Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:25:00 GMT

فرونشست زمین در اصفهان واقعیتی غیرقابل ‌انکار است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۲۱۳۳

فرونشست زمین در اصفهان واقعیتی غیرقابل ‌انکار است

علیرضا نصر اصفهانی روز سه شنبه به مناسبت روز خبرنگار بعد از بازدید از اتاق خبر ایرنا مرکز اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران بازار این کلانشهر را از دغدغه های مهم مدیریت شهری برشمرد و  افزود: بازار اصفهان دغدغه جدی مدیریت شهری است و بارها در جلسات علنی تذکر دادیم که اگر این بازار ایمنی بخشی نشود و ضریب امنیت بالا نرود در صورت حادثه به لحاظ تاریخی و آسیب‌های مالی دچار خسران خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آلودگی هوای اصفهان اظهارکرد: بخشی از سلامت مردم در گرو تنفس راحت است و تلاش ما بر این است که راستی آزمایی داشته و سهم تاثیرگذاران در آلودگی هوا را بسنجیم و تا زمانی که اطلاعات پایه به دست نیاوریم نمی‌توانیم قضاوت درستی داشته باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به معضل آب در اصفهان خاطرنشان کرد: اقدامات فراوانی در این حوزه صورت گرفته در این راستا حدود ۱۰۰ میلیارد تومان با محوریت شورای شهر و شهرداری اصفهان برای پروژه بهشت آباد اختصاص یافت و همچنین برای سامانه دوم آبرسانی حدود ۱۰ میلیارد تومان کمک و درخواست داشتیم.

به گفته وی ماموریت شورای شهر تنها نظارت بر شهرداری نیست بلکه نظارت بر نهادها، سازمان‌ها، نهادها و ادارات متعدد است، تصرح کرد: با ارتباطات و تعاملات ایجاد شده سطح تعاملات افزایش یافته و کار مردم پیش می‌رود.

نصر اصفهانی در زمینه آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرداری از لاک ماموریت‌های اولیه خود فاصله گرفت و اگر در گذشته ماموریت شهرداری نظافت شهر و فضای سبز شهر بود امروز بنا بر نیاز جامعه و وجود خلاها مدیریت شهری در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی،ورزشی ورود پیدا کرده است.

به گفته وی غفلت از مسائل ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در شهر افزایش آسیب‌های اجتماعی را بوجود خواهد آورد و آرامش را از شهروند سلب خواهد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر توسط مدیریت شهری دنبال می‌شود، تصریح کرد: به دنبال کاهش فاصله طبقاتی هستیم تا شهروندان مناطق محروم از تمامی خدمات شهر استفاده کنند.

وی اظهارداشت: اگر مدیریت شهری به صورت کامل در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی کار کند کافی نیست بلکه نیازمند مدیریت، انسجام و وحدت تمام عیار هستیم.

نصر اصفهانی با بیان اینکه تاب آوری اجتماعی باید افزایش یابد، افزود: باید آستانه تحمل شهروندان و شهر را افزایش دهیم، اکنون در بحث تاب آوری شهر و شهروند آسیب پذیر است.

به گفته وی شهروند ما به مهارت‌های مختلف آشنا نیست همچنین به جهت ارتباط برقرار کردن در اجتماع بسیار ضعیف عمل می‌کند و باید آموزش مهارت‌های زندگی را در بخش تاب آوری اجتماعی به شهروندان آموزش دهیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت: برای هر کیلومتر از احداث مترو حدود ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود در همین راستا نگاه ۱۵۰ ساله به حمل و نقل ایمن، پاک و به عنوان پدافند غیرعامل داریم همچنین اقدامات چند منظوره مد نظر ماست.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از حمل و نقل مدرن و مجهز مردم کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

نصر اصفهانی اضافهکرد: یکی از شاخصه‌های شهرهای در حال توسعه این است که مردم چه میزان از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

وی افزود: آنچه امروز در ماموریت‌های مدیریت شهری تعریف شد این است که امید و امیدواری به شهر برگردد همچنین معتقد به سرزندگی شهر هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اکنون پروژه‌های کاربردی فیزیکی در دستور کار است همچنین با اقدامات نرم افزاری مراقب سلامتی شهروندان هستیم تا امید به زندگی و حیات، زیست بهتر، سرزندگی و اعتماد بیشتر میان مردم ایجاد شود.

وی اضافه کرد: پروژه‌های متعدد در زمینه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی در راستای انجام ماموریت مدیریت شهری است.

نصر اصفهانی با اشاره به طرح "هر یکشنبه یک افتتاح" گفت: این طرح به زنده بودن مدیریت شهری، اعتماد، امید، امیدواری نوید میان مردم منجر می‌شود.

در شهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند. همچنین این خطه دارای ۱۵ منطقه شهری، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی مسکونی، ۷۰۰ هزار خانه، حدود ۳۶۰ هکتار اراضی آمورشی، ۵۰ هکتار پارکینگ، یکهزار و ۱۰۰ هکتار فضای عمومی و ۳۰۰ هکتار باغ داخل محدوده شهری است.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری اصفهان اصفهان بنای تاریخی آسیب ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری اصفهان اصفهان بنای تاریخی آسیب ها شورای شهر شهرداری اصفهان اصفهان بنای تاریخی آسیب ها رییس شورای اسلامی شهر اصفهان مدیریت شهری نصر اصفهانی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروهی از دانشجویان و نمایندگان کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با اعضای شورای اسلامی شهر اراک دیدار و گفت‌وگو کردند. این نشست در راستای اجرای طرح هفته فرهنگی دانشگاه و آشنایی دانشجویان با وظایف و فعالیت‌های مختلف شورای شهر و نقش آن در مدیریت شهری و همچنین همفکری و تعامل بیشتر بین دانشگاه و شورای اسلامی شهر اراک برگزار شد.

در این جلسه که به همت حوزه فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد، طرفین بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بین دانشگاه و شورای شهر در زمینه‌های مختلف، ازجمله حمایت و ارتقاب فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه و توسعه علمی و فرهنگی شهر اراک، تأکید کردند و دبیران کانون‌های دانشجویی و جمعی از فعالان فرهنگی اجتماعی دانشگاه، توضیحات جامعی درباره کانون دانشجویی و حوزه فعالیت‌های خود ارائه دادند.

پیمان عین القضاتی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سید وحید میرنظامی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی و علی‌اصغر غفاری رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک با استقبال از این نشست با پاسخ به برخی از مطالبات و ارائه راهکار بر استمرار این نشست‌ها تأکید کرده و تعامل دانشگاه و شورای شهر را به‌ویژه استفاده از ظرفیت فعالین دانشجویی را برای مدیریت شهری مفید و پر اثر ارزیابی کردند.

در پایان جلسه دانشجویان از صحن علنی شورای اسلامی بازدید کرده و عین القضاتی توضیحاتی را درباره قوانین، نقش اعضا و نحوه رأی‌گیری شورای شهر توضیحاتی ارائه دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان