Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی تلویزیونی با تبیین نتایج جلسه صبح امروز رئیس مجلس با تیم اقتصادی دولت، گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی به ویژه در خصوص بازگشت ارزهای صادراتی مطرح و بررسی شد و معاون ارزی بانک مرکزی گزارشی در این باره ارائه کرد.

اخبار سیاسی- وی افزود: بنابر این گزارش، از هفته گذشته تاکنون با ابتکار عمل بانک مرکزی و اقدامات قوه‌قضائیه، مبالغ خیلی خوبی از ارزهای صادراتی بازگشت داده شده است و بنابر برنامه‌ای که برای بازگرداندن ارزهای صادراتی باقیمانده ترسیم کردند، اوضاع در این زمینه رو به بهبود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: در این جلسه همچنین وزیر نفت گزارشی از حوزه مسئولیتش ارائه کرد که طبق این گزارش وضع کشور در حوزه نفت به ویژه در مقایسه با ماه گذشته امیدبخش است و آقای زنگنه وضع خوبی را برای ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد.

امیرآبادی‌فراهانی افزود: در جلسه امروز که رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس نیز حضور داشتند به دستور آقای قالیباف کمیته مشترکی برای ساماندهی بازار ارز با حضور نمایندگان دولت و مجلس تشکیل و مقرر شد برای هماهنگی میان قوای سه‌گانه در این خصوص با رئیس قوه‌قضائیه نیز هماهنگ شود.

وی اضافه کرد: در چارچوب دستور کار این کمیته با هماهنگی قوای سه‌گانه در سطح کارشناسی و نیز مسئولان کمیسیون‌های مجلس و معاونان وزارتخانه‌های نفت و صمت و بانک مرکزی، قرارگاهی تاکتیکی ایجاد و با ساماندهی بازار ارز برای بازگشت ارزهای صادراتی بیش از پیش تلاش شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: در این جلسه همچنین معرفی نمایندگان مجلس که در عرصه اقتصادی، تجربه و تحصیلات دارند، پرسش‌هایی را مطرح کردند که مسئولان ذی‌ربط دولتی پاسخ دادند.

امیرآبادی‌فراهانی در پاسخ به این پرسش که آیا برای بازگرداندن ارزهای صادراتی طرحی از جانب مجلس ارائه خواهد شد یا از ابزارهای نظارتی قوه‌مقننه استفاده می‌شود، اظهارداشت: با توجه به نتایج خوب جلسه مشترک هفته گذشته با دولتی‌ها و بازگشت مبالغ قابل توجهی ارز صادراتی، مقرر شد این روال ادامه یابد.

وی افزود: مقرر شد با تعامل قوای مقننه و مجریه و پشتیبانی از دولت، چندین میلیارد دلار از ارزهای صادراتی که برخی هنوز تحویل نداده‌اند، بازگردانده شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس همچنین اقدامات دستگاه قضائی را در برخورد با افرادی که کارت بازرگانی اجاره‌ای داشتند یا کسانی که نباید کارت بازرگانی دریافت می‌کردند و سبب بازگشت بخش قابل‌توجهی از ارز صادراتی شد، قابل تکریم دانست.

امیرآبادی‌فراهانی با بیان اینکه در جلسه امروز این نتیجه حاصل شد که ضرورتی به ورود مجلس برای ارائه طرح و تصویب قانون در این زمینه وجود ندارد، افزود: جلسه امروز دومین نشست مشترک دولت و مجلس برای بررسی مسائل اقتصادی و ارزی بود که به ریاست رئیس قوه‌مقننه برگزار و مقرر شد آقای قالیباف گزارشی درباره محتوای این جلسات به نمایندگان ارائه کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جلسات مشترک دولت و مجلس برای هماهنگی به‌منظور ساماندهی و ایجاد ثبات در بازار ارز ادامه خواهد یافت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس مجلس ارزهای صادراتی رئیس مجلس بازار ارز بانک مرکزى مجلس شوراى اسلامى ارزهای صادراتی عضو هیئت رئیسه مجلس امیرآبادی فراهانی ارزهای صادراتی بازار ارز مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها

علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محور‌های مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محور‌های این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحد‌های خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قرارداد‌های اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکو‌های ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحد‌های طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحد‌ها را از دیگر محور‌های این مصوبه برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد