Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:06:59 GMT

اتصال بولوار سجادیه به بزرگراه آزادی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۲۴۹۹

اتصال بولوار سجادیه به بزرگراه آزادی

ایسنا/خراسان رضوی همزمان با دهه ولایت پروژه بازگشایی بولوار سجادیه و اتصال آن به بولوار آزادی به بهره‌برداری رسید.

پروژه بازگشایی بولوار سجادیه به طول ۴۰۰ متر و عرض ۴۴ متر، مساحت آماده سازی ۱۷ هزار و ۶۰۰ متر و مساحت بهسازی فضای سبز ۲۰۰۰ متر، به موازات بولوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اجرا شده است که می‌تواند شعار توسعه حمل‌ونقل‌محور و توسعه متوازن را در غرب مشهد جامه عمل بپوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پروژه شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، آماده‌سازی، زیرسازی آسفالت و روکش آسفالت و آیلند میانی و فضای سبز و عمودهای روشنایی با هزینه‌ای به مبلغ ۳میلیارد تومان اجرا شده است. همچنین بازگشایی بولوار رضویه به طول ۸۰۰ متر و عرض ۳۵ متر با اعتباری بالغ بر ۴میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید. مساحت آماده سازی این پروژه ۲۸ هزار متر و در دولاین رفت و برگشت است. همچنین مساحت فضای سبز این پروژه ۲۵۰۰ متر است.

۲۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اجرا خواهد شد

خلیل الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردارمشهد نیز در این مراسم، اظهار کرد: بازگشایی بولوار سجادیه به طول ۴۰۰ متر شاید زیاد نباشد، اما مطابق برسی‌های انجام شده، نقش بسیار زیادی در تسهیل دسترسی محدوده الهیه به بولوار آزادی خواهد داشت و یکی از شریان‌های اصلی محور دسترسی از بولوار آزادی خواهد بود.

وی با بیان این که تکمیل بولوار رضویه نیز حجم ترافیک بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را کاهش خواهد داد، افزود: بولوار رضویه به طول ۸۰۰ متر و عرض ۳۵ متر در دولاین رفت و برگشت و با هزینه ۴میلیارد تومان اجرا شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد بیان کرد: امسال برای منطقه ۱۲ در کنار اجرای پروژه تقاطع چند سطحی آزادگان ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در نظر گرفته شده است. ظرف چند ماه آینده نیز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح مجیدیه به بولوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این منطقه آغاز خواهد شد. مطالعات مربوط به چپ‌گرد بولوار آزادی در مسیر مشهد به قوچان به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در حال انجام است که امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه را امسال آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کنار حجم فعالیت‌های عمرانی مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های دیگر داشته است، تصریح کرد: بر این اساس امسال بالغ بر ۲۲۰ هزار مترمربع پیاده روسازی با اعتبار بیش از ۶۵ میلیارد تومان در نقاط مختلف شهر اجرا شده است. یکی از مشکلات اساسی ما مرتبط با رفت‌وآمد عابران پیاده در تقاطع‌ها و معابر پرتردد است، لذا بر همین اساس سال گذشته ۳۳ تقاطع ایمن‌سازی و مناسب‌سازی شد و امسال نیز ۶۲ تقاطع و گذرگاه را ایمن‌سازی و مناسب‌سازی خواهیم کرد که نقش بسیاری بر کاهش تصادفات خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، کاظمی با اشاره به احداث پروژه کندراه بزرگراه آزادی و تعریض پل بتنی کال زرکش در منطقه ۱۰، ادامه داد: پروژه احداث کندراه بزرگراه آزادی و تعریض پل بتنی کال زرکش و ساماندهی ورودی روستای باغون آباد که در این منطقه اجرا شد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: این پروژه به طول ۱۴۵۰ و عرض ۱۰ متر، حدفاصل آزادی ۱۳۳ تا ۱۴۱، اجرا شده است. برای اجرای این پروژه بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه شده. همچنین برای تعریض پل بتنی کال زرکش اقداماتی از جمله آرماتور بندی، قالب‌بندی و بتن‌ریزی انجام شده است. اجرای این پروژه‌ها موجب کاهش خطر و افزایش ایمنی عبور و مرور برای شهروندان شده و از تردد خودروهای سواری از داخل کال زرکش که مسیر سیلابی بوده و خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد، جلوگیری می‌کند.

تعیین تکلیف مرز و حریم مشهد و طرقبه شاندیز از حد وظایف مدیریت شهری خارج است

 در ادامه مراسم محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد، اظهار کرد: در مجموع چهار اولویت در موضوع مباحث ترافیکی محدوده الهیه مدنظر است. این چهار اولویت شامل بازگشایی بولوار سجادیه و مهدیه به بزرگراه آزادی و اتصال این دو محور به شاندیز است تا از این طریق بتوان محدوده شمالی و شمال‌ شرق الهیه را از بن‌بست خارج کرد. بسیار خوشحالیم که یکی از این اولویت‌ها امروز محقق شده و امیدواریم سه اتصال دیگر نیز اجرایی شود تا شاهد تکمیل جریان و شبکه شهری در این محدوده باشیم.

مهدی نیا با بیان این که در کنار اتصالات ترافیکی، موضوع تعیین تکلیف هزار هکتار زمینی که در محدوده شهر مشهد قرار گرفته، دیگر موضوع مهم و قابل توجه برای این محدوه است، خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی این اراضی هنوز تهیه و ابلاغ نشده است که اولین دلیل آن اراضی مورد اختلاف شهرستان‌های طرقبه‌-شاندیز و مشهد است. حل این معضل از سطح مدیریت شهری بالاتر است؛ لذا از استاندار درخواست داریم جلسه‌ای با حضور وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی و معاونان مربوطه تشکیل دهند تا این معضل ۱۳ ساله خاتمه یابد. تا زمانی که مساله اختلاف خط حریم و محدوده شهرستان‌ طرقبه‌-شاندیز با مشهد حل نشود، هزار هکتار زمین یاد شده و ۵۵۰ هکتار زمین محدوده شهر که در محل تقاطع طرقبه‌-شاندیز و مشهد واقع شده‌اند، بلاتکلیف خواهند ماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگراه آزادی بولوار آزادی اجرا شده حمل ونقل کال زرکش اجرا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سجادیه بر سکوی نخست جوانان ایستاد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه بانوان ایران در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.   در پایان فینال رقابت‌های تپانچه در رده سنی جوانان نتایج زیر به دست آمد:   ۱- عسل السادات سجادیه از اصفهان    ۲- فاطمه شکاری از اصفهان    ۳- فاطمه سادات حسینی از قم   مراسم اهدای مدال با حضور کبری غیاثی، نایب رئیس فدراسیون و علی کلاتی، سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان تپانچه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال
  • آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه
  • سجادیه بر سکوی نخست جوانان ایستاد
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه