Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@23:52:11 GMT

وام 10 میلیونی به خبرنگاران پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۴۸۳۴

وام 10 میلیونی به خبرنگاران پرداخت می‌شود

به گزارش افکارنیوز،

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در برنامه بزرگداشت روز خبرنگار در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:‌ در راستای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا 78 میلیارد تومان برای 478 بنگاه خبری تأثیر گرفته از کرونا در قالب 4599 شغل با موضوع کرونا پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- وی افزود:‌همچنین اگر منابع دولتی تأمین شود قرار است وام 10 میلیون تومانی برای خبرنگاران به خاطر ایام کرونایی پرداخت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر کارگری که با چندین سال سابقه کارگاه خود را تغییر می‌دهد متأسفانه به خاطر ضعف قانون پایه سنوات وی را صفر می‌کنند و این نقص قانون باید برطرف شود و کارگران و از جمله خبرنگاران باید بتوانند پایه سنوات خود را دریافت کنند.

شریعتمداری بیان داشت: افشای فساد باید تبدیل به رویه شود و از افشاگران فساد هم حمایت کنیم و هم جایزه برای افشاگران فساد در نظر بگیریم.

وی همچنین افزود: وزارت تعاون اسامی 1130 عنوان از مشاغل زیر مجموعه شرکت‌های تأمین اجتماعی و وزارت کار را منتشر کرد. همچنین وام‌های یارانه‌ داری که به گروه‌های مختلف پرداخت شده همه به صورت شفاف اعلام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عرضه 10 درصد سهام شستا در تأمین اجتماعی اظهار داشت: این شرکت شفاف شده و از این پس باید مدیرعامل شستا به جای ارائه گزارش در اتاق دربسته به مجمع عمومی این شرکت در سالن چند هزار نفری در برابر گزارش حسابرسی شده پاسخ دهد. 

شریعتمداری ادامه داد:‌ امسال بعد از 14 سال پیگیری موفق شدیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهیم که حقوق 1.5 میلیون بازنشسته کشوری و 3.5 میلیون بازنشسته کارگری همسان‌سازی شد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم حق مسکن کارگران به زودی در دولت تصویب شود که در آن صورت حداقل حقوق کارگران نسبت به سال گذشته از رشدی معادل 44 درصد برخوردار می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ تلاش بر این است لایحه امنیت شغلی خبرنگاران را با کمک تشکل‌های خبرنگاری تهیه کرده و از سوی دولت به مجلس تقدیم کنیم.

شریعتمداری تصریح کرد: بعد از عرضه شستا در بورس این شرکت باید به صورت منظم هر 6 ماه یکبار گزارش عملکرد بدهد. ارزش این شرکت امروز به 450 هزار میلیارد تومان رسیده در حالیکه در ابتدای عرضه ارزش آن 150 هزار میلیارد تومان بود و بیش از 5 میلیون نفر هر کدام به طور میانگین 500 هزار تومان سهام این شرکت را خریداری کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا خبرنگاران لایحه خبرنگاران محمد شریعتمداری کرونا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی وزیر تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

روند خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند سال گذشته آغاز شده و روند خرید با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال جریان دارد.

برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در راستای حمایت از تولید کنندگان یارانه دولتی اختصاص یافته و خرید محصول در ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی در شهرستان اردبیل ادامه دارد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل همچنین افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبار‌ها از کشاورزان خریداری و به کارخانه‌های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشور‌های همجوار صادر شده است.

دشتبانی بیان کرد: پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

به گفته او، خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران