Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه افزایش قیمت‌های جدید کمکی به خودروسازان نمی‌کند، گفت: زمانی که خودروساز با زیان تولید می‌کند چرا باید توقع کیفیت داشت. تاریخ انتشار: 06:07 - 15 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۹۰۲

احمد نعمت بخش در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: با استاندارد‌هایی که سازمان ملی استاندارد تدوین کرده تولید خودروی ارزان قیمت شدنی نیست و با این استاندارد‌ها خودرویی کمتر از ۸ هزار دلار در دنیا نمی‌توان پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن خودروسازان افزود: تولید خودروی ارزان قیمت فقط زمانی ممکن است که استاندارد‌ها کاهش پیدا کند که سلامتی مردم به خطر می‌افتد.

وی گفت: از طرفی سازمان محیط زیست نیز به دلیل مسائل زیست محیطی موافقت نخواهد کرد و تولید این خودرو امکان پذیر نیست.

نعمت بخش درباره تفاوت قیمت خودرو‌های جایگزین پراید بیان کرد: مقصر کاهش قدرت خرید مردم خودروسازان نیستند، طی چند سال گذشته هیچ کالایی کمتر از خودرو رشد نکرده است.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه قیمت مواد اولیه خودرو طی یک سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: این در حالی است که شورای رقابت مجوز افزایش ۲۳ درصدی قیمت را صادر کرده به همین دلیل خودروسازان در حال زیان هستند.

وی خاطرنشان کرد: حتی با افزایش قیمت جدید، قیمت کارخانه‌ای پژو پارس ۱۰۵ میلیون تومان است در حالی که در بازار با قیمت ۲۰۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

نعمت بخش با بیان اینکه افزایش قیمت‌های جدید نیز کمکی به خودروسازان نمی‌کند، تصریح کرد: درصد افزایش قیمتی که به خودروسازان داده می‌شود به هیچ عنوان با درصد افزایش قیمت مواد اولیه قابل مقایسه نیست.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه قیمت کالایی که دو نرخی باشد منشا رانت و فساد است، تاکید کرد: برای حل مشکل یا باید اجازه داده شود خودرو در حاشیه بازار به فروش برسد و یا در بورس عرضه شود.

وی گفت: زمانی که قیمت تک نرخی شود فساد از بین می‌رود و دیگر نیازی به قرعه کشی نیست مردم برای خرید هجوم نمی‌آورند و خودروسازان هم از زیان خارج می شوند.

نعمت بخش با بیان اینکه زمانی که خودروساز با زیان تولید می‌کند چرا باید توقع کیفیت داشت، تاکید کرد: اگر خودروساز به سوددهی برسد دولت نیز می‌تواند مالیات و عوارض خود را دریافت کند و اگر بیشتر از حق خود دریافت کردند حاضر هستند مابه التفاوت را به خزانه برگرداند.

بیشتر بخوانید: تکمیل و عرضه ۳۵ هزار خودروی ناقص ایران خودرو

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خودرو اخبار اقتصادی دبیر انجمن خودروسازان افزایش قیمت نعمت بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد

یک سازمان نظارتی در آمریکا یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، یک سازمان نظارتی در آمریکا روز پنجشنبه یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد.

این شکایت مربوط به تولید نفت در حوضه پرمین، یک میدان نفتی بین غرب تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو، می‌شود. افزایش تولید از این حوضه تا حد زیادی به رشد زیاد تولید نفت آمریکا در سال گذشته میلادی کمک کرد، زمانی که میانگین تولید 12.9 میلیون بشکه در روز بود.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اسکات شفیلد، مدیر اجرایی سابق شرکت پایونیر را متهم کرد که وی اقدام به تبانی با کشورهای عضو اوپک کرده است تا از طریق کاهش تولید، قیمت‌های نفت را افزایش دهند.

کاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

این اتهام در حالی مطرح می شود که این کمیسیون اعلام کرده است که مانع خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر توسط شرکت اکسون موبیل نخواهد شد. این تصاحب بزرگترین تصاحب اکسون در 25 سال گذشته است.

این کمیسیون با 3 رای موافق در مخابل دو رای مخالف این توافق را پذیرفت.

کمیسیون تجارت فدرال همچنین اعلام کرد که قرار دادن شفیلد در هیئت مدیره اکسون به عنوان بخشی از این قراداد خرید، تماس‌های او با اوپک و احتمال هماهنگی در آن بازار را افزایش می دهد.

به عنوان بخشی از این توافق، عضویت وی در هیئت مدیره اکسون ممنوع اعلام شده است.

این سازمان نظارتی گفت که وی "صدها پیامک با نمایندگان و مقامات اوپک مبادله کرده است که در مورد پویایی بازار نفت خام، قیمت گذاری و تولید بحث می کنند."

بر اساس این گزارش، در یکی از این تماس‌ها، شفیلد تلاش کرد تا تولیدکنندگان تگزاس را وادار به کاهش تولید کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد