Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل گروه کارخانجات افلاک الکتریک خراسان ضمن انتقاد از تحریم‌های داخلی، گفت: تولیدکنندگان در حال حاضر از تحریم‌ها و مشکلات داخلی بیش از تحریم‎‌های خارجی آسیب می‌بینند.

حسین محمدیان، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مشهد درخصوص زمان آغاز به فعالیتش در بازار کار، گفت: از ۱۷ سالگی شروع به کار کرده‌ام و اولین واحد تولیدی من بدون پشتوانه مالی تنها با سه نفر شروع به کار کرده و گروه کارخانجات افلاک الکتریک، از سال ۱۳۸۷ شروع به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل گروه کارخانجات افلاک الکتریک خراسان ادامه داد: امروز با ظرفیت نیروی فعال۲۵۰ نفر در حال کار است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قصد داریم برای یک هزار نفر اشتغالزایی کنیم.

وی کیفیت را شعار این شرکت خواند و بیان کرد: مجموعه تولیدی افلاک الکتریک با تولید بیش از ۴۵۰ نوع محصول که از خانواده مس و آلومینیوم هستند توانسته بازار خوبی برای محصولات خود در بازارهای جهانی و ایران فراهم سازد.

محمدیان در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به این نکته که امروز مهمترین دغدغه مردم اشتغال است، ابراز کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای کشور، چنانچه بتوانیم این مسئله را برای جوانان حل کنیم، بسیاری از مشکلات دیگر رفع می شود.

 

 

دولت در تصمیم‌گیری‌ها به‌بخش خصوصی اعتماد کند

مدیرعامل گروه کارخانجات افلاک الکتریک خراسان به انتقاد از روند حمایت از تولید اشاره و تصریح کرد: امسال سال جهش تولید است، اما بسیاری از تصمیمات توسط مسؤولین که غیر متخصص اخذ می‌شود که همین امر منجر به جلوگیری از رونق تولید در جامعه شده است؛ دولت برای رفع این مشکل باید به بخش خصوصی اعتماد کند و در تصمیم‌گیری‌ها با آنها مشورت کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در تصمیمات، دولت‌ها با بخش خصوصی مشورت نمی‌کنند و امروزه بسیاری از مشکلاتی که تولیدکنندگان با آن در نبرد هستند به خاطر تحریم‌های داخلی است که در بعضی از موارد ما بیش از تحریم‌های خارجی از آن آسیب دیده‌ایم.

محمدیان افزود: قوانین روزمره و تصمیمات ناگهانی که توسط بانک مرکزی و دولت گرفته می‌شود یکی از مهمترین موانع بر سر راه تولید کننده است که باعث شده برنامه‌ریزی‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان به نتیجه نرسد و بسیاری از تولید دست کشیده و یا به روش‌های دیگری مثل قاچاق روی بیاورند.

 

 

مدیرعامل گروه کارخانجات افلاک الکتریک خراسان ضمن ابراز تاسف از شرایط تولید سیم و کابل در ایران اظهار کرد: ایران بهترین و سرشارترین منابع مس در دنیا را داراست، اما متاسفانه طبق آمار، ایران جزو ۱۰۰ کشور صادر کننده سیم و کابل نیست و ترکیه بدون داشتن منابع مس در رتبه ۱۲ این رده‌بندی قرار دارد.

وی ادامه داد: تصمیمات در کشورهای خارجی صادرات محور است، ولی در کشور ما با کمترین نوسانات در بحث اقتصادی، صادرات محصولات را ممنوع می‌کنند که باعث می‌شود ما نتوانیم طبق قراردادهایمان با طرف خارجی عمل کنیم و اعتبار ما از دست برود و ضرر کنیم.

محمدیان با بیان این موضوع که مدیریت واردات محصولاتی که در داخل تولید می‌شود به خوبی کنترل شده است، گفت: همین مدیریت واردات به تولید و صادرات کالاهای ما کمک زیادی کرده و باعث شده فقط در شرکت ما ۲۰ تا ۲۵ نوع محصول جدید وارد چرخه تولید شود.

 

 

مدیرعامل گروه کارخانجات افلاک الکتریک خراسان بیان کرد: امروزه کیفیت کالاهای ایرانی به سطح بالایی رسیده است و به دلیل بالاترین سطح استاندارد محصولات، ما توانایی صادرات سیم و کابل به کشورهای اروپایی را هم داریم.

وی ضمن ابراز امیدواری از ظرفیت‌های موجود در ایران برای تولید و صادرات، خاطرنشان کرد: در کشور ما چند عامل مهم مانند ارزان بودن نیروی کار، حجم زیاد نیروی کار متخصص و انرژی ارزان باعث شده است قیمت تمام شده محصول بسیار پایین بیاید و با وجود بازار خوب کشورهای همسایه فرصت بسیار طلایی در پیش روی کشور ما وجود دارد که باید برنامه‌ریزی دقیقی برای آن انجام شود.

محمدیان در خصوص مهم‌ترین دغدغه‌های امروز تولیدکنندگان و صادرکنندگان، ابراز کرد: قوانین کوتاه مدت و دست و پاگیر در روند تولید اثر می‌گذارد و باعث می‌شود این فرصت طلایی از دست برود و نتوانیم بهره‌برداری مناسبی برای کشور انجام بدهیم.

مدیریت بورس کالا به نفع تولید کننده نیست

مدیرعامل گروه کارخانجات افلاک الکتریک خراسان متذکر شد: اوضاع تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان اصلا خوب نیست و ما مواد اولیه را با قیمت‌های بسیار بالاتر از قیمت جهانی تهیه می‌کنیم، چراکه مدیریت بورس کالا ضعیف است و اصلا به نفع تولید کننده نیست.

 

 

وی تشریح کرد: قوانین بازگشت ارز حاصل از صادرات نادرست است؛ ما باید مواد اولیه را بالاتر از قیمت جهانی تهیه کنیم و ارز آنها به قیمت پایین تر از قیمت بازار در سامانه نیما محاسبه می‌شود و این ضرر بسیار زیادی را بر تولیدکننده و صادرکننده تحمیل می‌کند.

محمدیان ادامه داد: تولیدکنندگان وظیفه و رسالت خود می‌دانند و به حوزه تولید و اشتغالزایی در جامعه کمک می‌کنند، اما باید سیاست‌های دولت به گونه‌ای باشد که تولید نسبت به دیگر بازارهای مالی مانند طلا و بورس صرفه اقتصادی داشته تا تولید کننده رغبت به حضور در عرصه تولید را داشته باشد.

مدیرعامل گروه کارخانجات افلاک الکتریک خراسان  در پایان در خصوص تاثیر کرونا بر کسب و کارشان، گفت: کرونا تاثیر زیادی در کار ما نداشت و تنها یک ماه صادرات ما کم رونق شده بود؛ اما از اول اردیبهشت مجدد روند صادرات ما از سر گرفته شد و خط تولید ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال کار است.

انتهای پیام/ 70071

منبع: فارس

کلیدواژه: جهش تولید حسین محمدیان تحریم داخلی رونق تولید حمایت از تولید صادرات موانع تولید در ایران دولت دوازدهم تولید کننده سیم و کابل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال

وزیر کشور گفت: تقویت صادرات سفال از همدان منجر به افزایش سهم ما بازارهای جهانی می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077068 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت