Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:25:01 GMT

زخمی شدن شماری از نیروهای حافظ صلح در انفجار بیروت

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۵۶۷۶

زخمی شدن شماری از نیروهای حافظ صلح در انفجار بیروت

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، "آندریا تیننی" سخنگوی رسمی نیروهای یونیفیل در بیانیه ای اعلام کرد در نتیجه انفجار  مهیب عصر سه شنبه در بیروت یکی از کشتی های یونیفیل مستقر در این بندر آسیب دیده و شماری از نیروهای حافظ صلح زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم است.

"دیل کول" رئیس نیروهای یونیفیل نیز ضمن همدردی با مردم لبنان با دولت و مردم این کشور اعلام همبستگی و آمادگی این گروه را برای ارایه کمک ها و حمایت ها به لبنان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان(UNIFI) گروهی از نظامیان حافظ صلح هستند که بر اساس تصمیم سازمان ملل متحد در مارس ۱۹۷۸ به مرز لبنان و رژیم صهیونیستی اعزام شده‌اند تا عقب‌نشینی اسرائیل از لبنان را تأیید کند و به دولت لبنان کمک کند تا نفوذ خود را در منطقه سرزمینی خود افزایش دهد.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، عصر سه‌شنبه انفجار مهیبی رخ داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، صدای انفجار به قدری شدید بوده که در پایتخت و حومه شنیده شده است و نیروهای آتش‌نشانی و امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون در پی این انفجار ۷۳ تن کشته و بیش از ۳۷۰۰ نفر زخمی شدند.

پیش‌تر «حسان دیاب» در پی وقوع انفجار در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن  شماری از شهروندان لبنانی روز چهارشنبه را عزای عمومی در کشور اعلام کرد ، اما شورای عالی دفاع در جلسه فوق العاده شامگاه سه شنبه ، 3 روز را عزای عمومی در لبنان اعلام کرد و خواستار اعلام وضعیت اضطراری در لبنان شد. 
 

برچسب‌ها سازمان ملل متحد وزارت بهداشت لبنان لبنان رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد وزارت بهداشت لبنان لبنان رژیم صهیونیستی سازمان ملل متحد وزارت بهداشت لبنان لبنان رژیم صهیونیستی حافظ صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بیروت، امروز جمعی از شخصیت‌های دینی اردوگاه‌های فلسطینی درلبنان با تجمع در برابر دفتر منطقه‌ای این نهاد رسمی سازمان ملل در بیروت، خواستار تغییر عملکرد آنروا در اردوگاه‌های فلسطینی شدند.
آوارگان فلسطینی تاکید می‌کنند مدیریت جدید آنروا کارمندان فلسطینی طرفدار مقاومت را از این آژانس اخراج می‌کند و بدنبال اطلاعاتی درباره آوارگان فلسطینی است که می‌تواند تامین کننده خواست سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی باشد.
محمود الصدیق، رئیس هیئت علمای فلسطین در لبنان، خواستار بازنگری جدی درعملکرد آنروا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
شیخ علی یوسف - از علمای فلسطین
شیخ بسام کاید - از علمای فلسطین
شیخ محمود الصدیق - رئیس هیئت علمای فلسطین

دیگر خبرها

  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود