Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همواره نگاه پیشگیرانه به مسائل داشتیم، گفت: اصل و مبنای تشکیل ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی ایجاد هماهنگی میان رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی مختلف بود تا علاوه بر بهبود شرایط اقتصادی در جامعه، تلقی و نگاه مردم و افکارعمومی نسبت به شرایط اقتصادی واقع‌بینانه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در پنجاه‌وچهارمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به اینکه در دوسال برگزاری جلسات ستاد اقدامات خوبی انجام شد، اظهار کرد: در این مدت اگر شرایط رسانه‌ای مناسب فراهم نمی‌شد، وضعیت کشور می‌توانست نامناسب‌تر باشد.

وی افزود: در این دوره دو ساله در موضوع تأمین کالای اساسی، بازار، قیمت کالاها، نظارت، بحث خودرو و مسکن، ارز و حتی درخصوص بنزین تصمیمات خوبی در این ستاد اتخاذ شد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همواره نگاه پیشگیرانه به مسائل داشتیم، گفت: اصل و مبنای تشکیل این جلسات ایجاد هماهنگی میان رسانه‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی بود تا علاوه بر بهبود شرایط اقتصادی در جامعه، تلقی و نگاه مردم و افکارعمومی نسبت به شرایط اقتصادی واقع‌بینانه شود و امکان همراهی و هماهنگی با دولت و دستگاههای اجرایی در مقابل هجمه‌هایی که صورت می‌گیرد، فراهم شود.

رحمانی‌فضلی اشاره کرد: حوزه کاری این ستاد در واقع اطلاع‌رسانی در حوزه اقتصاد بود اما با نگاه پیشگیرانه و متناسب با احتمال ایجاد نگرانی‌ها در افکار عمومی در برخی مسائل اقتصادی؛ پیشاپیش نظرات خود را اعلام و موضوع را پیگیری می کردیم که در این حوزه هم اقدامات زیادی انجام شد.


رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در همین راستا با اشاره به اینکه در دوسال هزار مصوبه داشتیم، عنوان کرد: از این میان، بیش از ۷۰۰ مصوبه پیشگیرانه بوده است و این مصوبات پیگیری و اجرا شد.

وی ضمن تشریح شرایط اقتصادی کشور و برخی مشکلات مزمن اقتصاد ایران در بیش از ۷ دهه اخیر به تبعات اقتصادی شیوع کرونا در جهان اشاره کرد و گفت: تمامی کشورهای دنیا دچار رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا شده اند و در این میان کشور ما هم از این آثار مستثنا نیست، بعلاوه ایران تحت فشار تحریم‌های ظالمانه نیز قرار دارد و با این همه، کشور با مقاومت و استقامت و یافتن راه حل‌ها در داخل کشور، در تلاش برای عبور از این شرایط و از جمله مقابله با تحریم‌ها است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه هر کشوری به جای ایران بود بر اثر مجموعه این شرایط توان مقاومت را از دست می داد، گفت: ما مردم خوبی داریم که همراهی می کنند و رهبری هدایت‌های لازم را انجام می‌دهند و دولت تلاش می کند تا بتوانیم در برابر مجموعه این دشواری‌ها، مقاومت را معنی و تفسیر کنیم و بحمد ا... در مجموع کشور در این مسیر، موفق بوده است.

رحمانی‌فضلی در همین زمینه با یادآوری مجدد اینکه مستقل از رکود جهانی و آثار آن بر ایران، کرونا در داخل کشور نیز، تأثیر منفی جدی اقتصادی داشته و موجب تعطیلی بسیاری از فعالیتها و کارها و بروز بیکاری در حوزه‌های مختلف بوده که آثار اقتصادی زیادی دارد، تصریح کرد: با این همه فضای داخلی کشور، خوب مدیریت شده است.

وزیر کشور با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درخصوص دو مقوله تحریم و تحریف گفت: یکی از آسیب‌های جدی ما در بحث افکار عمومی همین بحث تحریف است. از یک سو رسانه‌های بیگانه و معاندین سعی در تحریف و قلب اخبار و واقعیت‌ها دارند و از سوی دیگر فناوری‌های جدید و اقبال به این فن‌آوری‌ها در غیاب سواد رسانه‌ای، زمینه موج‌آفرینی‌های عمدتاً غیرواقعی را برای شبه‌رسانه‌ها فراهم کرده و در مجموع موجبات تحریف در تصویرسازی‌ها برای افکار عمومی را فراهم کرده است.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی با تاکید بر اینکه بزرگترین تحریف این است که مردم را ناامید کنیم و اعتماد مردم به مسئولان و نظام را کم کنیم، گفت: در نتیجه این تحریف، مردم تحت تاثیر شبه‌رسانه‌ها و رسانه‌های بیگانه قرار می گیرند.

رحمانی‌فضلی با مرور برخی روندهای تحریف که نتیجه عملی آن عدم انتقال واقعیت‌های جامعه به مردم است، تصریح کرد: وقتی در عوض نقد افراد، جایگاه‌ها و بلکه نهادها و سازمان‌ها، مورد تخریب قرار می‌گیرد و زیر سوال می‌رود، عملاً با تضعیف نهادها و سازمان‌های مختلف، بخش از نظام و مألاً مجموعه نظام زیرسوال می رود و اعتماد مردم به کل کشور تحت‌الشعاع قرار می گیرد.

 

وی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات رهبری، وحدت، انسجام، کارآمدی، امیدسازی و امیدآفرینی، اعتمادسازی و تقویت مقاومت باید مورد توجه قرار گیرد و خط سیر مدنظر ایشان را دقیق پیگیری کنیم.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور اظهار کرد: بیان مشکلات برای افکار عمومی، هیچ تلازمی با تصویرسازی از دوگانگی، چندگانگی، دعوا و اختلاف ندارد و نباید اخباری که موجب انشقاق جامعه می‌شود، پررنگ شود، در مقابل باید سعی کنیم امید و انگیزه را به جامعه منتقل کنیم.

وی در همین راستا با اشاره به اهمیت نحوه بیان مسائل انتقادی، گفت: در این شرایط، انتقادات باید منصفانه و کارشناسانه باشد و همه نیز بتوانند از خود دفاع کنند.

رحمانی‌فضلی در بخش دیگری از سخنان خود بر نظارت بیشتر بر بازار و قیمت کالاها تاکید کرد و گفت: به خصوص در کالاهایی که ارزهای دولتی بدان تعلق می‌گیرد، باید نظارت بیشتری صورت گیرد و رسانه‌ها هم در مدیریت این امر باید کمک کنند. اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده که باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسات هم درحوزه افکار عمومی و اطلاع‌رسانی به وسیله رسانه‌ها و هم در حو

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رحمانی فضلی وزیر کشور رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی شرایط اقتصادی اقتصادی کشور وزیر کشور افکار عمومی رحمانی فضلی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختن به ۱۹۷۴ حادثه توسط هلال احمر در گلستان باعث امنیت شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان هلال احمر استان به مناسبت سال روز هلال احمر ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: عمل‌کرد موفق و پر افتخار هلال احمر، نشان سرخ و سفید این سازمان را موجب دل گرمی و امید ساخته است.

وی افزود: ایثار، شجاعت، دل سوزی، صبوری و پای کار بودن، از ویژگی‌های ملموس و مشهود هلال احمر است و این خصوصیات در آخرین حادثه که تلاش برای یافتن و نجات یسنا دختر خردسال گلستانی بود بار دیگر به نمایش گذاشته شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: در این حادثه نشان داده شد در مقابل دنیایی که چشم خود را بر جنایات بی‌شرمانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه می‌بندد، مردم ما برای نجات جان یک کودک خردسال این‌گونه خود را به زحمت انداخته و به آب و آتش می‌زنند.

وی افزود: اخلاص در عمل، پویایی، کارآمدی و اقدامات جهادی هلال احمر، اعتماد عمومی را به‌دنبال داشته است و این اعتماد موجب افزایش داوطلبان شده که یک سرمایه ارزش‌مند برای هلال احمر است.

مهاجر اظهار کرد: کسب رتبه‌های برتر در عرصه‌های مختلف توسط هلال احمر گلستان، نشان از مدیریت درست این مجموعه و استفاده صحیح از منابع و ظرفیت‌ها است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی یادآور شد: قطعاً هزار و ۹۷۴ حادثه‌ای که در سال گذشته توسط هلال احمر استان با موفقیت پشتیبانی شد، اگر انجام نمی‌گرفت ممکن بود موجب ایجاد فضای حاد اجتماعی و یا امنیتی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: هلال احمر استان گلستان در کارنامه درخشان هلال احمر ایران اسلامی، نقش پر رنگی دارد و هم واره در حوادث مختلف در سطح کشور پای کار بوده است و ثابت کرده که مرد میدان است.

کد خبر 6100098

دیگر خبرها

  • بزرگترین شبکه پشتیبانی از سیستم‌های اتوماسیون شبکه بانکی کشور در «فرادیس البرز»
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • دشمن در فتنه بد پوششی و کشف حجاب شکست خورد
  • پرداختن به ۱۹۷۴ حادثه توسط هلال احمر در گلستان باعث امنیت شد
  • توزیع کارت تردد خبرنگاران برای پوشش خبری انتخابات استان تهران
  • اسرائیل تنها بیمارستان رفح را هدف قرار داد
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان