Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@18:21:06 GMT

توفانی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر آمریکا را در نوردید

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۳۶۳۶

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، توفان ایسایاس به همراه بادهایی با سرعت ۸۵ متر بر ساعت دوشنبه شب موجب آتش سوزی‌های گسترده، قطع برق هزاران مشترک، وزش گردباد و جاری شدن سیل های مخرب در ایالت‌های کارولینای شمالی و جنوبی در شرق آمریکا شد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس و روزنامه دیلی میل؛ ایسایاس نیرومندترین توفان در این منطقه از هنگام وزش سندی در سال ۲۰۱۲میلادی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تشدید قدرت ایسایاس در اواخر دوشنبه و تبدیل شدن دوباره آن به گردباد و توفان نوع یک، ایالت های کارولینای ایالات متحده زیر ضربه های آن قرار گرفت. تصاویر ترسناک ویدیویی، نشانگر جاری شدن سیلابی از آب اقیانوس ها همراه با وزش باد و باران در توقفگاه های خودرویی و جاده های این ایالت هاست.

پنج دستگاه خانه در "اوشن آیزل بیچ" در کارولینای شمالی در پی آتش سوزی شدید ناشی از گردباد، به کلی نابود شد. همچنین ۳۰ تن از یک مجتمع مسکونی در سرف سیتی که در آتش می سوخت، بدون آسیب دیدن خارج شده اند.

همچنین جریان برق دستکم ۱۲۴ هزار مشترک در کارولینای شمالی به ویژه نواحی ویلینگتون، برونسویک و هانور قطع شد و خانه ها در خاموشی فرورفتند.

شهرهای بزرگ سواحل شرقی ایالات متحده مانند نیویورک آماده فرا رسیدن ایسایاس شده اند که به گفته مقام های این شهر، نیروی نابودکنندگی آن از هنگام وزش سندی در سال ۲۰۱۲ تاکنون، بی سابقه است.

ایسایاس در نهایت با کاهش سرعت به ۷۰ مایل در ساعت، به توفان استوایی تبدیل شد.

ایالت های جنوب شرقی و شرق آمریکا با وقوع توفان ایسایاس، اکنون با دو تهدید همزمان توفان و همه گیری ویروس کرونا مواجه شده اند و این بحران ها، باعث بروز مشکلات زیادی برای ساکنان این مناطق شده است.

به گزارش ایرنا، شبکه سی ان ان روز دوشنبه گزارش داد: نزدیک شدن ایسایاس با سرعتی معادل ۷۰ مایل (۱۲۰ کیلومتر) بر ساعت به سواحل فلوریدا، با توجه به همه گیری ویروس کرونا، شرایط را به علت ناتوانی از وادار کردن ساکنان به ماندن در پناهگاه، نگران کننده کرده است.

با توجه به آمار بالای مبتلایان جدید به ویروس کرونا در فلوریدا، مسئولان این ایالت برای نگهداشتن افراد در پناهگاه ها از توفان ایسایاس، با مشکل کمبود فضای لازم به منظور رعایت مقررات حفظ فاصله اجتماعی مواجه هستند.

این شبکه خبری ادامه داد: این وضعیت دشواری برای ایالت های شرقی آمریکا است که همزمان با لزوم تخلیه افراد از مناطق توفان زده، با مشکل همه گیری ویروس کرونا و مضاف بر آن نبود برق نیز دست و پنجه نرم می کنند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سی ان ان آمریکا توفان آتش سوزی سیل ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

سعید زاهدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اجرای پروژه ملی فیبر نوری کسب و کارها در سال جاری به قوت خود باقی است و با سرعت و جدیت انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر خبر داد و اضافه کرد: از این میزان اجرای فیبر نوری ۱۹ کیلومتر سهم آستانه اشرفیه و ۱۶ کیلومتر سهم بندر کیاشهر است.

زاهدی با اشاره به نقش مهم مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌ها در اجرای فیبر نوری بیان کرد: در گام نخست تدوین نقشه‌های شهری برای توسعه پروژه فیبر نوری در کلیه شهرهای گیلان صورت گرفت.

وی با تاکید بر لزوم پایبندی به تعهدات از سوی پیمانکار افزود: پس از اتمام پروژه فیبر نوری عملیات بازسازی و آسفالت معابر زخمی شهر انجام می‌شود.

مدیرکل اطلاعات و فناوری ارتباطات گیلان با اشاره به مزایای اجرای فیبر نوری بیان کرد: اجرای فیبر نوری افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت را به همراه دارد.

به گفته زاهدی، کابل‌های مسی منجر به اُفت سرعت شده و کیفیت پهنای باند را کاهش می‌دهد این در حالی که فیبر نوری هم سرعت بالاتر و کیفیت بهتری دارد.

کد خبر 6087974

دیگر خبرها

  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • سرعت باد در بعضی از مناطق استان ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید