Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:35:08 GMT

دستگیری ۲۴۴ مجرم حرفه‌ای در تهران

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۰۱۵۴

دستگیری ۲۴۴ مجرم حرفه‌ای در تهران

رییس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۴۴ سارق و مجرم حرفه‌ای در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای سومین مرحله از طرح کاشف که ظهر امروز برگزار شد، گفت:  سومین مرحله از طرح کاشف با مشارکت و همکاری پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد و در جریان آن  ۲۴۴ نفر از سارقان حرفه‌ای دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  ۴۹ باند سرقت نیز شناسایی و منهدم شد، گفت: دستگیر شدگان مرتکب جرائمی نظیر قتل، جرائم مسلحانه، آدم ربایی ، تجاوز و ... شده بودند.

رحیمی همچنین از دستگیری ۵۳ نفر از محکومان فراری که سال‌های سال به زندان رجوع نکرده بودند خبر داد و گفت: کشف هشت قبضه سلاح گرم و جنگی به همراه ده ها پوکه و فشنگ از دیگر کشفیات این طرح است.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در این مرحله از طرح کاشف حدود ۷۰ درصد از متهمان دستگیر شده سابقه دار هستند.

وی اضافه کرد: تا کنون از افراد دستگیر شده چهار هزار و ۲۵۵ فقره سرقت کشف شده است. همچنین چهار باند کلاهبرداری که اعضایش مرتکب بیش از۱۶۰۰ فقره کلاهبرداری شده بودند، نیز دستگیر شدند.

رحیمی از شناسایی و دستگیری افرادی که که در ششم مردادماه صاحب کار خود را به قتل رسانده بودند نیز خبر داد و گفت: سه متهم قصد فرار از مرز را داشتند که دستگیر شدند. آنها همچنین اقرار کردند که مرتکب یک فقره قتل دیگر در شمال کشور شده اند.

رییس پلیس پایتخت گفت: شناسایی و انهدام باند جعل اسناد و همچنین انهدام باند سازنده طلاهای کم عیار که سال‌ها فعالیت داشته و بالغ بر ۴۰۰ کیلو مس را در طلاها مخلوط کرده بودند از دیگر کشفیات پلیس بوده است.

به گفته رحیمی، در سومین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت، ۲۰ نفر از قاچاقچیان مطرح نیز دستگیر شدند که از آنها بالغ بر ۵۰۰۰ انواع و اقسام لوازم خانگی و صنعتی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شده است که از جمله آن می‌توان به ۳۰۰ هزار متر پارچه خارجی، پنج تن گردو و بادام خارجی اشاره کرد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در چهارماهه اول امسال ۴۲ درصد افزایش کشفیات در حوزه قاچاق کالا داشته‌ایم. در چهارماهه ۳۹ مورد پرونده زمین خواری را رسیدگی کردیم و ۷.۵ هکتار زمین در تهران که ارزشی بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان دارد رفع تصرف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس پلیس تهران بزرگ مرحله از طرح کاشف دستگیر شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، موضوع دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی تنکابن قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، ۴ سارق حرفه‌ای منازل را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ دیلمی گفت: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های ماموران به ۸ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان تنکابن اعتراف کردند.

او با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند | قمه ۶۰ سانتیمتری زورگیران را ببینید
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • واکنش باشگاه لیگ برتری: بازیکنان ما مجرم نیستند
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت