Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت فضا‌های آموزشی با اشاره به اینکه در زیرنظام فضا و تجهیزات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع ایمنی، دوام و معماری مدارس توجه شده است، اظهار کرد: ایمنی و دوام مدارس در بخش سازه‌ای و نشاط و هویت بخشی به این فضا‌ها همچنین منطبق بودن بر معماری ایرانی و اسلامی به حوزه ساخت و ساز بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از زمان ابلاغ زیر نظام به سمت تحقق اهداف زیر نظام فضا و تجهیزات رفتیم و درحوزه نوسازی مدارس توجه جدی به طراحی داشتیم و اتفاقات خوبی در موضوع سازه‌ای مدارس افتاده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه بنا‌های ایجاد شده مقاوم در برابر حوادث طبیعی طراحی شده اند، اظهار کرد: امروز مدعی هستیم که مدارس نوساز ما در برابر زلزله مقاوم هستند و آیین نامه و دستورالعمل‌هایی که توسط نوسازی مدارس تهیه شده است آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی هستند که نمونه اش در سایر دستگاه‌های اجرایی نیست.

تصویب طرح مکان‌یابی مدارس در سازمان برنام و بودجه 

او افزود: اخیرا کار مکان‌یابی مدارس را به کمک دانشگاه‌ها پیش بردیم و به سازمان برنامه و بودجه و دفتر نظام جامع فنی و اجرایی ارجاع دادیم که تصویب و برای اجرا ابلاغ شد.

رخشانی‌مهر درباره عمر مفید مدارس تصریح کرد: آنچه براساس ضوابط طراحی در نظر گرفتیم عمر مفید ۵۰ تا ۷۰ سال است و اگر عمر مفید مدارس کم باشد به معنی هدر رفت منابع خواهد بود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: عمر مفید یک بنا به میزان هزینه کرد بنا وابسته است باید میان این موارد تناسب برقرار کنیم، بنا‌هایی با عمر ۱۰۰تا ۲۰۰ هم می‌توانیم بسازیم، اما در این بازه زمانی ضمن آنکه هزینه ساخت مدارس برای چنین شرایطی افزایش می‌یابد تغییراتی در حوزه معماری مدارس ایجاد خواهد شد که از تکنولوژی و مصالح آن دور خواهیم ماند بنابراین اقتصادی و منطقی نیست که طراحی طولانی مدت داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فضای آموزشی نوسازی مدارس عمر مفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم دیدار کرد.

در این دیدار، مطالبات و خواسته های مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان جم مطرح و استاندار نیز به این مطالبات پاسخ داد.

استاندار بوشهر با تاکید بر اهمیت خدمات رسانی بهینه به مردم اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و مدیریت استان برای مردمی سازی فعالیت های مختلف اهتمام دارد.

احمد محمدی زاده با اشاره به تامین اعتبار توسعه راه های جنوب استان بوشهر ابراز داشت: ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

وی به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته ایم، قول تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می شود و بهره وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و هنری تخصیص می یابد و تلاش می شود، مشارکت مردم بویژه جوانان بومی در این فعالیت ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد