Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزشگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با پایان یافتن مسابقات فوتبال لیگ‌های مختلف قاره اروپا "چیرو ایموبیله" مهاجم گلزن لاتزیو با به ثمر رساندن ۳۶ گل در صدر فهرست برترین گلزنان قاره سبز قرار گرفت و جایزه کفش طلا را از آن خود کرد.

در این فصل از رقابت‌های فوتبال قاره اروپا، کشورمان هم  در فهرست برترین گلزنان ۲ نماینده داشت؛ مهدی طارمی و سردار آزمون

طارمی در رده بندی برترین گلزنان اروپا در رتبه ۵۸ ایستاد و سردار آزمون نیز در رتبه ۷۴ جای گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی طارمی در ریو آوه ۱۸ گل زد و به عنوان دومین گلزن برتر لیگ  پرتغال شناخته شد و سردار آزمون هم در زنیت سن پترزبورگ روسیه با ۱۷ گل عنوان برترین گلزن  لیگ  این کشور را از آن خود کرد.

رده بندی گلزنان برتر لیگ‌های اروپایی بر اساس تعداد گل‌های زده و با اعمال ضرایب خاص لیگ‌ها انجام می‌شود. ضریب پنج لیگ بزرگ اروپا یعنی لیگ برتر انگلیس، سری آ ایتالیا، بوندسلیگا و لوشامپیونه فرانسه ۲ است و لیگ‌هایی مانند لیگ برتر  پرتغال و روسیه از ضریب ۱.۵ برخوردار هستند.

به این ترتیب مهدی طارمی با ۱۸ گل زده و با احتساب ضریب ۱.۵ با ۲۷ امتیاز به همراه چند مهاجم دیگر به طور مشترک و  بالاتر از ستاره های صاحب نامی مانند نیمار و کوین دی بروینه در جایگاه ۵۸ اروپا قرار گرفت. 

این در حالی است که ستاره‌هایی مانند امباپه (پاری سن ژرمن)، هری کین (تاتنهام) و سادیو مانه (لیورپول) با همین تعداد گل به دلیل حضور در لیگ‌های معتبر اروپا و اعمال شدن ضریب ۲، در رتبه شانزدهم جای گرفتند و مارسیال، رشفورد (منچستریونایتد) و سانچو (دورتموند) با ۱۷ گل در رتبه ۲۵ قرار گرفتند.

سردار آزمون هم با ۱۷ گل زده و با احتساب ضریب ۱.۵ به اتفاق چند بازیکن ۱۷ گله دیگر،با  ۲۵.۵  امتیاز در جایگاه ۷۳  برترین گلزنان اروپا ایستاد.

در این فصل از رقابت‌های فوتبال اروپا، پس از ایموبیله که با ۳۶ گل زده و ۷۲ امتیاز در صدر جدول گلزنان قرار گرفت، لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن مونیخ با ۳۴ گل و ۶۸ امتیاز و کریستیانو رونالدو مهاجم یوونتوس با ۳۱ گل و ۶۲ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم ایستادند.

بیشتر بخوانید

ایموبیله از لواندوفسکی عبور کرد/ رونالدو تنها تهدید مهاجم لاتزیو برای کفش طلا کفش طلای فوتبال اروپا به «ایموبیله» رسید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهدی طارمی سردار آزمون لژیونرهای فوتبال ایران برترین گلزنان سردار آزمون قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال

 به گزارش تابناک، مهاجم جدید اینتر با وجود تلاش برای اخذ تابعیت پرتغال به عنوان بازیکنی غیر اتحادیه اروپا از پورتو به اینتر پیوست.

روزنامه توتواسپورت نوشت پروسه اخذ شهروندی اتحادیه اروپا به این زودی‌ها به سرانجام نمی‌رسد و او به عنوان بازیکن غیر اروپایی راهی اینتر خواهد شد. کمتر از دو ماه دیگر طارمی رسما بازیکن اینتر خواهد شد. این بازیکن ۳۱ساله در حال حاضر با پورتو قرارداد دارد. اینتر مدت‌هاست با او به توافق رسیده و منتظر پایان فصل است. مهاجم تیم ملی ایران علاوه بر این برای انتقال به اینتر آزمایش‌های پزشکی باشگاه ایتالیایی را پشت سر گذاشته اما تنها موضوع رسمی‌شدن قرارداد است که تا زمانی که این ملی‌پوش ایرانی رسماً قراردادش با پورتو تمام نشود، اعلام نخواهد شد.

زمانی که طارمی رسما  به اینتر بپیوندد، خیلی زود رکوردشکنی خواهد داشت؛ حتی قبل از اینکه پا به توپ شود. پیش از او این تیم ایتالیایی هیچگاه بازیکن ایرانی نداشت و طارمی از این حیث تاریخ‌ساز خواهد شد.

پیوستن طارمی به اینتر باعث می‌شود تیم ایتالیایی فعالیت محدودی در بازار نقل و انتقالات تابستانی داشته باشد چون این بازیکن سهمیه غیر اروپایی باشگاه را پر خواهد کرد. این ملی‌پوش ایرانی از سال ۲۰۱۹ در اروپا زندگی می‌کند. او برای تیم‌های ریوآوه و سپس پورتو پرتغال بازی کرده است و مراحل اخذ تابعیت پرتغال برای طارمی در حال انجام است.

  هر باشگاه در فوتبال اروپا سهمیه محدودی برای بازیکنان غیر اروپایی دارد و به همین خاطر بازیکنان تلاش می‌کنند با اخذ تابعیت اروپایی، این مانع را از میان بردارند.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • با تنها ۷ بازی؛ صعود لیونل مسی به صدر جدول برترین گلزنان MLS
  • شرط قطعی شدن قرارداد سردار با رم مشخص شد
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می شود
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • حضور سردار آزمون در تیم فوتبال رم مشروط شد