Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هیئات مذهبی با برگزاری جشن و شادی در اعیاد و ولادت‌ها نشاط اجتماعی ایجاد می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امشب در دیدار مسئولان هیئات مذهبی شهرستان سنندج که با عنوان تجدید میثاق با ولایت برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی نقشی بی‌بدیل در نشاط اجتماعی جامعه داشته و باعث نشاط روحی و معنوی بسیاری از افراد جامعه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هیئات مذهبی نقش اثرگذاری در برگزاری اعیاد و شهادت‌ها دارند و اساس برگزاری چنین برنامه‌های مناسبتی، اجرای دستورات خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مودت و عشق در شادی‌ها و اعیاد ظهور و بروز می‌یابد، خاطرنشان کرد: کسانی‌که دوستدار اهل بیت(ع) هستند در اعیاد و ولادت‌ها شادند و در شهادت‌ها حزن و اندوه در چهره آنها دیده می‌شود.

وی افزود: برخی شادی‌ها که با موسیقی کذایی ایجاد شده، نمی‌تواند در ایجاد شادی و نشاط فرد اثرگذار باشد و به مرور منجر به غم خواهد شد اما شادی‌هایی که منجر به نشاط اجتماعی شوند، در همین ولادت‌ها و اعیاد نمود می‌یابد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه هیئات مذهبی با برگزاری جشن و شادی در اعیاد و ولادت‌ها نشاط اجتماعی ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: قطعاً ایجاد نشاط اجتماعی به جامعه امید و جان داده و جامعه را فعال می‌کند.

مسابقه کتابخوانی فرهنگسرای اندیشه به مناسبت عید غدیر"چراغانی" تلویزیون در عید غدیر/ رقابت مجریان با مهمانان ویژه، داغ می‌شود

وی شرکت در مراسم و برنامه‌های کذایی را منجر به رسیدن به فساد و پوچی دانست و اظهار کرد: انسان‌هایی که به دنبال شادی لحظه‌ای و کذایی هستند راه به جایی نبرده و منفعتی هم برای جامعه نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با یادآوری اینکه خداوند متعال برای انسان‌ها، الگوهایی آفریده که از هر لحاظ آزمون خود را پس داده‌‌اند، بیان داشت: کسانی مانند پیامبر اکرم(ص) و علی(ع) از نظر وجودی و کمال یکی هستند و بهترین الگو و اسوه برای جامعه به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم و منابع تسنن و تشیع به شأن حضرت علی(ع) اشاره شده است، یادآور شد: بی‌شک هیچ چیز از دید خداوند متعال پنهان نمی‌ماند و باید مردم با تبعیت از خداوند و اهل بیت(ع) زمینه‌ساز رشد معنوی خود باشند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ابراز کرد: حضرت علی(ع) یاور دین خدا و وارث همه علوم آدم بوده و ولی خداوند روی زمین به شمار می‌رود و براساس فرموده خداوند، پیامبر گرامی اسلام(ص) دعوت کرده که باید با علی بیعت کرده و هر کسی پیمان‌شکنی کند، به ضرر خود و جامعه‌اش خواهد بود.

انتهای پیام/481/ ز

R7848/P/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... ماندگاری: صرفِ شادی در عید غدیر کافی نیست/ وارد میدان احسان علوی شویم فرحزاد: فقط تماشاگر عید غدیر نباشیم توزیع کمک مومنانه بین ۳۲ هزار خانوار نیازمند گلستانی/ ۱۴ هزار وعده غذایی در عید غدیر توزیع می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ماندگاری: صرفِ شادی در عید غدیر کافی نیست/ وارد میدان احسان علوی شویم فرحزاد: فقط تماشاگر عید غدیر نباشیم توزیع کمک مومنانه بین ۳۲ هزار خانوار نیازمند گلستانی/ ۱۴ هزار وعده غذایی در عید غدیر توزیع می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۲ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۳ گزارش ویدئویی| بی‌نیازی ایران از واردات ورق فولاد/ ابرطرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با نام سردار سلیمانی به امضا رسید ۴ ۴ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت ۵ گزارش| غول گرانی بازار میوه و تره‌بار را بهم ریخت؛ آیا میوه‌جات داخلی هم با "دلار" خرید و فروش می‌شود؟ ۶ آیت الله خاتمی: اجلاس خبرگان رهبری به تاریخ دیگری موکول شد‌ ۷ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۸ پزشک باسابقه مشهدی به علت ابتلا به کرونا درگذشت مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| سایه شوم دلالان بر سر شالیکاران شمال / وقتی واردات بی‌رویه ‌تیشه به ریشه برنج ایرانی می‌زند‌ انهدام شبکه اخلالگر بازار ارز توسط وزارت اطلاعات/ تخلف یک میلیارد یورویی شبکه متخلف ارزی/ دستگیری اعضای اصلی در خراسان‌رضوی بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد صدای استاندار را درآورد شیب نزولی شیوع کرونا در گلستان/ شرایط بیمارستان‌های استان به ثبات رسید مهمترین اخبار تسنیم لحظه به لحظه با لبنان|تکذیب شایعه حمله اسرائیل به بیروت؛ نشست قریب‌الوقوع در کاخ بعبدا به ریاست عون گزارش| آن سوی تقابل آمریکا با فناوری چین؛ پایان قرن آمریکایی،‌ آغاز قرن آسیایی تشکیل کارگروه مشترک سه قوه برای "جهش تولید" با مسوولیت جهانگیری سرلشکر سلامی: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است گزارش| بی بی سی و تداوم نقش تریبون برای ترور درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه نشاط اجتماعی هیئات مذهبی عید غدیر ولادت ها آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد علی معصومی استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان عصر سه شنبه در جلسه درس اخلاق مدرسه النبی (ص) بندرعباس، اظهار داشت: انسان مؤمن باید سه خصوصیت داشته باشد که خصوصیت اول این است که وقتی او را نگاه می‌کنیم به یاد خداوند متعال بیافتیم.

وی افزود: زمانی که انسان ارتباط خود را با خداوند سبحان تقویت کند از صفات، علم، قدرت و نور خداوند بهره‌مند خواهد شد و این امر موجب می‌شود هر کس او را ببیند به یاد خداوند متعال بیافتد.

استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان با تاکید بر لزوم ورود به وادی انس با خداوند به واسطه عمل به دستورات الهی، بیان‌کرد: ما همه به دنبال هدایت‌گری جامعه با علم و عمل هستیم اما باید توجه شود که عمل میزان تأثیرگذاری بیشتری نسبت به علم دارد و اگر قدرت عمل ما از علم و کلام فراتر رود نفوذ آن در دل‌ها افزایش خواهد یافت.

آیت الله معصومی، با اشاره به جایگاه انسان در بین مخلوقات، عنوان‌کرد: ما انسان‌ها می‌توانیم از جبرئیل امین نیز قرب بیشتری در درگاه الهی پیدا کنیم و این مهم زمانی محقق خواهد شد که ارتباط صادقانه، خاضعانه و خاشعانه را با خداوند در شبانه‌روز تقویت کنیم.

وی با اشاره به فرمایشی از امام صادق علیه‌السلام، اظهار داشت: علت نورانیت افراد نماز شب خوان طبق بیان معصوم (ع) این است که خداوند کسانی را که برای نماز شب بیدار می‌شوند از نور خودش پوشش می‌دهد و نمازگزار علاوه بر نورانیت به منبعی برای یاد خدا تبدیل می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه مالک اشتر بندرعباس، در معرفی دومین ویژگی مؤمنین به حکمرانی عقلانیت در مؤمنین اشاره کرد و گفت: مؤمن از عقلانیتی پویا برخوردار است و عقلانیت او موجب به تقویت قوه عقل در دیگران می‌شود اما اگر تابع خرافات، خواب یا داستان‌های غیر مستند باشد بقیه مردم را نیز به همین سمت و سو خواهد کشید و در نتیجه جعلیات در جامعه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: عقلانیت یعنی رفتار خود را طبق قوانین و قواعدی که خداوند در نظر گرفته است تنظیم کنیم و از قواعد الهی تجاوز نکنیم بنابراین برای تأثیرگذاری معنوی در جامعه قوه عقلانیت در مؤمنین و طلاب تقویت شود.

آیت الله سید محمد علی معصومی، تاکید کرد: شاخص همه ما در عقلانیت کلام خداوند و قرآن است و هر سخنی را که به پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه هدی (ع) نسبت دادند را باید با قرآن مورد سنجش قرار دهیم و قرآن نیز ما را به تعقل و تدبر دعوت کرده است.

وی در معرفی سومین ویژگی مؤمنین بیان کرد: عمل مؤمن باید مردم را به معاد و قیامت متوجه کند، تا قیامت و آخرت همیشه برای مردم زنده بماند و به فراموشی سپرده نشود.

استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون بایستی این ویژگی‌ها را در خود پرورش دهند، عنوان‌کرد: با تقویت این سه شاخصه روحانیت همیشه در دل مردم جایگاه خود را حفظ خواهد کرد و هیچ‌گاه نقش خود را از دست نخواهد داد.

وی خاطرنشان‌کرد: روحانیت باید عقلانیت و توجه به آخرت را در رگ‌های جامعه تزریق کند و مردم با دیدن آن‌ها به یاد خداوند بیافتند.

آیت الله معصومی، خاطرنشان‌کرد: ارتباط قوی با خداوند، خود منشأ همه خیرات است و می‌تواند عقلانیت را نیز در ما افزایش دهد.

کد خبر 6086823

دیگر خبرها

  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند