Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@12:06:22 GMT

بیکاری یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه ایثارگری است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۰۱۱۹

بیکاری یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه ایثارگری است

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد شهید استان البرز گفت: علیرغم تفکر حاکم بر جامعه یکی از دغدغه‌های اصلی امروز جامعه ایثارگری بیکاری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سلیمان رستیمان پیش از ظهر امروز در نشست با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر دغدغه بسیاری از افراد جامعه اشتغال است، اظهار داشت: این دغدغه شامل جامعه ایثارگری نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ظرفیت استخدام‌های دولتی محدود است، افزود: باید برای ایجاد اشتغال از ظرفیت صنایع و معادن بهره‌گیری کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه یکی از خدماتی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌دهیم پیگیری بحث اشتغال جامعه هدف است، بیان کرد: در این راستا پیگیری‌های مختلفی صورت گرفته است.

رستمیان با بیان اینکه یکی از کارهایی که برای بهبود وضعیت جذب جامعه هدف،  در صنایع و معادن استان تفاهم‌نامه‌ای با این سازمان صورت گرفته است، تصریح کرد: این تفاهم نامه می‌تواند تاثیر مثبتی در بهبود وضعیت اشتغال جامعه ایثارگری داشته باشد.

لرستان|جولان «بیکاری» در استان گرانی‌ها؛ وقتی غم نان جوانان را در به در می‌کندبیکاری کارگران به‌خاطر کم‌کاری مالکان واحدهای تولیدی در اردبیل است26 هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری در گیلان ثبت‌نام کردند

وی عنوان کرد: ایثارگران بر خلاف تفکر مردم با مشکل بیکاری به طور جدی مواجه هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، گفت: اگر ایثارگری و گذشت ایثارگران نبود نظام مقدس جمهوری اسلامی با چالش روبرو می‌شد، لذا باید هرگونه تلاشی انجام داد تا ایثارگران در رفاه و آسایش باشند.

رستمیان تصریح کرد:  معرفی ایثارگران فاقد شغل به اداره کل صمت، و استفاده از تسهیلات این اداره کل با اولویت ایثارگران  از جمله تصمیم‌های خوبی است که در این تفاهم نامه قرار دارد.

انتهای پیام/ی

R7810/P/S6,50/CT11 بیشتر بخوانید... کرونا در اروپا| از افزایش نرخ بیکاری در اسپانیا تا هشدارها درباره سفر به کاتالونیا ادامه روند نزولی اقتصاد جهان با افزایش بیکاری طی ۵ سال آینده مهم‌ترین مطالبات مردم رفع بیکاری و بهبود وضعیت معیشتی است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کرونا در اروپا| از افزایش نرخ بیکاری در اسپانیا تا هشدارها درباره سفر به کاتالونیا ادامه روند نزولی اقتصاد جهان با افزایش بیکاری طی ۵ سال آینده مهم‌ترین مطالبات مردم رفع بیکاری و بهبود وضعیت معیشتی است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۲ گزارش ویدئویی| بی‌نیازی ایران از واردات ورق فولاد/ ابرطرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با نام سردار سلیمانی به امضا رسید ۳ گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ ۴ نیمه تمام ماندن یک پروژه پس از ۱۲ سال/ صدای سوت قطار در سبزوار شنیده می‌شود؟ ۵ سمنان| بانوی معلولی که فعل «خواستن » را به‌خوبی صرف کرد؛ خیاطی را از طریق فضای مجازی و بدون آموزش یاد گرفتم ۶ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۷ هجوم ‌سوداگران به تغییر کاربری اراضی چهارباغ / شناسایی ۲۵ هزار ویلای غیرمجاز در ساوجبلاغ و چهارباغ ۸ گزارش| وقتی کرونا به پیر و جوان رحم نمی‌کند / افزایش مجدد ‌ابتلا به کووید ‌۱۹ در بین سنین ۲۵ تا ۴۵ سال مهمترین اخبار استانها گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ وزیر نفت: ‌میدان نفتی چنگوله ‌به پیمانکار ‌واگذار شد‌ گزارش| غول گرانی بازار میوه و تره‌بار را بهم ریخت؛ آیا میوه‌جات داخلی هم با "دلار" خرید و فروش می‌شود؟ ستاری: ‌توسعه فعالیت فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری ‌را دنبال می‌کنیم / اتفاقات بزرگی در راه است مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است گفت‌وگو| تحلیلگر عراقی تشریح کرد: چالش‌ها و موانع برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: اصلاح ساختارهای اقتصادی، بودجه ریزی و مالیاتی مهمترین چالش‌های دولت آینده است گزارش| غول گرانی بازار میوه و تره‌بار را بهم ریخت؛ آیا میوه‌جات داخلی هم با "دلار" خرید و فروش می‌شود؟ روحانی: القای ناکارآمدی دولت و تحریف توانایی‌ها محور اصلی جنگ روانی دشمنان علیه ملت ایران است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس جامعه ایثارگری استان البرز بهبود وضعیت بنیاد شهید ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امسال با تلاش و جدیت بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری استان اقدام خواهیم کرد.

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، امروز( هشتم اردیبهشت) در دیدار نمایندگان جامعه کارگری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به کاهش دو درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته، افزود: اگرچه کاهش دو درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته امیدوارکننده است، اما کافی نیست و قرار است امسال با جدیت بیشتری در این زمینه کار کنیم.

وی گفت: سال گذشته بیش از هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا از محل های مختلف شامل بند ب تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، تسهیلات سفر ریاست جمهوری، مشاغل خانگی، نهادهای حمایتی و ... در استان پرداخت شده است.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۶ تعاونی با اشتغالزایی ۱۸۵۰ نفر در استان تشکیل شد، گفت: همچنین سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی هم ۱۲ هزار مجوز به صورت برخط و آنلاین صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به انجام حدود هشت هزار بازرسی توسط بازرسان اداره کار در سال گذشته، گفت: عمده این بازرسی ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار انجام شده که منجر به کاهش ۲۳ درصدی حوادث ناشی از کار در استان در سال گذشته شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی رخ می‌دهد، افزود: انتظار داریم شهرداری و نظام مهندسی برای کاهش حوادث ناشی از کار همکاری بیشتری با هم داشته باشند.

احمدی با بیان اینکه هیئت های حل اختلاف استان کرمانشاه در سال گذشته هفت هزار رای در جهت حمایت از جامعه کار و کارگری صادر کردند، گفت: ۳۰ درصد این رای ها به صورت سازشی حل و فصل شده که رضایتمندی بیشتر جامعه کار و کارگری استان را به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده های شکایتی حوزه کار و کارگری در استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱۳ روز بوده که این عدد در پایان سال ۱۴۰۲ به ۴۰ روز رسیده است.

تشکیل شورای توسعه تعاون استان، بهره مندی حدود ۳۰۰۰ نفر از مقرری بیمه بیکاری، بهره مندی ۱۸ هزار نفر از کارگران ساختمانی از بیمه تامین اجتماعی، اجرای طرح کالابرگ در قالب طرح فجرانه و اتصال بیش از ۳۵۰۰ فروشگاه استان به طرح کالابرگ الکترونیکی و ... از دیگر اقدامات مجموعه کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان در سال گذشته بود که احمدی از آن‌ها یاد کرد. 

 اولیا علی بیگی دبیر خانه کارگر کرمانشاه نیز با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: معتقدم اگر در طول این سال‌ها به فرامین رهبری بیشتر توجه می‌شد، همانطور که در ابعاد نظامی توانستیم هیمنه دشمنان را بشکنیم، در حوزه‌های اقتصادی هم می‌توانستیم موفق تر عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که در حوزه اقتصادی مشکلات فراوانی داریم که باید برای حل آنها چاره اندیشی شود.

علی بیگی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات جامعه کارگری، گفت: برای بهتر کردن حال جامعه کارگری باید در وهله اول کرامت جامعه کارگری را حفظ کرده و نشان بدهیم همانطور که دین اسلام برای کارگران احترام و ارزش قائل است، مسئولین هم به این قشر اهمیت می دهند و در این راستا باید رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری در اولویت مسئولین قرار بگیرد.

وی  با بیان اینکه نداشتن امنیت شغلی و داشتن قراردادهای موقت موضوع دیگری است که جامعه کارگری را آزار می دهد، گفت: بیش از ۹۸ درصد جامعه کارگری با قراردادهای یک ماهه و سه ماهه و بعضا شش ماهه کار می کنند که اصلا شایسته نیست.

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت شغلی کارگران وظیفه مسئولین است، گفت: جامعه کارگری خواهان این است که امنیت شغلی آنان تامین شود.

 دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه در ادامه ایمنی و بهداشت را خواسته دیگری جامعه کارگری در استان برشمرد و گفت: توجه به سلامت و بهداشت جامعه کارگری باید به دید سرمایه گذاری نگاه شود، نه هزینه.

جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت  استان کرمانشاه نیر با اشاره به افزایش حدود دو برابری هزینه نگهداری واحدهای تولیدی در مقایسه با سال گذشته، گفت: اگر بانک ها برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پای کار نباشند، این واحدها نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد: باید با در نظر گرفتن تسهیلات ارزان قیمت و نیز معافیت های مالیاتی در جهت تقویت واحدهای تولیدی استان تلاش شود، چون اگر واحدهای تولیدی حمایت نشوند قاعدتا نمی توانند حقوق و مزایای کارگران خود را هم بالا ببرند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود