Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-08@03:50:30 GMT

نخست وزیر لبنان روز چهارشنبه را عزای عمومی اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۴۹۹۵

خرداد: «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان سه‌شنبه شب در پی وقوع انفجار در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی، روز چهارشنبه را عزای عمومی در کشور اعلام کرد.
به گزارش خرداد ، ایرنا به نقل از المیادین، حسان دیاب نخست وزیر لبنان چهارشنبه را به احترام قربانیان انفجار بندر بیروت عزای عمومی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان شورای عالی دفاع را به یک نشست اضطراری در کاخ بعبدا فرا خوانده است.
از سوی دیگر مروان عبود استاندار بیروت در گفت‌ وگوی اختصاصی با اسکای نیوز گفت: ۱۰ نفر از نیروهای آتش‌نشانی که به محل حادثه اعزام شدند ناپدید شدند و هیچ اطلاعی از آن‌ها در دست نیست. آنچه در بندر بیروت روی داده است شبیه به انفجار هیروشیما و ناکازاکی است.
جمعیت هلال احمر لبنان نیز اعلام کرد که بیش از ۳۰ تیم پزشکی به بندر بیروت منتقل شده است.
در همین رابطه مدیر کل امنیت عمومی لبنان در اظهاراتی گفت: تحقیقات اولیه حاکی از آن است که حادثه در بندر بیروت ناشی از انفجار مواد انفجاری بسیار قوی بوده است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مقام‌های این رژیم گزارش دادند، اسرائیل ارتباطی به انفجار بیروت ندارد.
خبرگزاری رسمی لبنان عصر سه شنبه گزارش داد، آتش‌سوزی بزرگی در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت رخ داده است.
بر اساس این گزارش، صدای انفجار به قدری شدید بوده که در پایتخت و حومه شنیده شده است و نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند
بنابه گزارش ایرنا، در همین حال بیمارستان های لبنان از مردم درخواست کردند که برای اهدای خون به مراکز بیمارستانی مراجعه کنند.
مدیرکل گمرک لبنان اعلام کرد: ماده نیترات باعث وقوع انفجار در بندر بیروت شده است و سیلوهای غله کاملاً در این انفجار تخریب شدند. برچسب ها: نخست وزیر لبنان

منبع: خرداد

کلیدواژه: نخست وزیر لبنان نخست وزیر لبنان بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز اعلام کرد که گزارشی درباره وقوع انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری در جنوب شهر عدن دریافت کرده است.

این آژانس در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد که کاپیتان یک کشتی تجاری از وقوع ۲ انفجار در فاصله ۸۲ مایل دریایی جنوب عدن، خبر داده است.

به گفته کاپیتان، در این حادثه آسیبی به کشتی نرسیده و تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس همچنین از همه کشتی‌ها خواست تا جانب احتیاط را رعایت کرده و هر گونه فعالیت‌های مشکوک را گزارش دهند.

 ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • انفجار در خودرو کاروان گارد پادشاهی عربستان
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • نتانیاهو: شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت