Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری گاردین، بازگشایی دانشگاه‌های آمریکا در پاییز با وجود شرایط فعلی شیوع کووید ۱۹ به یک چالش جدی تبدیل شده است.

در واقع یا دانشگاه‌ها باید با رعایت اصول بهداشتی در تمام بخش‌ها از کلاس‌ها گرفته تا خوابگاه‌ها بازگشایی شده یا خسارات مالی قابل توجهی را متحمل شوند.

محققان با تجزیه و تحلیل هزینه و فایده این اقدامات و با استفاده از اطلاعات مربوط به شیوع کووید ۱۹ از جمله دقت تشخیص، زمان بازگشت ویروس و تعداد دفعات شیوع آن، یک برنامه نظارتی بر مبنای آزمایشات مستمر تدوین کردند که می‌تواند شیوع این بیماری در دانشگاه‌ها را کنترل کند و از امکانات قرنطینه و جداسازی در دانشگاه‌ها با هزینه قابل قبولی بهره‌گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان برای نظارت دقیق بر سلامت دانشجویان دفعات تکرار آزمایش تشخیصی کووید از دقت تشخیص آن اهمیت بیشتری دارد.

در واقع آزمایش دو روز یک بار حتی در صورتی که دقت نتایج پایین باشد (برای مثال تشخیص صحیح وجود ویروس در ۷۰ درصد موارد و فقدان آن در ۹۸ درصد موارد)، کارآیی بیشتری از آزمایش‌گیری هفتگی با دقت زیاد (برای مثال تشخیص صحیح وجود ویروس در ۹۰ درصد موارد و فقدان آن در ۹۹.۸ درصد موارد) دارد.

با استفاده از این برنامه جدید آزمایش‌گیری و نظارت، اغلب دانشگاه‌ها می‌توانند از شیوع بیماری جلوگیری کنند. به گفته محققان بازگشایی دانشگاه‌ها تنها در صورتی امکان‌پذیر است که برنامه نظارتی به طور جدی اجرا شود و به همراه آن استفاده از ماسک الزامی شده،‌ رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر تدابیر پیشگیرانه به صورت اجباری مورد اجرا قرار گیرند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه JAMA Open Network  منتشر شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیماری های ویروسی کارگاه آموزشی چین پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری های ویروسی کارگاه آموزشی چین ویروس کرونا بیماری های ویروسی کارگاه آموزشی چین ویروس کرونا دانشگاه ها درصد موارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محرم مصوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بردسکن که با حضور اقشار مختلف مردم و معلمین این شهرستان در مصلای نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند تا بین امام و امت جدایی بیندازند.

امام جمعه موقت بردسکن افزود: خداوند توصیه می‌کند که اطاعت از رسول، اطاعت از خدا است و دشمن منافعش در بصیرت و ولایت مداری مردم به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه ملت ما بیدار و ولایت مدار است گفت: مردم ما عاشق دین مبین اسلام هستند و دشمن نیز از ولایت پذیری ما هراس دارد.

مصوری ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) بیان کرد: معتقدیم وعده خدا صادق است و جوانان ما امیدوار باشند که نابودی اسرائیل نزدیک است.

امام جمعه موقت بردسکن ۱۹ اردیبهشت روز هلال احمر را به این قشر زحمت کش تبریک گفت و افزود: مسؤولان بالادستی نگاه ویژه‌ای به هلال احمر بردسکن داشته باشند و با توجه به وسعت وسیع این شهرستان وجود تجهیزات هلال احمر امری واجب است.

گفتنی است؛ به مناسبت هفته بزرگداشت معلم علی اکبر چراغیان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در جمع نمازگزاران به ایراد سخن پرداخت و گزارشی از عملکرد این اداره به حاضرین ارائه داد.

کد خبر 6095747

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • بیماری مخفی هیتلر / لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک / تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