Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد فرزاد روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی شهرستان شبستر، با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد دیجیتال در آذربایجان شرقی، با تشریح اقدامات انجام شده و برنامه های اداره کل ICT استان برای رونق بخشیدن به این بخش، اعلام کرد: ۲ هزار و ۴۴۷ شرکت در حوزه کسب و کارهای آنلاین در این استان فعال هستند که شهرستان شبستر در رتبه هفتم استان در حوزه کسب و کارهای دیجیتال قرار دارد و تلاش می کنیم با اقدامات انجام شده در کارگروه اقتصاد دیجیتال استان، سهم اقتصاد دیجیتال استان را در کشور ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزاد با بیان اینکه نگاه ویژه و رشد در حوزه دیجیتال ما را به سمت هوشمند سازی مدارس برده است، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، ۷۵ درصد مدارس شهری و ۴۱ درصد مدارس روستایی استان آذربایجان شرقی دارای اینترنت هستند.

وی با اشاره به هوشمند شدن شهرها و تغییر سبک زندگی افراد، عنوان کرد: با استفاده از فناوری اطلاعات و پیاده سازی سیستم شهر هوشمند، می توان با بهره‌گیری موثرتر از منابع، هزینه‌ها را پایین آورد و کیفیت زندگی را ارتقا داد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، خاطر نشان کرد: افتتاح مرکز رشد در دانشگاه پیام نور شهر بنیس از توابع شهرستان شبستر، یکی از کارهای خوب در این شهرستان است و ما آماده هستیم در حوزه ICT به شرکت های دانش بنیان و نوپا، تسهیلات ارائه کنیم.

حسن مستفید، فرماندار شهرستان شبستر هم با اشاره به رشد تکنولوژی و درخواست شهروندان برای ارائه خدمات با کیفیت، گفت: متاسفانه در بخش هایی از شهرستان هنوز مشکلاتی نظیر نبود امکانات تلفن ثابت و همچنین پوشش ناقص تلفن همراه و سرعت پایین اینترنت را شاهد هستیم که لازم است این مشکلات به صورت جدی مورد بررسی قرار گرفته و حل شود.

وی افزود: شهرستان شبستر با توجه به داشتن بزرگترین شهرک های صنعتی در استان، قطب اقتصادی استان نامیده می شود و نباید از لحاظ زیرساخت های ارتباطی با مشکل روبرو باشد.

مستفید همچنین به عدم آنتن دهی در روستاهای دور افتاده شهرستان نیز اشاره و اظهار کرد: از شرکت مخابرات منطقه، درخواست داریم نسبت به رفع مشکل آنتن دهی و توسعه ایستگاه های مخابراتی اقدامات کند.

فرماندار شهرستان شبستر، توسعه زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی در سطح شهرها و روستاهای شهرستان، به ویژه شهرک های صنعتی، رفع مشکلات آنتن دهی تلفن همراه و سرعت اینترنت، آماده سازی بستر تحقق دولت الکترونیک و رسیدگی هر چه بهتر به درخواست های مردم را از مهمترین مطالبات مردم منطقه دانست و رسیدگی به این مسائل را خواستار شد.

یوسف شکوری مدیر شرکت مخابرات منطقه آذربایجان شرقی هم گفت: مسیر دوم فیبر نوری از تبریز به سمت شبستر را به زودی اجرایی می کنیم تا در صورت بروز مشکل در مسیر اصلی فیبر نوری، مسیر دوم فیبر نوری، سرویس های مورد نیاز را ارائه کند.

وی افزود: شهرستان شبستر جزو اولین شهرستان های استان است که خدمات شرکت مخابرات در آن از طریق کافوهای نوری توزیع شده است و از سرویس FTTH برای افزایش پهنای باند، کاهش نویز و افزایش امنیت استفاده می شود.

شکوری با بیان اینکه به زودی در برخی مناطق استان که زیرساخت‌ها فراهم شده است فناوری VDSL را جایگزین ADSL می‌کنیم، اظهار کرد: در شهرستان شبستر به عنوان اولین شهرستان استان آذربایجان شرقی، امکان واگذاری VDSL با سرعت ۴۰ برابر ADSL فراهم شده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شبستر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شبستر آذربایجان شرقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شبستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق نامدار در جمع خبرنگاران میزان صادرات سال گذشته از گمرک‌های استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این کالاها به ۱۰۳ کشور مختلف صادر شده است.

وی، پنج کشور عمده مقصد صادراتی این استان را به ترتیب کشور ترکیه ۳۰.۸ درصد، عراق ۲۰.۲ درصد، ارمنستان ۱۷.۵۷ درصد، جمهوری آذربایجان ۳.۶ درصد و گرجستان ۳.۵ درصد اعلام کرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمرهای استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۴۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ دلار از مبدا ۶۳ کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد ۲۹ درصد در وزن و در ارزش داشت و از این نظر در بین استان‌های کشور در رتبه ۹ قرار داریم.

وی، پنج کشور عمده مبدا واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشورهای ترکیه ۵۷ درصد، امارات متحده عربی ۱۲ درصد، چین ۱۱ درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی ۲ درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل: کامیون‌های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بود.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۰۷ هزارتن کالا از گمرکات استان ترانزیت شد که با اختصاص ۳.۴ درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی داشت.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات استان به ترتیب شامل کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بود.

نامدار اضافه کرد: در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان ۷۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش داشت.

کد خبر 6087205

دیگر خبرها

  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی