Web Analytics Made Easy - Statcounter

راه‌اندازی پویش ملی تولید محتوا درباره مباهله، برگزاری مسابقه حفظ آیه مباهله ویژه کودکان، تولید سرودها و نمایش‌های فاخر با الهام از این واقعه تاریخ اسلام و اجرای مردمی برنامه‌های این روز ازجمله مواردی است که در نشست خبری «پویش مباهله» مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «علی اعرابی» در نشست خبری «پویش مباهله» که امروز (سه شنبه، ۱۴ مردادماه) در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد با اشاره به فعالیت ستاد مباهله از سال ۱۳۹۴ تاکنون در حوزه های مجازی، دیجیتال و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، گفت: امسال ویژه برنامه هایی در کارگروه های مختلف این ستاد برگزار می شود که در نوع خود کم نظیر است.  

وی به معرفی برنامه های کارگروه های مختلف ستاد بزرگداشت مباهله پرداخت و گفت: وقتی خواستیم کار برای مباهله را شروع کنیم با برخی مشکلات و پیامدها روبرو شدیم لذا ابتدا تصمیم گرفتیم درباره این مناسبت، تولید محتوا داشته باشیم.

    دبیر ستاد بزرگداشت مباهله افزود: تمام هزینه های برنامه های این ستاد از سوی مردم و خیران تامین می شود و این ستاد هیچ گونه وابستگی به هیچ دستگاهی ندارد. البته آقای انسانی جلسات خوبی با شهرداری و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برای تبلیغ در حوزه تبلیغ برنامه های مباهله داشته اند.     وی اضافه کرد: محتواهایی در حوزه های کتاب، پویانمایی، مقاله و ... از سوی ستاد بزرگداشت مباهله تولید شده است که تولید کتاب هایی درباره دعا و دانشنامه از جمله این تولیدات است.     دبیر ستاد بزرگداشت مباهله افزود: سایت این ستاد نیز راه اندازی و تمام تولیدات ما در این سایت بارگزاری شده است. دبیرخانه دائمی تولیدات مبادلات نیز تشکیل شده است.     همچنین، «مفیدی» نیز در ادامه این نشست به تمام شدن کار تهیه آلبوم «روزی که مهر و ماه کامل شد» در یازده تِرک(آیتم) اشاره کرد و گفت: مسابقه حفظ آیه مباهله برای گروه خردسال در حال برگزاری است که به ۵۰۰ نفر اول بدون قرعه کشی، جوایزی تقدیم می شود. شبکه های امید و پویا نیز به پخش تبلیغات این برنامه ها می پردازند.   َ دبیر کارگروه تولید محتوای ستاد بزرگداشت مباهله ادامه داد: مسابقه کتاب خوانی نیز از سوی این ستاد برگزار می شود که تمام مراحل آن به صورت مجازی انجام می شود.     وی افزود: با توجه به شرایط جامعه، مجموعه جشن های از غدیر تا مباهله به صورت آنلاین برگزار می شود. کتاب تعاملی و آموزش با بازی نیز برای گروه خردسال به منظور آشنایی بیشتر این گروه سنی با موضوع مباهله در حال تکمیل است که انشالله در پایان ماه ذی الحجه رونمایی می شود.       در ادامه این نشست، «علی انسانی» نیز در این نشست با بیان اینکه موضوع مباهله مورد غفلت ما قرار گرفته، درحالی که به تعبیر امروزی، انرژی هسته ای ما است، اظهار کرد: عید غدیر، سید اعیاد و تاج سر ما است ولی موضوع مباهله به تصریح در قرآن آمده است. خداوند از دو گروه می خواهد زنان، مردان و بچه های شان را بیاورد تا حقانیت اهل بیت (ع) برای همه روشن و اثبات شود.      این عضو ستاد بزرگداشت مباهله افزود: پیامبر اسلام(ص) در روز مباهله، علی را جان خود نامید. متاسفانه اهمیت این روز، مظلومانه در ایران مورد بی مهری قرار گرفته است.‌ به هر کدام از مراجع گفتیم با کمال استقبال روبرو شدیم. سال اول، حجت الاسلام سید علی خمینی، در سال دوم، آیت الله جوادی آملی، سال بعدش، آیت الله صافی ما را در برگزاری جشن و برنامه های روز مباهله همراهی کردند.     وی با بیان اینکه امسال، ویروس منحوس مبحوس کرونا مانع از برگزاری برنامه های ستاد مباهله شد، اضافه کرد: ورزش باستانی که متعلق به ما ایرانیان است جزو برنامه های مهم برنامه های مباهله در پنج سال گذشته بوده است.      انسانی ادامه داد: شش روز بعد از عید غدیر تا روز مباهله، هر روزش خاص و مناسبت مهمی است تا انشالله خداوند توفیق بدهد در سال آینده، برنامه های روز مباهله را با حضور گسترده مردم در تهران و سایر شهرها برگزار کنیم.     وی در پایان از خبرنگاران درخواست کرد که برای ترویج روز مباهله و فضیلت این روز و فضائل امیرالمومنین (ع) کم نگذارند.  

 

همچنین، «علی خانزاده» نیز در این نشست، به مغفول ماندن مباهله در میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: پویش ملی تولید محتوای مباهله را امسال راه اندازی کردیم که از فردا آماده دریافت محتواهای جدید هستیم. هشتک مباهله، هشتک مباهله، روز شکوه اسلام و هشتک، روز مباهات پیامبر در قالب این پویش راه اندازی شده است و مردم تا اول ماه محرم، می توانند آثار خود را در محورهای فیلم، موشن گرافی، فیلم کوتاه، مداحی، سخنرانی، پادکست، عکس و عکس نوشته ارسال کنند.

  دبیر فضای مجازی ستاد بزرگداشت مباهله افزود: روز میلاد پیامبر اسلام (ص)، زمان اعلام برندگان این پویش است که جوایز ارزشمندی نیز تقدیم برندگان می شود.     وی در ادامه از خبرگزاری ها خواست که بیش از گذشته در خدمت ترویج مباهله باشند و گفت: ما از رسانه ها و افردای که فعالیت موثر در حوزه مباهله داشته باشند تقدیر به عمل می آوریم.     خانزاده افزود: ما با گروه هایی که در زمینه تولید فیلم بلند انیمیشین با موضوع مباهله می توانند کار کنند مذاکراتی داشته ایم که انشالله بتوانیم به زودی کار تولید این انیمیشن را آغاز کنیم.     این گزارش می افزاید: «سید مهدی نظری» نیز در این‌ نشست با تاکید بر اینکه ستاد مباهله کاملا مردمی است و به هیچ دستگاهی وابسته نیست، گفت: مردم و خیرین مردمی تمام هزینه های برنامه های این ستاد را تقبل می کنند.      مسئول امور مالی ستاد مباهله افزود: ما تا کنون در برگزاری برنامه های مختلف در بزرگداشت روز مباهله، الحمدالله دست خود را به سوی کسی دراز نکرده ایم. نقش رسانه ها در ترغیب مردم برای مشارکت در اجرای طرح ها و برگاری برنامه های این ستاد، بسیار مهم است.     اعرابی در ادامه این نشست با بیان اینکه خیلی از جلسات بزرگداشت روز مباهله، هر سال در استان های بیشتری برگزار می شود، اظهار کرد: امسال قرار است این برنامه ها به صورت کاملا مردمی و به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی برگزار شود.      دبیر ستاد بزرگداشت مباهله افزود: در حال تولید یک سرود و پنج‌ نمایش با موضوع مباهله هستیم که در اواخر ماه ذی الحجه، در رسانه ملی و فضای مجازی پخش می شود.     وی اضافه کرد: امسال ۲۴ برنامه در روز مباهله در ۲۴ نقطه از شهر تهران با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و در مدت زمانی یک ساعت، برگزار می شود. تبلیغات زیادی از سوی سازمان فرهنگی هنری و مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران به مناسبت مباهله در سطح شهر تهران انجام می شود.   پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز مباهله غدیر برگزار می شود موضوع مباهله روز مباهله راه اندازی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی

  سعید بارانی خودش را برای «قاب کوچک» این‌گونه معرفی می‌کند: از سال۷۸کارگویندگی را شروع کردم. از برنامه‌های شاخص می‌توانم به برنامه «خانه فرهنگ» رادیو تهران، بخش شامگاهی چهارشنبه‌های رادیو پیام «پل مدیریت»، رادیو تهران برنامه «خانه ما»، «خانواده تهرانی»، آرم و آنونس‌های شبکه‌ها اشاره کنم.

از گم‌گشتگی تا درک و یافتن
وی در ادامه با ارائه تعریفی از رادیو می‌گوید: رادیو با نگاه بیرونی و گاه با نگاهی کاملا درونی به جزئیات درونی علم فرو می‌رود و تلاش می‌کند تا  گم‌گشتگی‌ها را تبدیل به یافتن و درک دقیق‌تر کند. برخی بر این باورند که رسانه در دنیای مدرن ساحتی از اندیشه است. در این صورت، این ساحت الزامات و مبانی ویژه‌ خود را دارد که می‌توان بزرگ‌ترین ویژگی آن را تأثیرگذاری و جهت‌دهی دانست. گوناگونی رسانه‌ها، گسترش هرروزه‌ آنها و به‌طور کلی جایگاه رسانه‌ها و به‌خصوص رادیو در تنویر افکار، ایجاد فضایی برای تضارب آرا و همچنین اهمیتی که رسانه‌های گروهی در ارتقای سطح آگاهی و تعالی فرهنگ و دانش عمومی دارند را نمی‌توان نادیده گرفت.بی‌گمان رادیو یکی از مهم‌ترین عوامل فرهنگی در دنیای مدرن است که بر پیچیدگی آن نیز افزوده و ساحات شناخت و معرفت را نیز غامض‌تر کرده است. برخی رادیو را از نشانه‌های پویایی، تحرک توسعه و بسط فرهنگی هر جامعه‌ای در گسترش ساحت شناختی آن می‌دانند. در کل رادیو یعنی گرما، بودن، صمیمیت و درک هستی...
بارانی با بیان مهم‌ترین ویژگی و شاخصه گوینده رادیویی می‌افزاید: گویندگی به مفهوم امروزی آن، واژه نسبتا جدیدی است که با پیدایش و گسترش «رادیو» ازحدود۷۰سال پیش به فرهنگ واژگان فارسی افزوده شد. در لغت‌نامه‌ها و فرهنگ‌های گذشته گویندگی را به معنی سخن‌گویی، نطق، خوانندگی، قوالی، قصه‌گویی، سرایندگی، شاعری و...آورده‌اند؛امری که درنوشته‌های ادبی و متن‌های کهن شعر و نثر و فرهنگ فارسی‌‌زبانان جامعه ایرانی بیش از هزار سال با همین معانی رواج داشته است. گویندگی در کاربرد حرفه‌ای و امروزی آن، عبارت است از: فرآیند تبدیل اندیشه شفاهی یا مکتوب به کلام و سخن مفهوم و انتقال آن به مخاطب، به صورتی هنرمندانه.
 
