Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@19:23:23 GMT

ایجاد منطقه گردشگری در مجاورت سد درودزن مرودشت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۱۳۳۷

ایجاد منطقه گردشگری در مجاورت سد درودزن مرودشت

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مرودشت از ایجاد منطقه تفریحی و گردشگری در مجاورت سد درود زن خبر داد.

  بهمن مردانی در گفتگو با خبرنگار سرویس شهرستان‌های فارس در مرودشت با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اکوسیستمی این شهرستان اظهار داشت: آب‌وهوای کوهستانی و معتدل به‌ ویژه در روستاهای مرودشت علاوه بر ایجاد انگیزه برای ادامه زندگی، موجب استقبال و حضور گردشگران و مسافران بسیاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره گردشگری مرودشت با اشاره به پیشینه روستای درودزن افزود: روستای درودزن با جمعیتی بالغ‌ بر ۴۵۰ خانوار و قدمت ۳۰۰ ساله در مسیر و شاه‌راه بعضی از اماکن و روستاهای هدف گردشگری ازجمله حصار، دشتک و بهشت گمشده قرار دارد.

وی از ایجاد منطقه تفریحی و گردشگری در مجاورت سد درودزن به نام ستخر گزین خبر داد و بیان داشت: مسافران و گردشگران قبل از عزیمت به دیگر اماکن تاریخی و تفرجگاهی می‌توانند توقفی هم در درودزن داشته و از خدمات و امکانات مجموعه اشاره‌شده پس از راه‌اندازی استفاده کنند.

دبیر کارگروه گردشگری شهرستان مرودشت به اتمام طرح مطالعاتی این پروژه اشاره و ادامه داد: این مجموعه توسط شرکتی تعاونی و در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار با ظرفیت‌های همچون خدمات اقامتی تفریحی و گردشگری احداث خواهد شد که علاوه بر خدمات به مسافران و گردشگران باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای ساکنان بومی منطقه خواهد شد.

مردانی اضافه کرد: اقامتگاه سنتی، رستوران و سفره‌خانه سنتی، ورزش‌های آبی و مجتمع‌های ورزشی از جمله سوارکاری و تیراندازی، پارک جنگلی، غرفه‌های سنتی، موزه تاریخی، مردم‌شناسی و شهربازی از جمله مواردی است که در کلیات این طرح مطالعاتی آمده است.

وی به وجه تسمیه ستخر گزین اشاره کرد و گفت: در سمت غربی شهر مرودشت در میان دشت منتهی به سد درودزن سه کوه منفرد دیده می‌شود که ستخر گزین نامیده می‌شود که چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد.

 مردانی افزود: ستخر از کلمه استخر آماده و مقصود کوه میانی است که استخری را در بالای آن ساخته‌اند و مردم محلی کوه شرقی را کشتی‌شکسته (قلعه شکسته) کوه میانی را استخر و کوه غربی را شاداب می‌نامند.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: منطقه گردشگری مرودشت رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس درودزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک از راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا خبر داد.

سیدفرامرز مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: پیگیر راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا و خانه بازی کودکان در کوی صنعتی هستیم.

وی از راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا خبر داد و افزود: این دو پروژه که به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم اجرا خواهد شد، از مطالبات مهم شهروندان اراکی است که به مرحله عملیاتی نزدیک شده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری در سال جاری، عملیاتی کردن پروژه‌هایی است که سال گذشته طرح‌ریزی و مقدمات آن فراهم شده است.

مهاجرانی گفت: راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا و خانه بازی کودکان در کوی صنعتی در حال پیگیری است.

وی افزود: امید است با دستورات شهردار و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر اراک، به‌زودی شاهد اقدامات مهم و تأثیرگذاری برای رفاه حال شهروندان باشیم.

کد خبر 747760

دیگر خبرها

  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • زنده گیری ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید