Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@19:26:18 GMT

باکو، ارتش ارمنستان را به نقض مکرر آتش بس متهم کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۱۶۹۲

باکو، ارتش ارمنستان را به نقض مکرر آتش بس متهم کرد

وزارت دفاع آذربایجان ارتش ارمنستان را به نقض مکرر آتش بس در خطوط مرزی بین دو کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، وزارت دفاع آذربایجان روز سه شنبه  همسایه خود را به نقض مکرر آتش بس متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «آذر تاج» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد :«یگانهای نظامی نیروهای مسلح ارمنستان با شلیک انواع مسلسل سبک وسنگین در طول روز 30 مرتبه آتش بس را نقض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  نیروهای ارمنستانی را به نقض آتش بس در مناطقی چون «آغ دام»، «تووز» و «زمانلی» متهم کرد. وزارت دفاع ارمنستان تاکنون در زمینه ادعای باکو هیچ واکنشی نشان نداده است.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری ارمنستان روز دوشنبه گزارشها در زمینه نزدیک شدن دو فروند اف-16 ترکیه به سمت «ایروان» پایتخت این کشور را رد کرد.

«شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع جمهوری ارمنستان با رد این گزارشها گفت: «این اطلاعات منطبق بر واقعیات نیست.»

برخی رسانه های جمهوری آذربایجان  روز دوشنبه مدعی پرواز جنگنده های اف-16 ترکیه به سمت ایروان (56کیلومتری) شده بودند. (جزئیات بیشتر)

جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش بس ارمنستان باکو آذربایجان نقض آتش بس وزارت دفاع جمهوری جمهوری آذربایجان آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به قرار گرفتن نام خود در لیست تحریم‌های ایران، اتهام‌های تکراری درباره نقش منطقه‌ای ایران را بر زبان آورد.

به گزارش ایسنا، «گرنت پایس» وزیر دفاع انگلیس روز جمعه و پس از قرار گرفتن نام خود در لیست تحریم‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تهران را به «بی‌ثبات‌کردن منطقه» متهم کرد.

 وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

انگلیس در حالی ایران را به دامن زدن به ثباتی در منطقه متهم کرده که خود حامی اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه بوده و به همراه آمریکا چندین بار به خاک یمن حمله کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد