Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیپلمات‌های غربی در نشستی در کابل با تاکید بر حمایت از روند صلح به رهبری و مالکیت دولت افغانستان، اعلام کردند که در مذاکرات با طالبان باید دستاوردهای ۱۹ سال گذشته حفظ شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان در نشست‌های مشورتی صلح با نمایندگان بیش از 40 کشور و سازمان بین‌المللی پیرامون اهمیت آزادی زندانیان طالبان و آتش بس، رعایت حقوق قربانیان جنگ در روند صلح، اهمیت شرکت مردم در روندهای مشورتی صلح و آغاز فوری مذاکرات بین‌الافغانی بحث و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه افغانستان، اتمر در دو نشست که تحت عناوین "تقویت اجماع منطقه یی برای صلح" و "تقویت اجماع جهانی برای صلح" برگزار شده بود ابتدا درباره اقدامات کابل در راستای آزادی بیش از 5 هزار نفر از زندانیان طالبان و رسیدن به صلح، آمادگی‌های دولت برای تدویر لویه‌جرگه مشورتی و اهمیت سیاسی-تاریخی لویه جرگه صحبت کرد.

بیانیه می‌افزاید که شرکت‌کنندگان در هر دو نشست حمایت خویش را از برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح و روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان همچنین تاکید کردند که طالبان با رعایت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس بشردوستانه، اعلامیه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در خصوص تامین آتش‌بس در افغانستان و با درنظرداشت خواست جامعه جهانی و مردم افغانستان، دست از خشونت برداشته و زمینه برقراری آتش‌بس سراسری را فراهم نمایند.

در ادامه این بیانیه نیز آمده است که اکثریت شرکت‌کنندگان ضمن حمایت از آغاز فوری گفت‌وگوها بین دولت افغانستان و طالبان، بر حفظ و تقویت دستاوردهای 19 سال اخیر تاکید کردند.

لویه‌جرگه مشورتی صلح در حالی قرار است روز جمعه (17 خرداد) برگزار شود که برپایی این نشست با انتقادات زیادی همراه است.

مصاحبه| دیپلمات سابق افغان: برگزاری لویه جرگه خلاف قانون اساسی افغانستان استمخالفت‌ها با برگزاری لویه‌جرگه؛ آمریکا نتیجه را مشخص می‌کندزمان برگزاری لویه‌ جرگه برای ادامه آزادی زندانیان طالبان مشخص شد

برخی کارشناسان بر این باورند که آمریکا نتیجه لویه‌جرگه را تعیین خواهد کرد و تاکید می‌کنند که برگزاری این نشست تنها سبب تاخیر در آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و پیچیده کردن روند صلح می‌شود.

«احمد سعیدی» کارشناس مسائل سیاسی نیز به تسنیم گفت که برگزاری لویه‌جرگه برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت 400 نفر از زندانیان طالبان غیرقانونی است و تصریح کرد که هدف رئیس جمهور افغانستان از برگزاری این نشست آن است که مسئولیت محقق نشدن صلح را به دوش مردم افغانستان بیاندازد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... برادر اشرف غنی: دولت نقشی در توافقنامه قطر نداشت/ سرانجام زندانیان طالبان آزاد می‌شوند گفتگوی وزیر امور خارجه آمریکا و معاون سیاسی طالبان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... برادر اشرف غنی: دولت نقشی در توافقنامه قطر نداشت/ سرانجام زندانیان طالبان آزاد می‌شوند گفتگوی وزیر امور خارجه آمریکا و معاون سیاسی طالبان واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ۷۳ کشته و بیش از ۳۷۰۰ زخمی در انفجار مهیب بیروت/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای در لبنان+فیلم و عکس ۲ اولین بیانیه حزب الله لبنان پس از انفجار مهیب بیروت ۳ چرا سران صهیونیست به تهدید مجدد ترور سید حسن نصرالله روی آوردند؟ ۴ چرایی وحشت حکام عرب حاشیه خلیج فارس از شکست احتمالی ترامپ ۵ آخرین آمار و ارقام رسمی لبنان درباره تلفات انفجار بیروت ۶ واکنش ترامپ به انفجار بیروت ۷ گزارش| آن سوی تقابل آمریکا با فناوری چین؛ پایان قرن آمریکایی،‌ آغاز قرن آسیایی ۸ پیام تسلیت ظریف به ملت لبنان/ ایران آماده ارائه کمک به هر طریق لازم است مهمترین اخبار بین الملل ۷۳ کشته و بیش از ۳۷۰۰ زخمی در انفجار مهیب بیروت/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای در لبنان+فیلم و عکس کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ آخرین آمار و ارقام رسمی لبنان درباره تلفات انفجار بیروت دیاب: ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در انفجار بیروت منفجر شد مهمترین اخبار تسنیم قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید "علاج تحریم"|فولادگر: مشکل اقتصاد ایران این است که همیشه منتظر بوده، دیروز منتظر برجام و پسابرجام و امروز منتظر انتخابات آمریکا تناقض در آمارهای دادستانی تهران و بانک مرکزی / چه مقدار ارز صادراتی به کشور بازگشته است؟ دیاب: ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در انفجار بیروت منفجر شد مخالفت با برگزاری برخی مراسم محلی در محرم/ هیئت‌‌ها بهترین الگو برای رعایت شیوه‌‌نامه‌‌های بهداشتی خواهند شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان برگزاری لویه جرگه زندانیان طالبان انفجار بیروت مشورتی صلح روند صلح آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان