Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@04:56:23 GMT

اعلام دوهفته حالت فوق العاده در پایتخت لبنان

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۶۰۳۴

اعلام دوهفته حالت فوق العاده در پایتخت لبنان

جلسه شورای عالی دفاع لبنان بامداد چهارشنبه در بعبدا به ریاست «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور برگزار و تصمیماتی از جمله اعلام سه روز عزای عمومی و تعطیلی در لبنان اتخاذ شد.

قدس آنلاین:در این جلسه فوق العاده که به منظور بررسی انفجار بندر شهر بیروت برگزار شد، حاضران ابتدا برای ادای احترام به قربانیان حادثه انفجار در بندر بیروت، یک دقیقه سکوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میشل عون در آغاز جلسه شورای عالی دفاع لبنان گفت: فاجعه بزرگی در لبنان رخ داده و هدف ما اتخاذ تدابیر قضایی و امنیتی در این خصوص است.
شورای عالی دفاع لبنان، بیروت را یک شهر آسیب دیده اعلام و به دولت توصیه کرد که شرایط فوق العاده در کشور اعلام کند.
در جلسه شورای عالی دفاع لبنان تصمیم گرفته شد که نیروهای ارتش مسئولیت امنیت بیروت را برعهده بگیرند و نیز حالت فوق‌العاده تا دو هفته در بیروت ادامه یابد.
همچنین کمیته تحقیق درباره فاجعه بندر بیروت تشکیل می‌شود و گزارش خود را ظرف مدت پنج روز آماده خواهد کرد.
شورای عالی دفاع لبنان تأکید کرده است؛ مسؤول انفجار بیروت بشدت مجازات خواهد شد.
وزیر اقتصاد لبنان در پایان این جلسه گفت: آسیب زیادی وارد شده و سیلوهای نگهداری گندم به دلیل این انفجار از بین رفته است.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون در پی این انفجار دستکم ۷۳ نفر کشته و بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر زخمی شدند.

پیش‌تر «حسان دیاب» در پی وقوع انفجار در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن  شماری از شهروندان لبنانی روز چهارشنبه را عزای عمومی در کشور اعلام کرده بود.
در همین ارتباط،‌ شورای عالی دفاع لبنان بامداد چهارشنبه در جلسه فوق العاده خود به ریاست «میشل عون» سه روز عزای عمومی و تعطیلی ادارات دولتی را در این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شورای عالی دفاع لبنان انفجار بیروت شورای عالی دفاع لبنان فوق العاده بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از جمع‌بندی اولیه به‌منظور احداث ژوراسیک پارک ناژوان خبر داد.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جلسه این هفته شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این جلسه، پروژه ژوراسیک پارک ناژوان مطرح و مقرر شد مذاکرات با سرمایه گذار آن انجام و جمع بندی موارد در جلسه آتی مطرح و تصمیم لازم اتخاذ شود.

وی افزود: همچنین در این جلسه پروژه اداری تجاری و پارکینگ مکانیزه شهدا مورد تاکید مجدد قرار گرفت و اجرای آن به تصویب اعضا رسید.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره اتفاق نظر اعضای شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان مبنی بر ضرورت توسعه اماکن تفریحی و فرهنگی در سطح شهر تصریح کرد: در این نشست، بحث واگذاری باغ جوان مطرح و مقرر شد این مجموعه به منظور بهره‌برداری جامع به شرکت توسعه سیاحتی سپاهان واگذار شود.

حیدری گفت: مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، نظارت مستمر بر پروژه هتل جهان نما و سایر پروژه های مشارکتی دیگر موضوع مورد بحث این جلسه بود و مقرر شد از طریق برون‌سپاری، کیفیت و کمیت نظارت‌ها افزایش پیدا کند.

کد خبر 749588

دیگر خبرها

  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه