی مایل به "فرزندآوری" است اما این ۷ عامل مانع شده‌اند! دانشگاه هاروارد: شرکت مداوم در "مراسم مذهبی" باعث کاهش ۶۸ درصدی مرگ ناشی از افسردگی! هرگونه ادعا درباره درمان کرونا باید در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا بررسی شود پرداخت سرانه ۵۰۰ هزار تومانی به هر سالمند و معلول در مراکز توانبخشی تا پایان مرداد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: القای ناکارآمدی دولت و تحریف توانایی‌ها محور اصلی جنگ روانی دشمنان علیه ملت ایران است بانک مرکزی: معرفی سری جدید صادرکنندگان متخلف به قوه قضائیه/۲۵۰ صادرکننده‌ای که معرفی کردیم یک دلار هم برنگردانده بودند تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی در کمیسیون بودجه جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود واعظی: وزیر پیشنهادی صمت بزودی به مجلس معرفی خواهد شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آثار باستانی آثار باستانی انقراض ماموت ها کشف بقایای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند 
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن