Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@22:07:26 GMT

آب ارس چه زمانی به تبریز می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۴۴۴۶

آب ارس چه زمانی به تبریز می‌رسد؟

گروه استان‌ها - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارهایی که باید از استان برای خط انتقال آب ارس به تبریز تأمین می‌شد، اجرا شده است، گفت: مصوبه شورای اقتصاد اخذ، انتخاب بانک عامل نهایی و کنسرسیوم عملیات اجرایی هم انتخاب شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، جواد رحمتی عصر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت قطعی مکرر آب شرب تبریز، با اشاره به اینکه عملیات انتقال آب ارس در سال 96 با فاینانسر خارجی آغاز شد اظهار داشت: پس از آغاز عملیات فاینانسر، در سال 97 با کشمکش حضور پیمانکار داخلی و خارجی مواجه شدیم و در سال 98 فاینانس خارجی با تحریم مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارهایی که باید از استان برای خط انتقال آب ارس به تبریز تأمین می‌شد، اجرا شده است، افزود: مصوبه شورای اقتصاد اخذ شده، انتخاب بانک عامل نهایی شده و کنسرسیوم عملیات اجرایی هم انتخاب شده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای اجرای این خط انتقال، سه سرمایه گذار ایرانی اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: 388 میلیون یورو برآورد پروژه است که باید 15 هزار میلیارد تومان تأمین شود که از توان استان خارج است.

قطعی مکرر آب شرب تبریز پایان یافت

وی افزود: سرمایه گذاران به استان آمدند و به دنبال راه حل هستیم اما احتمالاً به فاینانس داخلی روی بیاوریم.

رحمتی با تاکید بر اینکه اقدامات میان مدت و بلند مدت را برای تأمین آب تبریز تدوین کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: 500 لیتر در ثانیه باید از شبکه انتقال آب زرینه رود با اصلاح خط انتقال، افزایش دهیم، تبدیل آب صنایع از خط زرینه رود به آب چاه با 400 لیتر در ثانیه، تغییر مصرف بسیاری از شهرها و روستاهای مسیر انتقال آب زرینه رود با 100 لیتر در ثانیه، افزودن 300 لیتر در ثانیه از سد قلعه چای و 200 لیتر از حفر چاه می‌توانیم جایگزین کنیم و 250 تا 300 لیتر در ثانیه هم از خط انتقال نهند و در مجموع بیش از 1800 لیتر در ثانیه می‌توانیم تأمین و تولید آب را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه انتقال آب ارس هم برنامه بلند مدت ماست که باید به موقع عملیاتی شده و به تبریز برسد، گفت: در تلاش هستیم راه‌های مختلف را سریعاً ارزیابی کرده و نهایی کنیم و نمایندگان مجلس هم باید در این مسیر کمک کنند تا سریعتر به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/111/ ز

R7887/P/S6,47/CT11 بیشتر بخوانید... قطعی مکرر آب شرب تبریز پایان یافت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... قطعی مکرر آب شرب تبریز پایان یافت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۲ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۳ گزارش ویدئویی| بی‌نیازی ایران از واردات ورق فولاد/ ابرطرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با نام سردار سلیمانی به امضا رسید ۴ گزارش| غول گرانی بازار میوه و تره‌بار را بهم ریخت؛ آیا میوه‌جات داخلی هم با "دلار" خرید و فروش می‌شود؟ ۵ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۶ ۴ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت ۷ آیت الله خاتمی: اجلاس خبرگان رهبری به تاریخ دیگری موکول شد‌ ۸ گزارش ویدئویی| سایه شوم دلالان بر سر شالیکاران شمال / وقتی واردات بی‌رویه ‌تیشه به ریشه برنج ایرانی می‌زند‌ مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| سایه شوم دلالان بر سر شالیکاران شمال / وقتی واردات بی‌رویه ‌تیشه به ریشه برنج ایرانی می‌زند‌ انهدام شبکه اخلالگر بازار ارز توسط وزارت اطلاعات/ تخلف یک میلیارد یورویی شبکه متخلف ارزی/ دستگیری اعضای اصلی در خراسان‌رضوی واکنش نماینده مردم نجف‌آباد به جوابیه استانداری اصفهان/ عدالت استخدامی برقرار شود کرونا شوخی‌بردار نیست/ مسئولان بازدید از رسانه‌ها به‌مناسبت روز خبرنگار را به تاخیر بیندازند مهمترین اخبار تسنیم گزارش| آن سوی تقابل آمریکا با فناوری چین؛ پایان قرن آمریکایی،‌ آغاز قرن آسیایی لبنان|وقوع انفجاری مهیب در اسکله بیروت؛ حداقل ۱۰ کشته و صدها زخمی و خسارت‌های مالی سنگین تشکیل کارگروه مشترک سه قوه برای "جهش تولید" با مسوولیت جهانگیری سرلشکر سلامی: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است گزارش| بی بی سی و تداوم نقش تریبون برای ترور درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال آب ارس لیتر در ثانیه خط انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن ۴ نفر در برخورد دیزل قطار با واگن در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ عارف شرهانی سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: بر اثر برخورد دیزل قطار با واگن در روز چهارشنبه در ایستگاه هجرت اهواز چهار نفر مصدوم شدند.

این حادثه در ساعت ۹:۱۲ دقیقه رخ داد و نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ به محض اطلاع از وقوع حادثه برای انجام اقدامات درمانی اولیه و انتقال مصدومان به محل حادثه اعزام شدند.

این حادثه در ایستگاه هجرت فلکه راه‌آهن اهواز رخ داد و چهار نفر مرد ۳۰، ۳۷، ۴۱ و ۴۳ ساله گزارش شده که با آمبولانس به بیمارستان‌های گلستان و امام خمینی (ره) اهواز انتقال یافتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901719

دیگر خبرها

  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • زخمی شدن ۴ نفر در برخورد دیزل قطار با واگن در اهواز
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد