Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:42:15 GMT

اشتغال ۱۶ هزار نفر در واحدهای صنفی کاشمر

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۱۶۴۶

اشتغال ۱۶ هزار نفر در واحدهای صنفی کاشمر

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر از اشتغال بالغ‌بر ۱۶ هزار نفر در ۸۰۰۰ واحد صنفی این شهرستان خبر داد.

محمد ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هم‌اکنون بالغ‌بر ۷۰ واحد صنعتی و ۳۷ واحد معدنی در شهرستان فعال هستند که باید در هر سه حوزه صنعت، تجارت و صنوف نیازسنجی شود و متناسب با آن دوره‌های آموزشی برگزار گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای ۸۰۰۰ واحد صنفی ۲۱ اتحادیه صنفی داریم که اغلب آن‌ها نیاز به آموزش‌های مداوم دارند، اگرچه سال گذشته برای برخی اتحادیه‌های صنفی آموزش‌هایی برگزار شده، اما معتقدیم هر ۲۱ اتحادیه نیاز به آموزش دارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر همچنین عنوان کرد: اکنون ۸۰۰۰ واحد صنفی در شهرستان داریم که اگر در هر واحد دو نفر در نظر بگیریم برای ۱۶ هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در بخش ذخایر معدنی شهرستان نیروی تحصیل کرد و دانشگاهی و حتی کسانی که مهارت‌های معدنی داشته باشند نداریم، اگر فراوانی محصولات معدنی را در نظر بگیریم نه‌تنها از خام فروشی محصولات منطقه جلوگیری می‌شود بلکه برای ایجاد اشتغال‌زایی کمک می‌کند.

ملکی توجه به بخش آی تی را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه امروز شاهد روند رو به رشد خریدهای اینترنتی هستیم، قطعاً در این حوزه باید بیشتر توجه شود.

وی همچنین توجه بیشتر به حوزه گردشگری، هتلداری، تعمیرات موبایل، طلا و جواهر را ضروری دانست و افزود: تاکنون به ارائه آموزش‌های لازم در زمینه سنگ‌های زینتی و صنایع‌دستی کمتر توجه شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر بیان کرد: اگر در تولید محصولات صادرات محور با توجه به ظرفیت شهرستان بیشتر تلاش شود به اهداف خود خواهیم رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشتغالزايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اتاق اصناف خلیل آباد گفت:از آنجا که مرتب بازار در رصد بازرسان اتاق اصناف قرار دارد و از طرفی تعامل و همکاری با اصناف منجر شده است، کاسب بدون پروانه کسب نداشته باشیم.

 علی مالداران افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۴ مورد پروانه صنفی در شهرستان صادر شده است که اکثراً این واحد‌ها فعال و ارائه خدمات دارند.

او گفت: در شهرستان ۱۷۱۶ واحد صنفی فعال داریم که در سال جاری تا کنون ۴ مورد صدور پروانه را داشته‌ایم.

مالداران افزود: کسبه‌های با انصاف در این شهرستان منجر شده است ضمن تأمین کالا‌های مورد نیاز در فروشگاه‌ها، با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد با اشاره به اینکه براساس گزارش تعزیرات حکومتی شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها تخلف کمتری را شاهدیم گفت: پاسخگویی و تأمین اجناس مورد نیاز از فعالیت‌های اصناف در شهرستان است.

 

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید