Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

سازمان ملل متحد در گزارشی از تخریب ساختمان‌های متعلق به فلسطینیان در قدس شرقی و کرانه باختری خبر داد.

اخبار بین الملل- به گزارش پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، دفتر هماهنگی امور حقوق‌بشر سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارشی مکتوب در خصوص تخریب و مصادره ساختمان‌های متعلق به فلسطینیان اعلام کرد که این ساختمان‌ها به بهانه «عدم برخورداری از مجوز ساخت مقامات اسرائیلی» تخریب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که عملیات تخریب ضمن واردن کردن خسارت به حدود ۱۴۰ نفر، باعث شده است ۲۵ شخص دیگر از منطقه مهاجرت کنند.

به گفته نهادهای حقوقی فلسطینی، بین‌المللی و اسرائیلی، رژیم صهیونیستی عمدا تعداد مجوزهای ساخت خود به شهروندان فلسطینی ساکن در قدس شرقی و مناطق «ج» در کرانه باختری را کاهش داده است.

منطقه «ج» که ۶۱ درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد، به طور کامل تحت کنترل امنیتی-اداری رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه مقاصد خود برای اشغال این منطقه را پنهان نکرده است.

مصادره مرکز کرونا

در گزارش یادشده با استناد به اظهارات شهرداری الخلیل اشاره شده است که پیشتر مقرر بوده، از یکی از ساختمان‌هایی که در تاریخ بیست و یکم ماه جولای بر بلدی‌های شهر الخلیل تخریب شد، به عنوان مرکز تشخیص ابتلا به ویروس کرونا استفاده شود.

در این بیانیه عنوان شده است که این ساختمان به همراه سه ساختمان دیگر در پی صدور فرمان نظامی شماره ۱۷۹۷ تخریب شده است. این فرمان اجازه می‌دهد که ساختمان‌های بدون مجوز طی ۹۶ ساعت از زمان ارسال اخطار، تخریب شوند.

یک گروه از نظامیان رژیم صهیونیستی نیز، روز گذشته، دو دامداری را در جنوب کرانه باختری اشغالی به بهانه نداشتن مجوز تخریب کرد.

«احمد غزال» رئیس شورای روستای «کیسان» در استان بیت لحم در این خصوص گفت که یک گروه نظامی اسرائیلی به ورود ناگهانی به روستا به بهانه نداشتن مجوز، دو دامداری را تخریب کردند.

رژیم صهیونیستی اخیرا علاوه بر گسترش تجاوزات علیه فلسطینیان ساکن قدس و مسجدالاقصی، روند شهرک‌سازی در شهر قدس اشغالی را افزایش داده است.  

این رژیم همچنین به تازگی با ساخت بیش از ۱۰۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در منطقه «E1» واقع در شرق قدس اشغالی موافقت کرده است. 

روز گذشته، «مصطفی البرغوثی» دبیر کل جبهه ابتکار ملی فلسطین نیز رو گذشته اعلام کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت هزار واحد صهیونیست‌نشین در منطقه « E1» آغاز عملی طرح اشغال اراضی کرانه باختری است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حقوق بشر رژیم صهیونیستی کرانه باختری رژیم صهیونیستی کرانه باختری حقوق بشر رژیم صهیونیستی کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از عملیات جدید خود علیه یکی از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۴۰ عصر امروز چهارشنبه بیست‌وچهارم آوریل ۲۰۲۴ موضع رویسات العلم واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

خبرنگار الجزیره نیز از به صدا درآمدن آژیر هشدار در منطقه «مجدل شمس» واقع در جولان اشغالی خبر داد.

علاوه بر این رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که چندین عملیات از سمت لبنان علیه منطقه «عرب العرامشه» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام شده، اما آژیر هشدار در این منطقه به صدا درنیامده است.

همچنین این رسانه‌ها گزارش دادند که منطقه «مرگلیوت» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون با قطعی جریان برق روبرو بوده است.

از سوی دیگر حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیز همچنان ادامه دارد. خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه «راشیا الفخار» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

کد خبر 6088099

دیگر خبرها

  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری