Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: در روزهای اخیر با اقداماتی مثل جایگزینی آب صنعت و واحدهای کوچک تجاری و حفر چاه‌های جدید، مشکل قطعی آب را در تبریز مرتفع کردیم، اما برای حل قطعی این مشکل، انتقال آب ارس ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بررسی آخرین وضعیت تأمین آب شرب تبریز و مشکلات این حوزه، دستورجلسه ستاد بحران آذربایجان شرقی بود که با گزارش مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: نیاز آبی شهر تبریز در حال حاضر 5 هزار و 600 لیتر بر ثانیه است که از نظر تولید و مصرف، سر به سر هستیم.
 
علیرضا ایمانلو افزود: در روزهای اخیر با اقداماتی مثل جایگزینی آب صنعت و واحدهای کوچک تجاری و حفر چاه‌های جدید، مشکل قطعی آب را در تبریز مرتفع کردیم، اما برای حل قطعی این مشکل، انتقال آب ارس ضروری است.

افزایش 38 درصدی مصرف آب در تبریز
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این خصوص، با اشاره به افزایش 18 درصدی تولید آب شرب در سال جاری، گفت: گزارش‌ها افزایش 5 تا 6 درصدی مصرف آب را پیش‌بینی می‌کرد، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، مصرف آب در تبریز 38 درصد افزایش یافت.
 
رحمتی با بیان اینکه این افزایش شدید، موجب قطعی آب در هفته‌های گذشته شد، افزود: خوشبختانه با هماهنگی، پیگیری و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و اقداماتی نظیر تقویت ایستگاه‌ها و افزایش ظرفیت برداشت آب، فعلا این مشکل رفع شده است.
 
وی، حل قطعی مشکل کمبود آب شرب تبریز را در گرو اجرای طرح انتقال آب ارس دانست و گفت: در سال 96 و پس از تصویب شورای اقتصاد، موضوع تأمین اعتبار این طرح از طریق فاینانس مطرح شد، اما به دلیل تحریم‌ها امکان این کار فراهم نشد.
 
رحمتی با بیان اینکه برآورد اعتبار این طرح، 688 میلیون یورو است، افزود: تأمین این اعتبار از توان اعتبارات دولتی خارج است و باید از طریق فاینانس تأمین کنیم که پیگیری‌ها در این زمینه انجام می‌شود.
 
وی از اقداماتی نظیر افزایش ظرفیت برداشت از منابع آبی، هدایت صنایع و برخی از مشترکان واقع در مسیر انتقال آب زرینه‌رود به سمت استفاده از آب چاه، حفر چاه‌های جدید، تقویت ایستگاه‌های توزیع و تکمیل خط انتقال آب نهند به تبریز به عنوان راه‌حل‌های کوتاه‌مدت برای تأمین آب شرب مورد نیاز شهروندان تبریزی نام برد و گفت: انتقال آب ارس، راه‌حل مطمئن و اساسی این موضوع است.
 

ضرورت انتقال آب رود ارس به تبریز

استاندار آذربایجان شرقی هم با تأکید بر اینکه باید از منابع محدود آب و انرژی به درستی استفاده کنیم، گفت: در کنار اقداماتی که برای تأمین آب شرب مورد نیاز شهروندان انجام می‌شود، اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از هدررفت آب نیز باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
پورمحمدی با بیان اینکه کمبود آب، مسأله دیروز و امروز نیست، افزود: امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا، این مسأله تشدید شد و قطع آب در شهر تبریز مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورد.
 
وی افزود: خوشبختانه با تلاش و هماهنگی دستگاه‌های مسئول، مسأله کمبود آب در روزهای اخیر حل شده؛ اما برای بلندمدت و حل قطعی این مشکل، عزم جدی برای متعادل کردن میزان تولید و مصرف آب ضروری است.
 
پورمحمدی، انتقال آب رود ارس به تبریز را راهکار ضروری حل این مشکل عنوان کرد و گفت: به صورت جدی پیگیر اجرای این طرح هستیم و با توجه به مشکل تأمین اعتبار به خاطر تحریم‌های اقتصادی، راه‌حل‌های جایگزین تعریف شده و این طرح اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا آب تبریز آذربایجان شرقی ارس مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی جواد رحمتی محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی فایناس یورو دلار ارز خبرگزاری فارس فارس تبریز آذربایجان شرقی انتقال آب ارس مصرف آب حل قطعی آب شرب راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش یا انتقال قرضی؛ منچسترسیتی علاقه‌ای به حفظ ژائو کانسلو ندارد

به نظر می‌رسد بارسلونا برای حفظ کانسلو در فصل بعد مشکلی ندارد اما باید فرم ضعیف او در این هفته‌ها هم در نظر گرفته شود.

طرفداری | بارسلونا در پی تقویت خط دفاعی خود از طریق جذب مدافع منچسترسیتی گام بلندی برداشته است.

به گزارش موندو دپورتیوو، بارسلونا در تابستان ۲۰۲۳ با انجام چندین معامله پر ریسک، از جمله جذب دو بازیکن قرضی در روزهای پایانی، به دنبال تقویت تیم خود بود. این شامل به خدمت گرفتن ژائو فلیکس از اتلتیکو مادرید و ژائو کانسلو از منچسترسیتی بود. کاتالان‌ها از مشکلات مربوط به رفتار و نگرش ظاهری هر دو بازیکن آگاه بودند، اما با توجه به نیاز شدید تیم به جایگزین در خط حمله و دفاع، چاره‌ای جز این کار نداشتند.

با این حال، هیچ کدام از این دو بازیکن در طول فصل برای باشگاه دردسری ایجاد نکرده‌اند و تا حد زیادی جایگاه خود را در ترکیب فصل آینده هم تثبیت کرده‌اند البته اگر بارسلونا بتواند با اتلتیکو و سیتی در مورد نوعی معامله، دائمی یا غیره، به توافق برسد.

عملیات ژائو کانسلو در مسیر پیشرفت

گزارش نشریه کاتالانی موندو دپورتیوو حاکی از آن است که منچسترسیتی علاقه‌ای به حفظ کانسلو در فصل آینده در باشگاه خود ندارد. آنها آماده فروش یا فرستادن او به صورت قرضی هستند. ژرژ مندس، مدیر برنامه‌های او، اوایل این هفته برای لیگ قهرمانان اروپا با مقامات بارسلونا و بعداً با هیئت مدیره منچسترسیتی دیدار کرد. بارسلونا تمایل خود را برای حفظ کانسلو و فلیکس نشان داده است، اما بودجه لازم برای جذب دائمی آنها را در تابستان ندارد و قیمت آنها به ترتیب 30 تا 40 میلیون یوروست. البته همانطور که گفته شد خود منچسترسیتی هم رغبتی به حضور کانسلو در ترکیب فصل آینده خود ندارد و از این رو کاتالان‌ها می‌توانند به حضور او در فصل آینده امیدوار باشند.

در نتیجه، آبی‌اناری‌ها به دنبال قرض گرفتن این دو بازیکن با تقسیم دستمزد بهتر و گزینه تبدیل هر دو خرید به دائمی در پایان دوره حضور قرضی هستند. با توجه به اینکه سیتی به نظر می‌رسد حتی به قرض دادن مدافع پرتغالی‌اش هم تمایل دارد، بارسا حداقل برای یک فصل دیگر می‌تواند او را در باشگاه نگه دارد. همچنین ممکن است در زمان باز شدن پنجره نقل و انتقالات، مذاکراتی بین تیم منچستری و بارسلونا برای جذب برناردو سیلوا با بند آزادسازی 58 میلیون یورویی برای این تابستان انجام شود.

افت ژائو کانسلو

در حالی که کانسلو در این فصل یکی از ثبات‌ترین بازیکنان بارسلونا بوده است، عملکرد او در ماه گذشته یا بیشتر نگران‌کننده بوده است. این بازیکن پرتغالی در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل پاری سن ژرمن عملکرد ضعیفی داشت و یک پنالتی به عثمان دمبله داد و تا حدی مسئول گل دیگر این تیم فرانسوی هم بود. عملکرد او در مقابل رئال مادرید نیز به نوعی دردسرساز بود، جایی که لوکاس وازکز با یک گل و یک پاس گل او را مغلوب کرد.

فرم نسبتا ضعیف کانسلو در هفته‌های اخیر باید توسط بارسلونا در نظر گرفته شود اگر آنها مایل به ادامه حضور او به صورت دائمی در تیم باشند.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • فروش یا انتقال قرضی؛ منچسترسیتی علاقه‌ای به حفظ ژائو کانسلو ندارد
  • ژیرونا خواهان جذب اریک گارسیا به صورت دائمی
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید