Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@14:53:05 GMT

در این شرایط دشوار باید کنار مردم باشیم

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۴۹۲۵

در این شرایط دشوار باید کنار مردم باشیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: در این شرایط سخت که به دلیل تحریم‌ها و بیماری کرونا، معیشت و سلامت مردم در تنگنا قرار گرفته، باید در کنار آنها باشیم.

هوشنگ بازوند در نشست مدیران ارشد استان و فرمانداران با بیان اینکه  کشور درگیر جنگی اقتصادی گسترده، همه جانبه و تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا است، اظهار داشت: در این شرایط دستاوردهای خوبی در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم که بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شیوع بحران کرونا هم اشاره کرد و گفت: این موضوع در اکثر کشورهای دنیا سبب ایجاد خسارت های اقتصادی شده و  بحرانی است که اقتصادهای بزرگ دنیا را به زانو درآورده است.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: شرایط زندگی برای مردم سخت شده و در این وضعیت باید مدیران دولتی و به ویژه دستگاه های خدمات رسان بسیار بیشتر از قبل با مردم همراه و همدل باشند و درحل مشکلات مردم اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه تصریح کرد: مردم ایران بسیار قدرشناس هستند و هرگاه خدمت و احترامی ببینند، در این شرایط سخت از بسیاری از کاستی ها چشم پوشی می کنند.

  وی با تاکید بر این نکته که مردم باید احساس کنند دولت و حکومت در کنار آنهاست، عنوان کرد: در زلزله بزرگ آبان 96 در همان روزهای ابتدایی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور و دیگر مسئولین به میان مردم زلزله زده آمدند و این موجب دلگرمی و امید در میان مردم آسیب دیده شد و آن ها احساس کردند حکومت و دولت تا آخر در کنار آنهاست و در عمل هم این اتفاق افتاد.

  بازوند خاطرنشان کرد: زلزله سرپل ذهاب یک نمونه موفق از همراهی دولت و مردم بود و مردم در طول دوران امدادرسانی تا پایان بازسازی احساس تنهایی و بی پناهی نکردند.

وی تاکید کرد: در این شرایط دشوار که سلامت و معیشت مردم به خاطر بحران کرونا و تحریم های ظالمانه در تنگنا و خطر قرار گرفته، باید در کنار مردم باشیم و با شنیدن گلایه‌های آنها، مشکلات موجود را به حداقل برسانیم.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: اگر دستگاهی در زمینه خدمات رسانی کاستی هایی داشته از مردم عذرخواهی کند، همانگونه که بنده به عنوان استاندار کرمانشاه در صدا و سیما به خاطر خاموشی های برق از مردم عذرخواهی کردم و همان جا نیز قول پایان خاموشی ها را دادم و این وعده محقق شد. 

وی افزود: با عذرخواهی جایگاه یک مدیر تضعیف نمی شود، بلکه مردم از این مسئولیت پذیری مدیران خوشحال می شوند. 

 بازوند در بخش دیگری از سخنانش عملکرد مردم و مسئولین را در زمینه کرونا موفق ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه مردم هشدارهای داده شده را جدی گرفته اند و اکثریت مردم ماسک می زنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و همین امر باعث شده کرمانشاه در مقایسه با دیگر استانها از وضعیت مناسبی برخوردار باشد. البته تداوم این وضعیت کاملا به رعایت پروتکل های بهداشتی بستگی دارد.

وی در ادامه تصویب طرح پتروشیمی چهارم کرمانشاه در کمیته تخصصی شورای اقتصاد را یک موفقیت بزرگ برای استان دانست و گفت: حجم سرمایه گذاری در این طرح هفت هزار میلیارد تومان است که این رقم برابر با سرمایه‌ فعلی سه پتروشیمی دیگر استان است. 

استاندار کرمانشاه یادآور شد: برخی خواهان اجرای این طرح در دیگر استانها بودند، ولی مهندس زنگنه-وزیر نفت- با جدیت پیگیر اجرای آن در کرمانشاه بود و عاقبت هم در شورای اقتصاد با یک رای مناسب این طرح تصویب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه استاندار كرمانشاه استاندار کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار

به گزارش «تابناک»، علیرضا فخاری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

تطبیق طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران با شرایط امروز جمعیتی

وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر ج​​​​​معیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد
مباحث اقلیمی و جمعیتی باید به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است. بی تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا با عدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جاهایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندیها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک تر می‌کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

دیگر خبرها

  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • کار بسیار دشوار منچسترسیتی برای تصاحب رکورد تاریخی چلسی
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • ده روسی: امشب، شب لورکوزن بود و در کل امسال، سال لورکوزن است
  • ۵ انتصاب توسط استاندار کرمانشاه
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم