Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:59:33 GMT

دانمارک: ادامه ساخت خط لوله نورد استریم 2 بلامانع است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۳۱۳۹

دانمارک: ادامه ساخت خط لوله نورد استریم 2 بلامانع است

هیأت تجدید نظر سازمان انرژی دانمارک امروز اعلام کرد با توجه به آنکه کسی به حکم دادگاه کپنهاگ اعتراض نکرده ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 بلامانع است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، هیأت تجدید نظر سازمان انرژی دانمارک، اعلام کرد با توجه به آنکه کسی به حکم دادگاه کپنهاگ مبنی بر بلامانع بودن ساخت خط لوله انتقال گاز نورد استریم2 از روسیه به اروپا اعتراض نکرده است ادامه ساخت این خط لوله بلامانع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه کپنهاگ در ماه جولای حکم داده بود که روسیه می تواند با کشتی لوله گذار ادامه خط لوله انتقال گاز نورد استریم را در آب های این کشور تکمیل کند.

این دادگاه پیشتر گفته بود مکان این خط لوله فاصله زیادی از محل دفن سلاح های شیمیایی جنگ جهانی دوم که در اعماق دریای بالتیک است، دارد.

ساخت خط لوله نورد استریم 2 که اجرای آن دو و نیم میلیارد یورو هزینه داشته و 1230 کیلومتر هم طول دارد به خاطر تحریم های آمریکا از دسامبر سال گذشته متوقف شده است چرا که شرکت سوئیسی آلسیز بلافاصله پس از به میان آمدن صحبت از تحریم های آمریکا لوله گذاری این خط لوله را متوقف کرد وتنها صد مایل مانده به تکمیل آن تجهیزات خود را از منطقه برد.

روسیه حالا در حال تکمیل این خط لوله به وسیله تجهیزات داخلی خود است.

در حالی که واشنگتن به دلایل امنیتی نورد استریم را تحریم کرده اما هم روسیه و هم آلمان، که در این پروژه دخیل هستند تاکید می کنند اقدامات آمریکا نمونه بارز ایجاد شرایط رقابت ناعادلانه برای صادرات گاز به اروپاست و مخالف قوانین بین الملل است.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه دانمارک اروپا خط لوله نورد استریم 2 آمریکا ساخت خط لوله نورد استریم خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ این همه اصرار برای چی؟

بر اساس اظهارات شاهدان و ساکنان اطراف پارک لاله، با استقرار کانکس در اطراف حریم پارک، این گمانه مطرح شده که قرار است در این قسمت ساخت‌وساز شده و درختان محوطه قطع می‌شوند.

به گزارش شرق، حصار جنب ساختمان آتش‌نشانی پارک لاله، یک ماه است ساخته شده و دو سه روز است تعدادی کانکس مستقر شده است. محدوده حصار جنب ساختمان آتش نشانی پارک لاله، روبروی خیابان پورسینا قرار دارد.

دیروز تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیرو‌های خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

آن‌ها مدعی‌اند، در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

پیش از این هم کانال خبری دیده بان زیست بوم ایران که موضوع حصار کشی پارک قیطریه را هم اطلاع رسانی کرده بود اعلام کرده بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده قرار است در آنجا «ساختمانی از طرف شهرداری»! احداث شود.

در این کانال تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیشتر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است. از کنشگران و مردم می‌خواهیم که نسبت حذف عرصه مهمی از این بوستان مرکزی شهر و حذف درختان کهنسال و ارزشمند آن با حساسیت بیشتری برخورد کرده و اجازه ندهند اتفاقات گذشته و تعرضات مشابه به دیگر پارک‌ها در اینجا تکرار شود.

عکس‌هایی که در این گزارش می‌بینید، از داخل محوطه حصارکشی است.

پیگیری‌های شرق از مدیران شهری به نتیجه نرسیده پیش از این، «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران هر گونه فعالیت عمرانی بر خلاف مصوبات شورا که منجر به تخریب فضای سبز و درختان شود را غیرقانونی دانسته بود.

دیگر خبرها

  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم
  • پرداخت خسارت به خسارت دیدگان ترکیدگی لوله آب در خیابان مهدی
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ این همه اصرار برای چی؟
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • (عکس) ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها
  • مخالفت سوئد با تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار «نورد استریم»
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • نحوه ساخت یک جعبه ابزار کاربردی با لوله پلیکا به روشی ساده (فیلم)
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است