Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:00:38 GMT

پژوهشکده عناب و زرشک در خراسان جنوبی احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۹۸۴۹

پژوهشکده عناب و زرشک در خراسان جنوبی احداث می‌شود

جلال‌الدین صادقی روز سه‌شنبه در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مردادماه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران افزود: توسعه شعب شهرستان‌ها به ویژه شهرهای طبس و فردوس و عرضه گسترده محصولات استراتژیک استان و فرآورده‌های آن در سطح ملی و بین‌المللی از دیگر اقدامات فرآروی جهاددانشگاهی در خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در هر استان متناسب با مزیت‌های آن استان، اقداماتی را برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری می‌کند اظهار داشت: این نهاد در مقیاس کلان نیز یک سیستم یکپارچه پژوهشی، آموزشی و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: این نهاد همواره آمادگی داشته است در صورت اعلام نیاز، خدمات خود را در زمینه رفع نیازها و بهره‌گیری از پتانسیل‌ها در جای جای کشور ارائه کند.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی واحد خراسان جنوبی در سال‌های اخیر در حوزه پژوهشی، بر گیاهان دارویی و به ویژه محصولات استراتژیک عناب، زرشک و زعفران، در حوزه آسیب‌های اجتماعی با تأکید بر بانوان خانه‌دار و پژوهش‌های مرتبط با برنامه‌ریزی و توسعه شهری و روستایی متمرکز شده است.

صادقی ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان در سال‌های آینده قصد دارد در گرایشی خاص از معدن متناسب با پتانسیل منطقه و گردشگری کویر و ژئوتوریسم نیز ورود کند.

وی از تالیف هشت عنوان کتاب در  حوزه‌های فوق خبر داد و گفت: همچنین چهار ثبت اختراع در زمینه شکلات فراسودمند عناب، آبنبات فرآسودمند زرشک با خاصیت تصفیه خون و کمک به خون‌سازی، کلوچه فراسودمند عناب و چیپس فراسودمند عناب از دیگر اقدامات این نهاد است.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۱ اختراع در مرحله ثبت قرار دارد بیان کرد: چاپ ۳۱ عنوان مقاله، عضویت در ۶ مجمع علمی تصمیم‌گیرنده استان، اجرای فاز اول توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی برای ۱۰۹ روستا و آغاز فاز دوم همین طرح برای ۱۲۷ روستای دیگر به کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر اقدامات پژوهشی این واحد است.

وی برگزاری بیش از ۴۰ طرح، دوره، کارگاه و همایش در دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی و ذخیره ۵۵۰ نمونه خون بند ناف را نیز از دیگر اقدامات حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی در استان برشمرد.

صادقی افزود: برگزاری ۳۵ عنوان برنامه، اجرای بیش از ۶۰ طرح نظرسنجی توسط ایسپا، تولید بیش از هشت میلیون خبر در ایسنا و ایکنا و برگزاری هشت عنوان جشنواره ملی- منطقه‌ای از فعالیت‌های معاونت فرهنگی بوده است.

وی بیان کرد: آموزش ۲۰ هزار فراگیر دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، تدوین ۳۰ دوره آموزشی، ۲۰۰ دوره آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت، فعالیت چهار مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت در استان، برگزاری چهار آزمون استخدامی توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی و دبیری کمیته آموزش استان از سال ۹۸، از دیگر فعالیت‌های حوزه آموزشی است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به معرفی ۶ برند تولیدات طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اظهار داشت: ایجاد سه شبکه تولیدات مشاغل خانگی و اجرای طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت‌های حوزه تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی استان است.

وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی، آموزش و پژوهش را ذیل نوآوری تعریف کرده و در پژوهش و آموزش و فعالیت‌های فرهنگی به دنبال پاسخگویی به نیازهای جامعه و بخش‌های صنعت و خدمات بوده است.

صادقی یادآور شد: جهاددانشگاهی همواره سعی کرده وابستگی خود را به بودجه دولتی کمتر کند و هم اکنون می‌توانیم ادعا کنیم که وابستگی جهاددانشگاهی به بودجه دولتی حدود ۲۰ درصد است.

وی گفت: جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به عنوان بخشی از پیکره بزرگ و درخت تناور این نهاد توانسته است درحوزه‌های پژوهش، آموزش و فرهنگ متناسب با نیاز جامعه و مبتنی بر نیازهای منطقه اقدامات شاخصی را انجام دهد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: این نهاد به عنوان یک نهاد مولود انقلاب که به گفته مقام معظم رهبری عطرش فضای جامعه را پر کرده، در حال حاضر بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی بزرگترین شبکه پژوهش‌های کاربردی است.

وی در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه افزود: جامعه رسانه‌ای کشور و استان، صادقانه و با کمترین پشتوانه مالی، فضای ایران اسلامی را با انتشار به موقع و دقیق اخبار در سطح جامعه، پویا و فعال نگاه می‌دارند.

برچسب‌ها خراسان جنوبی جهاد دانشگاهی پژوهشگاه رویان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی جهاد دانشگاهی پژوهشگاه رویان خراسان جنوبی جهاد دانشگاهی پژوهشگاه رویان دانشگاهی خراسان جنوبی دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی مشاغل خانگی رییس جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری

رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به قلم دکتر مهدی محمودی کامل آباد عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و مهری محمدیان پژوهشگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان نتشر شد.

وی افزود: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در ۱۲۳ صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

بیشتر بخوانید

انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه

در معرفی کتاب آمده است: سؤال پژوهش جایگاهی برتر در شکل‌گیری ساختمان یک پژوهش دارد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران امر تحقیق کامیابی یا ناکامی پژوهش‌ها را وابسته به کیفیت سؤال‌های پژوهش می‌دانند. بررسی شمار زیادی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان معماری در ایران نشان می‌دهد که بخش چشمگیری از کاستی‌ها در فرایند پژوهش دانشجویان از کجروی یا ضعف در ساخت و پیکره‌بندی سؤال‌های پژوهش سرچشمه می‌گیرد.

انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.
علاقمندان برای دریافت کتابِ «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به درگاه اینترنتی ۱۶ book.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی