Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش گفت: فرودگاه بین المللی کیش عضو سازمان های بین المللی یاتا و ایکائو است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد کیش، علی عرب اظهار کرد: به استناد ماده (6) آیین نامه احداث، توسعه، بهره برداری و مدیریت فرودگاه های غیر نظامی،تعیین فرودگاه های بین المللی منوط به تصویب هیات محترم وزیران و مستلزم دریافت گواهی­نامه فرودگاهی و هم­چنین رعایت قوانین و مقررات مربوطه و تامین الزامات، تجهیزات و تسهیلات موجود در انکس 9 از جمله گمرک، گذر نامه، بهداشت عمومی و قرنطیه گیاهی و حیوانی، خدمات سوخت­رسانی هواپیما، خدمات تعمیر و سرویس هواپیما و وجود زیر ساخت­های لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرودگاه بین المللی کیش عضو سازمان های بین المللی   یاتا و ایکائو است و ایده اصلی طراحی این فرودگاه از جزایر هاوایی و کرانه‌های جنوبی دریای مدیترانه الگو برداری شده است.

وی تصریح کرد: این فرودگاه از نظر جغرافیایی در غرب استان هرمزگان، ارتفاع 31 متری از سطح دریا با 9 میلیون متر مربع مساحت، چهار ترمینال داخلی و خارجی و خدمات VIP، CIP واقع است و در سال 1398 تعداد 23 هزار نشست و برخاست هواپیما و 3 میلیون نفر مسافر رونق این فرودگاه را به دنبال داشت.

به گفته وی، ترمینال جدید کیش که امسال به بهره برداری می رسد، از زیباترین ترمینال های مسافربری کشور و منطقه بوده و ظرفیت جابجایی مسافر آن کیش را به 6 میلیون نفر در سال ارتقا می دهد. 

عرب با بیان شاخصه هایی برای تعیین فرودگاه بین المللی گفت: فرودگاهی بین‌المللی اعلام می شود که ویژگی‌های خاصی دارد و نام آن در کتاب بین‌المللی AIP. (Aeronautical information publication) درج شده باشد.

وی تاکید کرد: AIP کتابی متحدالشکل است و توسط کشورهای عضو ایکائو برای ارائه مشخصات فرودگاه‌ها و فضای مورد حاکمیت آنها چاپ و به کشورهای عضو ارسال می‌شود.

وی کنترل گذرنامه، قرنطینه و انواع سوخت موردنیاز پیش‌بینی شده و استانداردهای پزشکی، کترینگ، امکانات تعمیراتی، امکانات و استانداردهای لازم برای نشست و برخاست هواپیماها را  از جمله ویژگی‌هایی که یک فرودگاه بین‌المللی در مقایسه با فرودگاه مرز هوایی در بخش پروازهای بین‌المللی عنوان کرد وگفت: اگرچه فرودگاه بین‌المللی تفاوت‌های بارزی با مرز هوایی دارد اما از نظر ورود اتباع خارجی و کالاها، قوانین یکسانی (مشابه قوانین مرز زمینی) در هر دو اعمال می‌شود.

مدیر عامل شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در خصوص تفاوت میان فرودگاه مرز هوایی و فرودگاه بین‌المللی عنوان داشت: مرز هوایی مانند مرز خاکی و آبی است و تنها تفاوت آنها در قطاعی است که از زمین تا ارتفاع پروازی را شامل می‌شود. وسعت مرز هوایی ایران از وسعت مرز زمینی بیشتر است به عنوان نمونه در ارتفاع 35 هزار پایی (10 هزار و 700 متری)، وسعت و فضای کشور بزرگتر از مرز روی زمین است و سطح کره بزرگتری را دربرمی‌گیرد.

علی عرب در ادامه گفت: بر اساس الزامات سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) ضمیمه چهاردهم کنوانسیون شیکاگو موسوم به انکس 14، فرودگاه‌های بین المللی ملزم به دریافت گواهینامه فرودگاهی Aerodrome certificate از سازمان هواپیمایی کشوری در کشور متبوع خود هستند.

 وی تدوین نظام نامه­  بهره­ برداری از فرودگاه ، طرح اضطراری فرودگاه، خدمات آتش­نشانی ویژه فرودگاهی، استقرار سامانه مدیریت ایمنی و تدوین نظام نامه ایمنی، رعایت الزامات امنیتی و تدوین نظام نامه امنیتی، حصول اطمینان از مطابقت تسهیلات، تجهیزات و دستورالعمل­های عملیاتی، اطمینان و اعتماد سازمان هواپیمایی کشوری از ارائه خدمات به شرکتهای هواپیمایی و مسافران برمبنای نظام نامه فرودگاه و رعایت مفاد انکس 14 ایکائو را  از ضروریات و پیش نیازهای دریافت گواهینامه فرودگاهی اعلام کرد.

عرب گفت: فرودگاه کیش با طی کردن مراحل  عنوان شده، در جلسه پنجم مرداد 1399 هیات وزیران، "فرودگاه بین المللی" و بر اساس اطلاعات شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران، به عنوان دهمین فرودگاه بین المللی در کشور و اولین فرودگاه بین المللی در مناطق آزاد ایران تعیین شد.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط منطقه آزاد کیش قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط منطقه آزاد کیش پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ اسامی برندگان فروش فوق العاده ایران خودرو منتشر شد ۲ بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است ۳ گفت‌و‌گو| ربیعی: افزایش حق مسکن کارگران مورد تایید کمیسیون اقتصادی دولت قرار گرفت ۴ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۱۳| پیش بینی باران ۲ روزه در ۸ استان/ کاهش ۶ درجه ای دما در برخی استان ها ۵ روند صعودی قیمت ها در بازار خودرو/ «پژو۲۰۰۸» ۷۴۰ میلیون تومان شد ۶ افزایش حق مسکن کارگران در آینده ای نزدیک/ ۲۰ مرداد موعد برگزاری جلسه نهایی ۷ اعلام اسامی قرعه کشی دومین مرحله فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو تا پنجشنبه ۸ سیستم معاملات بورس تا ۳ ماه آینده تغییر می‌کند مهمترین اخبار اقتصادی گزارش تسنیم| ضرر ۲۸۰۰ میلیارد تومانی «هیئت دولت» حسن روحانی به سفره ۱۴ میلیون کارگر «علاج تحریم»|حاجی دلیگانی: تحریم برای کشوری که بازار ۴۰۰ میلیونی دارد، خنده‌دار است مخالفت وزیر اقتصاد با بحث جاماندگان سهام عدالت/ دژپسند: همه گرفتند، سهامی باقی نمانده است اسامی برندگان فروش فوق العاده ایران خودرو منتشر شد مهمترین اخبار تسنیم قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/قرارداد تهران-پکن به مجلس می آید تناقض در آمارهای دادستانی تهران و بانک مرکزی / چه مقدار ارز صادراتی به کشور بازگشته است؟ دیاب: ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در انفجار بیروت منفجر شد درخواست قالیباف از هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بیروت/تسلیت به سیدحسن نصرالله اقدامی فوری مجلس برای حمایت از مردم و اقشار آسیب‌پذیر / کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی ‌تصویب شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش منطقه آزاد کیش فرودگاه بین المللی بین المللی نامه فرودگاه فرودگاه ها مرز هوایی نظام نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   پروازهای ورودی و خروجی  فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت براساس این برنامه انجام می شود.

 

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه