Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:59:02 GMT

تندیس آیت الله فیروزآبادی در شهرری رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۲۷۲۷

تندیس آیت الله فیروزآبادی در شهرری رونمایی شد

به گزارش ایرنا، آیت الله سید رضا فیروزآبادی، در سال ۱۲۵۱ خورشیدی در فیروزآباد شهرری به دنیا آمد و پس از تحصیلات ابتدایی در مدرسه آصفیه نزدیک مسجد جامع تهران ادامه تحصیل داد.

این عالم بزرگ علاوه بر حضور در عرصه دین، اقامه نماز جماعت و حوزه های علمیه در عرصه اجتماعی و سیاسی نیز فعالیت گسترده ای داشت و در فاصله سالهای ۱۲۹۴ش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا ۱۳۲۲ش. در دوره‌های سوم، ششم، هفتم و چهاردهم، یعنی برای چهار دوره نماینده مجلس شورای ملی بود.

مرحوم فیروزآبادی همچنین درشکل گیری جبهه ملی دوم و تاسیس جمعیت نهضت آزادی نقش به سزایی داشت و درغائله جمهوری‌خواهی همراه سید حسن مدرس که از رهبران مبارزه با جمهوریت بود، قرار گرفت و هرگز حاضر به ترک رویه خود نشد.

آیت الله فیروز آبادی حقوق دریافتی از مجلس را صرف ساختن بیمارستان بزرگ و مسجد فیروزآبادی در شهرری کرد که به نام خودش مشهور شد.

حاج سید رضای فیروزآبادی، در ۱۴ مرداد ۱۳۴۴ در سن ۹۶ سالگی در تهران درگذشت و در مقبره‌ای که در جنب بیمارستان خویش، برای خود بنا نموده بود، به خاک سپرده شد.

آیت الله فیروزآبادی زندگی خود را وقف خدمات بشر دوستانه کرد.

رییس شورای شهرستان ری و عضو شورای تهران، ری و تجریش در مراسم بزرگداشت آیت الله فیروزآبادی، گفت: این عالم و فقیه برجسته با وقف حقوق دریافتی خود از مجلس شورای ملی به ساخت بیمارستان برای فقرای جنوب تهران زندگی خود را وقف خدمات بشر دوستانه کرد.

حسن خلیل آبادی اظهار داشت: آیت الله فیروز آبادی فارغ از نگاه ایدولوژیک و دینی خود به مردم نگاه انسان دوستانه ای داشت به گونه ای که همیشه دغدغه حل مشکلات مردم و بازکردن گره تهی دستان را داشت.

وی با اشاره به یادگار ارزنده آیت الله فیروزآبادی به مردم جنوب تهران در قالب یک بیمارستان، ابراز کرد: این بیمارستان با تمام تگناهای از لحاظ خدمات پزشکی و قدیمی بودن ساختمانش دارد در این شرایط سخت شیوع کرونا به داد مردم جنوب تهران رسیده است.

خلیل آبادی ادامه داد: شخصیت وارسته و بزرگ آیت الله فیروزآبادی می تواند الگوی خوبی برای جوانان باشد که با وقف عمر و زندگی خود برای مردم برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی و شهر تهران و ری ماندگار شد.

آثار خیر آیت الله فیروزآبادی هنوز هم در جنوب تهران ملموس است

عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در ادامه این برنامه با اشاره به سرمایه اجتماعی عنی کارهای خیر آیت الله فیروزآبادی در جنوب تهران، گفت: هنوز هم پس از گذشت ۵۵ سال از درگذشت این عالم ربانی و عالی مقام آثار خیر کارهای این مرحوم در جنوب تهران ملموس و قابل مشاهده است.

محمد جواد حق شناس ادامه داد: اندیشه بلند و همت بی نظیر آیت الله فیروزآبادی در کمک به مردم و نیازمندان جامعه به گونه ای بوده که هنوز هم بسیاری از مردم جنوب تهران این عالم وارسته و ربانی را به خوبی می شناسند و آثار خیر کارهای این فرد را در زندگی خود لمس می کنند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله فیروزآبادی حقوق دریافتی از مجلس را صرف ساختن بیمارستان بزرگ و مسجد فیروزآبادی در شهرری کرد، افزود: این عالم والا مقام از میراث خانوادگی و دسترنج خود برای رفاه و رفع نیاز مردم فقر استفاده کرد.

حق شناس یادآور شد: بیمارستان فیروزآبادی امروز پس از ۵۵ سال از زمان وفات آیت الله فیروزآبادی همچنان در روزهای سخت اپیدمی ویروس کرونا در خدمت سلامت و بهبود مردم جنوب تهران است.

گفتنی است: تندیس آیت الله فیروزآبادی با تکنولوژی پرینت سه بعدی و در ارتفاع ۶۰ سانتی متر ساخته شده است، تمام مراحل ایده پردازی و پرداخت این مجسمه با دست انجام شده و جنس آن نیز از رزین می باشد، تمام جنبه های زیبایی شناسی بصری این اثر ماندگار با رعایت اصل وفاداری به عکس اصلی لحاظ شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران مسجد فیروزآبادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران مسجد فیروزآبادی شهرستان ری كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران مسجد فیروزآبادی آیت الله فیروزآبادی مردم جنوب تهران زندگی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ در مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه ایران که با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت، وزیر کار، مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو و جمع کثیری از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، از کارگران، گروه‌های کاری، مدیران و واحد‌های نمونه کشوری با اهدای تندیس و لوح سپاس توسط رییس جمهور تجلیل شد.

این جشنواره با هدف تجلیل از زحمات کارگران، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه کشور و ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش همه ساله در هفته کار و کارگر برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم از کامبیز قلی زاده سلطانی، مدیرعامل ایدکوپرس سایپا، ‌به ‌عنوان کارآفرین نمونه و مدیر برتر ایران و تنها نماینده خودروسازان کشور در جمع برترین واحد‌های نمونه و از شرکت ایدکوپرس به عنوان یکی از ۵ شرکت برتر کشور توسط سید ابراهیم رییسی،‌ رئیس جمهور کشورمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، ‌شرکت ایدکوپرس سایپا برترین شرکت تولیدکننده مجموعه‌های پرسی بدنه و شاسی خودرو در کشور است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • قدردانی از کارگران شهرری
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم