Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بندیکت شانزدهم نخستین و تنها رهبر کاتولیک‌های جهان در ۶۰۰ سال اخیر است که پیش از مرگ از مقام خود کناره‌گیری کرد و جای خود را به پاپ فرانسیس داد. یک روزنامه آلمانی مدعی شد پیتر سیوالد، نویسنده آلمانی زندگینامه بندیکت ۹۳ ساله روز شنبه با او واتیکان دیدار کرده و خبر بیماری‌اش را به رسانه‌ها داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند سخنگوی واتیکان اعلام کرد اوضاع سلامتی بندیکت چندان خطرناک نیست و اسقف اعظم گئورگ گنسواین که سال‌ها دستیار ارشد بندیکت بود، هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

بر اساس آنچه سیوالد گفته، صدای پاپ پیشین به زحمت شنیده می‌شود و از این رو خبرهای پیشین درباره ضعف جسمانی و بیماری او درست به نظر می‌رسد. ابتلا به بیماری زونا چنان بندیکت را آزار می‌دهد که او مدتی است پروژه نگارش کتاب زندگینامه را کنار گذاشته و به سیوالد قول داده است اگر بهتر شود، پروژه را پیش می‌برد. او ماه ژوئن امسال نخستین بار پس از کناره‌گیری از مقام خود در ۲۰۱۳ اقامتگاهش را در واتیکان ترک کرد تا برای آخرین بار به دیدار برادر بزرگ‌ترش گئورگ در ایالت باواریا برود.

گئورگ و جوزف راتسینگر (نام اصلی بندیکت شانزدهم) با هم سه سال اختلاف سنی داشتند اما هر دو در ۱۹۵۱ کشیش شدند. آقای گئورگ روز اول ژوییه ۲۰۲۰ پس از دیدار با برادر کوچک‌ترش جوزف در ۹۶ سالگی در زادگاهش آلمان از دنیا رفت. بندیکت شانزدهم که در ۲۰۰۵ به مقام رهبری کاتولیک‌های جهان رسیده و جانشین ژان پل دوم شده بود، پس از فقط هشت سال تصمیم گرفت از مقام خود کناره بگیرد. هیچکس حتی نزدیک‌ترین دستیاران و یاران بندیکت هم از ماجرا خبر نداشتند و همه غافلگیر شدند.

هر چند او گفته بود به دلیل ناتوانی جسمی دیگر نمی‌خواهد پاپ و رهبر ۱.۳ میلیارد مسیحی کاتولیک باشد اما در آن زمان کلیسا با چند بحران بزرگ از جمله فساد گسترده اخلاقی، ماجراهای مالی و البته درز کردن اطلاعات و اسناد مهم و محرمانه دست به گریبان بود. در برابر ۲۷ سال حکومت ژان پل دوم بر کلیسای کاتولیک، هشت سال حضور بندیکت شانزدهم در مقام پاپ بسیار کم به نظر می‌رسید. برخی مقام‌های ارشد کلیسای کاتولیک در سال‌های اخیر از اقدام‌های پاپ فرانسیس انتقاد کرده و بندیکت شانزدهم را پاپ اصلی دانسته‌اند.

کد خبر 537394 برچسب‌ها مسیحیت - واتیکان مسیحیت - پاپ بندیکت شانزدهم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مسیحیت واتیکان بندیکت شانزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی شانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، بیست و ششم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و پنجم می‌سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۳ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۸ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۶ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه است.
اذان صبح فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ساعت ۴ و ۲ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۲۹ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • تقدیر از سرمربی پیشین با چاشنی احتیاط برای بازیکنان
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه شانزدهم اردیبهشت قم
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • کمینه و بیشینه دمایی شانزدهم اردیبهشت در استان سمنان
  • تصاویر نجومی شانزدهم اردیبهشت (۵ مه)
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • اوقات شرعی شانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر