Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه ترک از افزایش قیمت مسکن در شهر ازمیر به دلیل تمایل بالای اتباع ایرانی به خرید ملک در این شهر خبر داد.

روزنامه دیلی صباح در گزارشی نوشت: با افزایش تقاضا برای خرید ملک توسط سرمایه گذاران ایرانی، میزان فروش خانه به اتباع خارجی در شهر ساحلی ازمیر در حاشیه دریای اژه به اتباع خارجی برای نخستین بار از زمان شیوع بحران کرونا روندی صعودی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نمایندگان املاک، کسانی که برای سرمایه گذاری در بازار مسکن از ایران به ترکیه می آیند، نسبت به ازمیر از خود علاقه نشان داده اند.  

به گفته یک مشاور املاک در ازمیر که هشت سال پیش از ایران به این شهر آمده، تسهیلات جدید بانک های ترک در افزایش رغبت ایرانیان به خرید ملک در این کشور موثر بوده است. بانک های دولتی زراعت بانک، وکیف بانک و هالک بانک از اوایل ماه ژوین وام های رهنی کم سابقه ای را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.  

این مشاور مسکن با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان، کسب شهروندی این کشور است می افزاید: علاوه بر ایرانی ها، عراقی ها، افغانستانی ها و شهروندان برخی از کشورهای اروپایی، بیشترین علاقه را به خرید ملک در شهر ازمیر دارند.

از سال ۲۰۱۳ و با تغییر در قوانین خرید ملک توسط اتباع خارجی در ترکیه، میزان فروش خانه به خارجی ها در این کشور افزایش محسوسی را تجربه کرد که بعدها این روند با تصویب قانون جدید شهروندی سرعت بیشتری هم پیدا کرد. طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بیشتر می توانند شهروندی ترکیه را به دست آورند.  

طبق اعلام مرکز آمار ترکیه، در بازه زمانی ژانویه تا مارس امسال میزان فروش خانه به اتباع خارجی به ۱۱ هزار و ۶۸ واحد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش نشان می دهد.  

در مجموع سال قبل نیز اتباع خارجی بیش از ۴۵ هزار واحد خانه را در ترکیه خریداری کرده بودند.

 

ایسنا

برچسب ها: ترکیه ، کرونا ویروس ، شیوع بحران کرونا ، اخبار کرونا ، سرمایه گذاران ایرانی ، مشاور مسکن لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000JPW

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ترکیه کرونا ویروس شیوع بحران کرونا اخبار کرونا سرمایه گذاران ایرانی مشاور مسکن اتباع خارجی خرید ملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!

بازار سهام روز دوشنبه شاهد ریزش قیمت سهام بانک‌هایی بود که مالک باشگاه پرسپولیس شدند.

به گزارش اکوایران، بورس تهران بعد از ظهر روز شنبه با اعلام خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همراه بود. شش بانکی که ۸۵ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس تهران را مالک شدند؛ روز یکشنبه با روند‌های معاملاتی متفاوتی همراه بودند، اما با نهایی شدن معامله سهام این باشگاه در روز دوشنبه، شاهد ریزش قیمت سهام بانک‌های خریدار پرسپولیس بودیم.

بانک شهر که با تملک ۳۰ درصدی، بیشترین میزان مالکیت پرسپولیس را به دست آورد؛ دیروز با خروج جریان پول حقیقی از سهام خود، در کنار ریزش ۳۲ صدم درصدی قیمت پایانی سهام وشهر مواجه بود.

سهام دو بانک ملت و تجارت که هر کدام ۲۰ درصد از مالکیت پرسپولیس را به دست آوردند؛ با وجود افزایش مالکیت حقیقی، شاهد کاهش قیمت بودند. دو بانک صادرات و اقتصاد نوین نیز که هرکدام ۵ درصد از سهام پرسپولیس را خریداری کردند نیز، با کاهش قیمت و خروج جریان پول حقیقی مواجه بودند و بانک رفاه نیز با توقف نماد خود در بازار پایه زرد فرابورس مواجه است.

نکته قابل توجه دیگر در روند قیمتی سهام این پنج بانک، افزایش قیمت یک دست آن‌ها در روز یکشنبه بوده که با نهایی شدن معامله سهام پرسپولیس معکوس شد.

دیروز به گفته معاون واگذاری سهام و دارایی‌های خصوصی‌سازی، برای باشگاه استقلال قیمت هر سهم ۳ هزار و ۴۶ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شد. برای باشگاه پرسپولیس نیز قیمت هر سهم ۳ هزار و ۵۸۰ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۳۲۰۰ میلیارد تومان سهام‌ها معامله شد.

دیگر خبرها

  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد