Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:48:38 GMT

جایزه بزرگ سرو برگزیدگان خود را شناخت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۴۳۷۲

جایزه بزرگ سرو برگزیدگان خود را شناخت

‍‍‍‍‍‍

در مراسم اختتامیه‌ای در تماشاخانه سرو، برگزیدگان نخستین جایزه بزرگ سرو معرفی و تجلیل شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نخستین جایزه بزرگ سرو، عصر امروز با حضور قادر آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی، حمید نیلی، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین شفیعی، مدیر تماشاخانه سرو، حسین مسافرآستانه، سید یاشار نادری و جمعی از اهالی تئاتر در تماشاخانه سرو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم، حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس گفت: بهمن ماه سال 1398 در جمعی که دوستان انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند این جایزه با دو هدف مطرح شد و این رویداد شکل گرفت؛ هدف اول شناسایی تولیدات این عرصه و هدف دوم ترغیب و تشویق کسانی بود که در کل کشور با این موضوع مشغول کارند. بعد از این اتفاق به انجمن هنرهای نمایشی، حوزه هنری و تمام کسانی که در مقوله تئاتر فعال هستند نامه زدیم و از آنان خواستیم که اگر با این رویکرد کاری دارند ارائه کنند.

وی با اشاره به آثار رسیده به این جشنواره گفت: بیش از 270 اثر به این جشنواره معرفی شد و بعد از ارزیابی‌های اولیه حدود 45 اثر وارد مرحله نهایی شد. باید بگویم که استان‌ها بسیار مورد توجه ما بودند. برای ما شگفت‌آور بود که این تعداد اثر با موضوع دفاع مقدس تولید شده و در این رویداد شرکت داده شد. امیدواریم این جایزه ادامه‌ داشته باشد و بتوانیم آثار مربوط به سال 1399 را نیز در سال 1400 معرفی کنیم.

سخنران دیگر این مراسم سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. او با اشاره به دریافت 270 اثر تئاتر با موضوع انقلاب و دفاع مقدس گفت: برای من جای تعجب نیست که 270 اثر با این موضوع در این دوره شرکت کردند. در سال 1397، 7198 عنوان تئاتر در کشور به روی صحنه رفت و سومین رتبه از نظر فراوانی تئاترهایی با همین مضمون بودند. در سال 1398 هم که در ماه‌های پایانی آن به دلیل مواجهه با کرونا روزهای زیادی را از دست دادیم 6114 عنوان تئاتر مجوز گرفتند که باز هم سومین رتبه به تئاترهای با این مووضع اختصاص دارد. مطمئناً این تعداد نمایش به دلیل ارادت اهل هنر به تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و ارج‌نهادن به موضوع ایثار است.

در بخش پایانی این مراسم، برگزیدگان این جایزه معرفی شدند: 

موسیقی

تقدیر: آرمین واثقی برای نمایش اعوجاج

برگزیده: محمد ملکی‌اصل برای نمایش رگ

طراحی صحنه

تقدیر: مونا قنبری برای طراحی صحنه نمایش زیپ 

برگزیده: سعید آقایی برای طراحی صحنه نمایش دایک

بازیگری زن

لوح تقدیر و هدیه نقدی بخش بازیگری زن به شیرین بینا برای نمایش برگشتن رسید.

تندیس سرو، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به الهه شه‌پرست برای نمایش رگ رسید.

بازیگری مرد

لوح تقدیر و هدیه نقدی بخش بازیگری مرد به محمد رشنو برای نمایش کوچه برزیلیها رسید.

تندیس سرو، دیپلم افتخار  و هدیه نقدی بخش بازیگری مرد به مجید رحمتی برای نمایش برگشتن رسید. 

نمایشنامه‌نویسی

تقدیر: خیرالله تقیانی پور برای نمایش برگشتن

برگزیده: محمد نقایی برای نمایش باغ خونی

کارگردانی

لوح تقدیر و هدیه نقدی به کیانوش ایازی برای کارگردانی نمایش زیپ رسید.

تندیس سرو، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به حسین مسافرآستانه برای کارگردانی نمایش برگشتن رسید.

نمایش برگزیده

لوح تقدیر و هدیه نقدی به نمایش رگ به تهیه‌کنندگی ایوب آقاخانی رسید. 

تندیس سرو، لوح تقدیر و هدیه نقدی به نمایش برگشتن به تهیه‌کنندگی جواد نوری رسید. 

جشنواره تئاتر مقاومت، آیینه‌دار همدلی ملت ایران استاخبار تئاتر | «کامران تفتی» در برج آزادی کارگردانی می‌کند/ جشنواره تئاتر «اکبر رادی» لغو شد

انتهای پیام/ 

R1539/P/S4,34/CT11 واژه های کاربردی مرتبط تئاتر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط تئاتر پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ سرلشکر سلامی: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است ۲ اختصاصی تسنیم|پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتائاتی دربارۀ احکام عزاداری در ایام کرونا ۳ فصل تازه‌ای از برنامه‌سازی و سریال‌سازی دینی/ جای خالی "ستاره‌ها"ی قرآنی در پربیننده‌های تلویزیون ۴ "چراغانی" تلویزیون در عید غدیر/ رقابت مجریان با مهمانان ویژه، داغ می‌شود ۵ فاطمیون، از سوریه تا لیبی و ترکیه ۶ آموزش‌های سخت رزمندگان فاطمیون در سوریه+فیلم ۷ عرضه جدیدترین آثار نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با محوریت شهادت شهید سلیمانی ۸ نگاهی به ۴ دهه اهمیت کشاورزی در کلام رهبری به بهانه ساخت یک مستند مهمترین اخبار فرهنگی "چراغانی" تلویزیون در عید غدیر/ رقابت مجریان با مهمانان ویژه، داغ می‌شود پیشنهاد ایجاد تغییرات ساختاری در جایزه ادبی جلال به شورای عالی انقلاب فرهنگی عزای امام حسین(ع) به جامعه نشاط و پویایی می‌بخشد/ هیئتی‌ها پایبند به اصول بهداشتی در محرم‌اند شرایط سخت فیلمبرداری سریال پُربازیگر دفاع‌مقدس/ "سامو بندری" همچنان بلاتکلیف مهمترین اخبار تسنیم گزارش| آن سوی تقابل آمریکا با فناوری چین؛ پایان قرن آمریکایی،‌ آغاز قرن آسیایی لبنان|وقوع انفجاری مهیب در اسکله بیروت؛ حداقل ۱۰ کشته و صدها زخمی و خسارت‌های مالی سنگین تشکیل کارگروه مشترک سه قوه برای "جهش تولید" با مسوولیت جهانگیری سرلشکر سلامی: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است گزارش| بی بی سی و تداوم نقش تریبون برای ترور درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر تئاتر تئاتر انقلاب و دفاع مقدس لوح تقدیر و هدیه نقدی هدیه نقدی نمایش برگشتن برای نمایش تندیس سرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشنامه «دارشکنه» از جمله آثار حاضر در هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی است که به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن لایق شهر شیراز روی صحنه خواهد رفت.

شاه‌مردی درباره موضوع نمایش «دارشکنه» توضیح داد: این نمایش در واقع بازخوانی و قرائتی از برخی اتفاقات است که در دهه ۶۰ توسط منافقان رقم خورد. گروهی از زنان منافق در صدد بمب‌گذاری در مجلس روضه امام رضا (ع) هستند که برای خودشان تحولات روحی و معنوی رقم می‌خورد.

وی معتقد است «دارشکنه» سعی بر این دارد که به مخاطب متذکر شود تجلی صفات خوب و حسنه در آدمی نیاز به تکرار و تمرین و مراقبت دارد که الگوی کامل همه این صفات اهل‌بیت (ع) هستند.

نویسنده و کارگردان «دارشکنه» با بیان اینکه همیشه نمایش و نمایشنامه‌نویسی به عنوان موضوع فنی و تکنیکی برایش مطرح بوده است، یادآور شد: زمانی که دغدغه یا موضوعی برایم اولویت پیدا کرده یا ذهنم را به خود مشغول کند، تمام تلاشم بر پیاده‌سازی آن معطوف می‌شود و تمام اصول و قواعد تکنیکی را برای اجرای آن به کار می‌بندم. عموم این دغدغه‌ها مربوط به حوزه مقاومت و نمایش‌های دینی و آیینی است.

شاه‌مردی با اشاره به سابقه حضورش در دوره‌های قبلی جشنواره رضوی، تاکید کرد: وجود یک جشنواره فنی و تکنیکی مثل تئاتر رضوی باعث شده که موضوعات دینی و سیره رضوی از حوزه مسایل کلیشه‌ای چون زیارت و صرف شفا گرفتن خارج و به موضوعات و ایده‌های مختلف بیش از پیش پرداخته شود. در واقع جشنواره رضوی فرصتی را برای هنرمندان عرصه تئاتر فراهم کرده است تا برای خلق آثار هنری شاخص و منحصر به‌فرد در این حوزه به رقابت بپردازند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: برای تولید آثار فاخر در حوزه رضوی علاوه بر پرهیز از کلیشه باید سیره و زندگی سراسر درس این امام همام را مورد توجه و مداقه قرار داد.

وی در پایان اظهار کرد: اینکه امسال هر گروه در شهر خود چند شب به اجرای عموم بپردازد اتفاق بسیار مبارک و خوبی است که امیدوارم این روند در حمایت از گروه‌ها مستمر باشد و سبب شود که بیش از پیش از زبان تئاتر به عنوان ابزاری هدفمند برای ترویج سیره رضوی و مباحث فرهنگ دینی بهره گرفته شود.

کد خبر 6093289 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند