Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@05:58:02 GMT

برقراری ارتباطات منظم هوایی بین «دوشنبه» و «دوبی»

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۱۸۶۶

برقراری ارتباطات منظم هوایی بین «دوشنبه» و «دوبی»

فرودگاه بین‌المللی شهر دوشنبه از برقراری مجدد پروازهای منظم در مسیر «دوشنبه- دوبی – دوشنبه» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «جمیله حسین اوا» سخنگوی فرودگاه بین‌المللی شهر دوشنبه از برقراری ارتباط منظم هوایی بین این کشور و امارات متحده عربی خبر داد.

بنابر سخنان وی، امروز شرکت «فلای دبی» امارات متحده عربی در مسیر دوشنبه پرواز می‌کند و در تاریخ 6 آگوست، شرکت هواپیمایی «سامان ایر» تاجیکستان در مسیر دوبی پرواز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین اوا افزود: پروازهای هواپیماهای شرکت «فلای دوبی» در مسیر دوشنبه هنوز از 21 ژوئیه ازسرگرفته شده و پرواز امروز سومین پرواز در این مسیر خواهد بود.

وی گفت: شرکت مذکور تا شیوع بیماری همه گیر کرونا هفته 3 بار در مسیر تاجیکستان پرواز انجام می داد.

سخنگوی فرودگاه بین‌المللی دوشنبه در مورد ازسرگیری ارتباط هوایی تاجیکستان با کشورهای دیگر خارجی گفت که فعلا در این مورد اطلاع دقیق وجود نداریم.

به این ترتیب، شهروندان تاجیکستان که مایل به پرواز در مسیر دوشنبه - دبی هستند، باید مدارک لازم برای ورود به امارات متحده عربی مانند ویزای توریستی/کاری، بیمه درمانی معتبر، فرم اعلامیه سلامت در وب سایت https://www.gcaa.gov.ae قبل از پرواز، در صورت داشتن روادید کاری  پاسخ مثبت برنامه الکترونیکی  Permit و کارت Emirates ID و  مجوز عدم ابتلا به کرونا صادر شده در مدت 72 ساعت قبل از پرواز را به همراه داشته باشد.

گفتنی است شهروندان کشورهای خارجی باید به همراه خود مدارکی اجازه ورود به مرزهای امارات متحده عربی مانند بیمه درمانی معتبر، فرم اعلامیه سلامت از قبل آماده شده را داشته باشند.

شهروندان خارجی که از طریق دوبی پرواز ترانزیت انجام می‌دهند می‌توانند تنها به کشورهای خود پرواز کنند و باید بلیط تا کشور مقصد و همچنین مجوز عدم ابتلا به کرونا را به همراه داشته باشند.

شهروندان سایر کشورهای خارجی مایل به انجام سفر به «دوشنبه» باید به همراه خود مجوز نهادهای مربوطه تاجیکستان برای ورود به قلمرو این کشور و همچنین روادید (در صورت لزوم) و مجوز عدم ابتلا به ویروس همه گیر کرونا را داشته باشند.

شرکت هواپیمایی خاطرنشان شده است که مسافرانی که حرارت بلند یا علائم کرونا را داشته باشند حق ورود به سالن هواپیمایی نخواهند داشت. طبق الزامات، تمام مسافران باید ماسک پزشکی و دستکش داشته باشند.

هنگام ورود به تاجیکستان تمام شهروندان تاجیکستان و همچنین اتباع کشورهای خارجی (به استثنای دیپلمات‌ها، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی دارای موقعیت ویژه، مهمانان دولت، وزارتخانه و نهادهای دولت تاجیکستان) تست کرونا می‌دهند و تا آماده شدن نتایج تشخیص، قرنطینه می‌شوند.

افرادی که نتیجه تشخیص کرونا آنها مثبت است به مدت 14 روز در قرنطینه می‌مانند و درمان می‌شوند.

مسافرانی که به همراه خود مجوز عدم ابتلا به کرونا (صادر شده ظرف 48 ساعت قبل از پرواز) دارند، بدون هیچ مشکلی به قلمرو تاجیکستان وارد می‌شوند، اما آنها باید در موسسات پزشکی محل اقامت خود ثبت نام و به مدت 2 هفته الزامات قرنطینه را در خانه رعایت کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان دوشنبه دبی ارتباط هوایی امارات متحده عربی داشته باشند بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس

محمود شمسی‌پور رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در فروردین ماه ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان برقرار شد، گفت: در این مدت متاسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با اورژانس استان (دیسپچ) ثبت شده است.

بیشتر بخوانید

مصدومیت سه نفر در تنگه جونقان

وی افزود: همچنین طی این مدت هزار و ۴۱۸ نفر از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند شدند.

شمسی‌پور اضافه کرد: در این ایام سه هزار و ۲۹۳ مأموریت امدادرسانی انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • برقراری پرواز شهرکرد به عسلویه
  • برقراری پرواز‌های حج از خرداد امسال به مقصد عربستان
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه