Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

نشست مشترک مسئولان اقتصادی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و روسای کمیسیون‌های اقتصادی برگزار شد.

اخبار سیاسی- براساس این گزارش،  در این نشست که در محل تالار آیینه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، علاوه بر رئیس مجلس و برخی روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس؛ همتی رئیس کل بانک مرکزی، زنگنه وزیر نفت، مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت، میراشرفی رئیس کل گمرک و شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست که سومین جلسه مشترک مجلس و دولت در موضوع بازگشت ارز صادراتی تشکیل می‌شود، بر ضرروت هم‌افزایی دولت و مجلس در موضوع مدیریت عرصه تجارت خارجی، بازگشت ارز صادراتی و تأمین کالاهای اساسی تأکید کرد و افزود: در حوزه اقتصادی، کشور نیاز به یک عزم و اراده ملی و کار جهادی شبانه‌روزی دارد.

رئیس مجلس با اشاره به تعامل بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و مجلس در موضوع اطلاعات و سامانه‌های حوزه تجارت خارجی و بویژه بازگشت ارز، تصریح کرد: اگر شناسایی و اطلاعات دقیقی وجود نداشته باشد، نمی‌توان تصمیم درستی گرفت، باید اطلاعات به روز و جامع باشد و در اختیار دست‌اندرکاران امر قرار گیرد.

وی همچنین در موضوع سوء‌استفاده از کارت‌های بازرگانی گفت: باید بین صادرکننده خوش‌حساب و کسانی که به صورت اجاره‌ای از کارت بازرگانی دیگران سوء‌استفاده می‌کنند و یا از هویت افراد دیگر برای صادرات از طریق دریافت کارت بازرگانی اقدام می‌کنند، تفکیک قائل شد.

قالیباف، اعلام امادگی کرد که در موارد لازم مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین و مقررات مربوط به صدور کارت بازرگانی اقدام کند.

همچنین در ادامه، رئیس مجلس بر اقداماتی همچون تنوع بخشیدن به روش‌های ورود ارز و کالا به کشور، ضرورت انجام مذاکره و ایجاد تفاهم با صادرکنندگان عمده و خوش‌حساب، درنظر گرفتن اعتبار مالیاتی اشخاص در موضوع پروانه صادراتی و رصد زنجیره توزیع کالا از گمرک تا مصرف‌کننده نهایی تأکید کرد.

همچنین در این جلسه همتی رئیس کل بانک مرکزی و معاون ارزی این بانک گزارشی از میزان ارز بازگردانده شده به کشور ارائه کردند و وضعیت فعلی را رو بهبود دانستند که باعث می‌شود تا سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی ثبات پیدا کند.

وی، سامانه نیما را مرجع اصلی خرید و فروش ارز برای واردات و صادارت عنوان کرد و هرگونه توافق خارج از آن را خلاف دانست.

همچنین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت نیز در این دیدار به تشکیل کمیته اقدام ارزی در 31 استان اشاره کرد که با همکاری نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و تعاون به تفاهم با صادرکننده‌ها می‌پردازد.

وی همچنین در خصوص تعهدات صادرکنندگان گفت: 2500 کارت بازرگانی را تعلیق کردیم که هیچ ارزی را برنگرداندند و تولیدی هم نبودند. تا 15 شهریور نیز به کسانی که زیر 30 درصد ارز برگرداندند و تولیدی نیستند، مهلت دادیم که ارز را برگردانند.

شافعی رئیس اتاق بازرگانی نیز در این جلسه درخواست کرد که نگاه به صادرکننده، واقعی باشد و خشک و تر با هم سوزانده نشود.

وی تأکید کرد: حتما ممکن است عده‌ای تخلف کنند، اما قاطبه صادرکنندگان، آبرو و حیثیتی که به سختی جمع‌آوری کردند را حراج نمی‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی گفت: ما از سال گذشته به آقای رئیس‌جمهور پیشنهاد دادیم که برای کارت‌های بازرگانی، درجات مختلفی درنظر بگیرید، اما به پیشنهاد ما توجهی نشد.

در این جلسه، میراشرفی رئیس کل گمرک نیز به آماری از واردات کالاهای اساسی و ترخیص شده از گمرک اشاره کرد.

گفتنی است، در این جلسه روسای کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه، صنایع و معادن، کشاورزی و برخی نمایندگان متخصص حوزه اقتصادی نیز حضور داشتند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف کارت بازرگانی رئیس مجلس کارت بازرگانی نشست مشترک محمدباقر قاليباف کمیسیون های اقتصادی کارت بازرگانی رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود

به گزارش صدای ایران از ایسنا،مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودرو‌های نوشماره و چه خودرو‌های دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است