اهمیت تمرین و آموزش در گویندگی
وی ادامه می‌دهد: امروزه گویندگی، به‌ویژه در دنیای ارتباطات و رسانه‌ها، به‌عنوان حرفه‌ای جذاب مورد توجه و تحسین است و همراه با رشته‌های مشابهی همچون گزارشگری، بازیگری، دوبلاژ و اجرا، توجه بخش بزرگی از مخاطبان مراکز رادیویی و تلویزیونی را به خود جلب کرده و گویندگان توانا و خوش‌صدا سال‌ها به‌عنوان شخصیت‌هایی محبوب مورد احترام و توجه مخاطبان رسانه‌ها بوده‌اند. می‌توان شاید و باید مهم‌ترین ویژگی و شاخصه گویندگی در رادیو را، صدای فونیک و رادیوفونیک دانست که با شنیدنش لذت شنوای شما تحریک می‌شود.گوینده باسابقه رادیو تهران با بیان پیشنهادهایی به علاقه‌مندان حرفه گویندگی عنوان می‌کند: با وجود آن‌که موارد متعددی مانند جنس صدا و... امری ژنتیکی و خدادادی از نکات قوت یک گوینده به‌حساب می‌آید اما فن‌بیان، سبک گویندگی و چگونگی سخن گفتن یک گوینده، مهارت‌هایی هستند که دراثر تمرین و آموزش به‌دست می‌آیند و تقویت می‌شوند. به نظر من پشتکار، تمرین وهمچنین تمرکز مهم‌ترین مواردی هستندکه باید قبل از ورود به این حرفه مدنظرقرار بگیرند.
​​​​​​​بارانی در پاسخ به این پرسش که چشم‌انداز رادیو را چطور می‌بینید؟ می‌افزاید: یکی از پیامد‌های تحولات شگرف فناوری، تغییر مصادیق انواع رسانه‌هاست، مثلا شکل ظاهری آنچه روزگاری رادیو خوانده می‌شد و در شکل نمایشی از آن دیده می‌شود، با شکل امروزین رادیو که در گوشی‌های همراه و حتی یخچال‌ها ظاهر می‌شود، کاملا متفاوت است. رادیو همزمان با گذر از فناوری آنالوگ و ورود به عصر دیجیتال، خود را بازتعریف کرد و با ساختاردهی مجدد خود از رسانه‌ای که زمانی خبر و سرگرمی را صرفا به شکل صوتی منتقل می‌کرد، به رسانه‌ای تبدیل شد که محتوای چندرسانه‌ای در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد. همچنین مفهوم برنامه رادیویی، محتوای رادیویی و فرمت این محتوا کاملا دگرگون شده است. 

شکل‌گیری مفهوم جدیدی از رسانه
وی بیان می‌کند: پادکست، نوعی برنامه‌سازی رادیویی یا نوعی رادیوی امروزین است. همچنین رادیوهای تصویری یا ترکیب تصویر و متن با رادیو و اطلاعاتی که از طریق رادیو به مخاطب داده می‌شود، مفهوم رادیو را از رسانه‌های صرفا صوتی خارج کرده و می‌توان این‌گونه گفت که چه در فرم، چه محتوا و با ظهور رسانه‌های اجتماعی باعث شده که مفهوم تازه‌ای از رسانه جمعی ــ اجتماعی شکل بگیرد که ظهور و ترکیب جدیدی از رسانه‌های سنتی، جمعی و رسانه‌های مدرن اجتماعی است. در نتیجه مفهوم دیگری را پیش‌بینی می‌کنم که اوج همگرایی فرم و محتوا خواهد بود و می‌توان به آن رسانه همراه جهانی نام داد. 
وی در پایان با اشاره به حقوق اساسی مخاطب می‌افزاید: به نظر من یکی از حقوق اساسی مخاطب آن است که همواره جایی برای مخاطب درنظر بگیریم و بگذاریم او خود محتوا را تکمیل کند. شهروندنگاری و تولید محصول، یکی ازمصادیق این اصل است که فراتر از آن در هر محصول حرف‌هایی توسط رسانه‌نگاران و حرف‌هایی متعلق به رسانه مطرح است که باید جای مخاطب ‌و کاربر محفوظ باشد. تمام حقوق فقط برای ناشر یا رسانه محفوظ نیست، بلکه برای مخاطب هم محفوظ است...امیدوارم در سال پیش رو تحولی عظیم را شاهد باشیم در عرصه تولید، محتوا و سلامت روان کارمندان.

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • شهید مطهری به واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است