Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@07:56:50 GMT

ایران واکسن کرونای روسیه را وارد می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۱۱۰۱

خرداد: پس از آنکه تعدادی از مقامات روسیه اعلام کردند که این کشور به واکسن کرونا دست یافته و حتی در ماه‌های پیش‌رو واکسیناسیون سراسری را در این کشور کلید می‌زند، عضو اتاق بازرگانی تهران درباره امکان استفاده از این واکسن در ایران توضیحاتی را ارائه کرد.
ناصر ریاحی با اشاره به تفاوت فرایند واکسن کرونا با واکسن‌هایی مانند آنفولانزا توضیح داد: در حوزه واکسیناسیون، ما دو مدل اصلی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مدل، واکسن زدن به اختیار مردم است، مانند واکسن آنفولانزا که با هماهنگی انجام شده هرساله میزان دوزی که در بازار ایران مورد نیاز است از سوی بخش خصوصی وارد شده و در بازار عرضه می‌شود. نوع دوم واکسن اختیاری نیست و همه مردم باید استفاده کنند. از این رو مدیریت این حوزه مستقیما در اختیار دولت است.
وی ادامه داد: در صورتی که واکسن نهایی برای ویروس کرونا، پیدا شده و تاییدیه رسمی بگیرد، دولت باید مذاکرات برای وارد کردن این واکسن و در اختیار مردم قرار گرفتن آن را آغاز کند.
این فعال صنعت دارو درباره میزان اثربخشی واکسن روسیه در برابر ویروس کرونا، اظهار کرد: روسیه جزو کشورهایی است که در این حوزه رفتار خاص خود را دارد. برای مثال مواد بیولوژیک واکسن خود را برای تست و آزمایش در اختیار مراجع بین المللی قرار نمی‌دهد و از این رو هیچ نهادی در خارج از روسیه نمی‌تواند کیفیت و میزان اثرگذاری واکسن این کشور را تضمین کند.
ریاحی اضافه کرد: در ایران استفاده از داروهای این چنینی، قطعا نیاز به تایید کارشناسان وزارت بهداشت و تایید مراجع بین المللی دارد اما با توجه به اینکه این مراجع چیزی را تایید نکرده‌اند، کارشناسان ایرانی نیز توصیه به استفاده از واکسن روسیه نمی‌کنند و از این رو فعلا برنامه‌ای برای وارد کردن واکسن این کشور به ایران وجود ندارد.
وی درباره آخرین وضعیت داروهایی که در درمان کرونا می‌تواند اثربخش باشد نیز گفت: در وهله اول باید توجه داشت که این ویروس در حال حاضر هیچ داروی قطعی ندارد و تمام داروهای مصرفی تلاش کرده‌اند که در مقابل رشد شدید بیماری مقاومت کنند که در بعضی موارد پاسخگو بوده است. داروهایی مانند رمدسیویر که امروز در درمان‌های آمریکا وارد شده یکی از این داروهاست. البته قیمت داروی آمریکایی بسیار بالاست و از این رو دو شرکت ایران تلاش خود را برای تولید این دارو در داخل کشور آغاز کرده‌اند.
در روزهای گذشته مقاماتی از دولت روسیه اعلام کردند که این کشور به واکسن ویروس کرونا دست یافته است.
در خبرهایی نیز آمده بود که امکان دارد واکسیناسیون گسترده در برابر کرونا از مهر ماه در روسیه کلید بخورد.
در هفته‌های گذشته تعدادی از شرکت‌های بین المللی نیز از پیشرفت خود در رسیدن به واکسن کرونا خبر دادند، هرچند سازمان بهداشت جهانی هنوز نتیجه بخش شدن نهایی هیچ یک از این طرح‌ها را تایید نکرده است.
منبع: ایسنا برچسب ها: واکسن کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم

روسیه هشدار داد تسلیحات هسته‌ای آمریکا در صورتی که در لهستان استقرار یابند به عنوان اهداف جنگی مشروع در نظر گرفته خواهند شد.

به گزارش فارس، «ماریا زاخارووا» ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت چنانچه آمریکا تصمیم به مستقر کردن تسلیحات هسته‌ای خود در لهستان بگیرد، مسکو این تسلیحات را به عنوان «اهداف مشروع» در زمان وقوع جنگ مستقیم با ناتو در نظر می‌گیرد.

به نوشته «خبرگزاری آناتولی» ، زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی از اظهارات چند روز پیش «آندژی دودا» ، رئیس جمهور لهستان در یک مصاحبه که آمادگی کشورش برای میزبانی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا را اعلام کرده بود انتقاد کرده و این موضع رئیس جمهور لهستان را «تحریک آمیز» خواند.

زاخارووا بیان داشت: «طرح چنین صحبت‌های تحریک‌آمیزی از سوی رهبران لهستان اتفاق جدیدی نیست. مقام‌های لهستانی بلندپروازی خودشان برای آن که به شکل سفت و سخت‌تری به تسلیحات هسته‌ای آمریکایی مستقر در اروپا متوسل شوند پنهان نکرده‌اند و از مدتها پیش درباره آن حرف زده‌اند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد حرف‌های مقام‌های لهستانی درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای همواره با سیاست خصمانه آنها نسبت به روسیه ارتباط مستقیم داشته است.

او در نشست مطبوعاتی هشدار داد: «همانطور که می‌دانید در صورتی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک لهستان مستقر شوند به سرعت فهرست اهداف مشروع روسیه مربوط به وضعیت تقابل نظامی مستقیم با ناتو به‌روزرسانی خواهد شد.»

زاخارووا در این نشست در واکنش به تصمیم اخیر سوئیس برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه به ارزش ۳ .۱۴ میلیارد دلار شامل ذخایر حاکمیتی متعلق به بانک مرکزی روسیه گفت: «در اینجا نباید درباره مسدود کردن صحبت شود بلکه یک اختلاس، دزدی و راهزنی اتفاق می‌افتد.»

این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد یک چنین اقداماتی «به مثابه نقض فاحش هنجار‌های قوانین بین‌المللی، شامل اصول برابری حاکمیتی کشورها و منشور سازمان ملل است.»

او ادامه داد: «هر گونه دست‌اندازی به منافع و حقوق مالکیتی کشور ما، صرف نظر از هر نامی که روی آن بگذاریم، چیزی به جز یک دزدی وقیحانه و خودسرانه در نظر گرفته نمی‌شود.»

او در این مورد نیز هشدار داد روسیه بر مبنای اصل مقابله به مثل به آن پاسخ خواهد داد و تدابیر تلافی‌جویانه‌ای که لزوما متقارن نخواهند بود اتخاذ خواهد کرد.

زاخارووا بیان داشت مسکو ابزارهای اقتصادی و سیاسی متعددی برای پاسخ به اقدامات غیردوستانه دارد که در صورتی که مقام‌های سوئیس بر اجرای یک چنین دسیسه‌های ناعادلانه‌ای اصرار بورزند، کشور آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد