Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی مشکلات نظام بانکی در نشست این کمیسیون با مدیران عامل بانک‌های دولتی خبر داد.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه امروز(سه‌شنبه) کمیسیون اقتصادی گفت: در جلسه صبح مدیران عامل بانک‌های دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی مشکلات نظام بانکی در فضای اقتصادی کشور همچون بالا بودن هزینه تسهیلات و بالا بودن هزینه تمام شده تراکنش‌ها در نظام بانکی را مطرح کردند و تاکید داشتند این مشکلات در مجموع هزینه بالای به نظام بانکی وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه مدیران عامل بانک‌ها برای تامین سرمایه در گردش صنایع و توسعه اقتصادی کشور در سال جهش تولید اعلام آمادگی کردند، نمایندگان هم بر مشکلاتی همچون تعامل میان فعالان حوزه‌های مختلف صنعتی و بانک‌ها تاکید داشتند.    

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در این جلسه معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد نیز گزارشی درخصوص وضعیت نظام بانکی، نقش فعلی بانک‌ها در تامین مالی کشور، مانده تسهیلات و مانده سپرده‌ها ارائه کرد.

وی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی نیز گفت: موضوع شناسایی مشمولان سهام عدالت در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت؛ افراد جا مانده از دوره قبل و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در مجموع ۴ میلیون نفر می‌شوند که باید به آن‌ها نیز سهام عدالت پرداخت شود.

طغیانی یادآور شد: همچنین مقرر شد بررسی شود چه تعداد جامانده سهام عدالت در ۶دهک اول درآمدی وجود دارد که به آن‌ها نیز سهام عدالت پرداخت شود، البته رای‌گیری نهایی در این رابطه به جلسه بعدی موکول شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی بانک مدیران عامل بانک ها کمیسیون اقتصادی نظام بانکی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی آخرین وضعیت شرکت‌های تعاونی روستایی بخش مرکزی به ریاست بخشدار مرکزی همدان و با حضور مدیر تعاون روستایی شهرستان، مدیران عامل شرکت‌های تعاونی، رئیس شورای اسلامی بخش و دهیاران روستاهای مرتبط برگزار شد.

بخشدار مرکزی همدان در این جلسه اظهار داشت: تعاونی‌های روستایی با سابقه طولانی و با مشارکت مستقیم مردم در بخش‌های مختلف روستایی فعالیت دارند که می‌طلبد مدیران عامل تعاونی‌ها با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان و اتحادیه مربوطه به صورت برنامه محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر منطقه و روستاهای مربوطه در راستای تحقق شعار سال برنامه و طرح تهیه و ارائه نمایند و شوراهای اسلامی و دهیاران نیز نهایت همکاری و تعامل را در این خصوص داشته باشند.

محمدحسن دهبانی افزود: در سطح بخش مرکزی تعداد ١٣ شرکت تعاونی به ثبت رسیده که در حال حاضر تعداد ٨ شرکت فعال و ۵ شرکت غیر فعال است.

وی یادآور شد: اداره تعاون روستایی باید با تشکیل کمیته‌ای ویژه مباحث مربوط به شرکت‌های غیر فعال را پیگیری کند تل در آینده نزدیک فعال شوند.

دهبانی خاطرنشان کرد: مدیران شرکت‌های تعاونی باید به سمت بروزرسانی اساسنامه و برنامه‌های خود حرکت کنند و با توجه به ماهیت عملکردی و حوزه فعالیت، در برگزاری تمامی برنامه‌ها و مراسم‌های روستایی حضوری فعال داشته باشند.

در این جلسه مدیران عامل شرکت‌ها گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش بینی شده برای سال ١۴٠٣ را ارائه دادند.

کد خبر 6089321

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC