Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره کل و بخش خصوصی افغانستان در راستای ایجاد و گسترش همکاری‌های ترانزیتی و سرمایه‌گذاری منعقد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بهروز آقایی اظهارداشت: با توجه به حسن همجواری ۲ کشور، این تفاهم‌نامه به منظور توسعه ترانزیتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افغانستان در زمینه حمل و نقل، جذب سرمایه‌گذار، فعالیت‌های لجستیکی و ترانزیتی و ایجاد ترافیک بار و کالا در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران منعقد و امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس این توافق نامه، بخش خصوصی افعانستان متعهد شد نسبت به ایجاد ترافیک بار و کالا،جذب و انتقال کالاهای ترانزیتی افغانستان از مسیر بندر شهید بهشتی چابهار به سمت بازارهای هدف اقدام کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار به عنوان با صرفه‌ترین و نزدیکترین مسیر برای ترانزیت کالاهای افغانستان محسوب می‌شود از اینرو ضروریست سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این کشور در بندر و منطقه آزاد چابهار افزایش یابد.

وی بیان کرد: مشوق‌های ویژه‌ای برای فعالیت در بندر چابهار با هشت و نیم میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری در نظر گرفته شده تا این منطقه به یکی از قطب‌های مهم تجاری و اقتصادی تبدیل شود.

آقایی از جمله مشوق‌های در نظر گرفته شده را تخفیف ۸۰ درصدی برای حقوق و عوارض وارده بر کشتی ها، ۸۰ درصد هزینه توقف وارد بر کشتی‌ها، ۶۰ درصد هزینه‌های راهنمایی، یدک کشی و لایروبی وارد بر کشتی‌ها، تخفیف ۸۵ درصدی در انبارداری کانتینرهای صادراتی و ترانزیت خارجی و تخفیف ۷۵ درصدی برای انبارداری کانتینر خالی عنوان کرد.

وی همچنین از جمله مشوق‌های غیر تعرفه‌ای را تخصیص تسهیلات از محل وجوه اداره شده به بخش‌های غیر دولتی جهت خرید و تأمین شناورهای حمل مسافر و خودرو، ساخت مخازن نفتی، انبار، سیلو و سایر محوطه‌های نگهداری کالا در بندر شهید بهشتی چابهار ذکرکرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اعمال نشدن رشد اجاره بهای ثابت قرارداد اراضی به مدت پنج سال در مدل‌های مالی، احتساب نرخ بازگشت داخلی ۳۰ درصد برای قراردادهای سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار در مدل‌های مالی، اعطای معافیت پرداخت سهم درآمدی سازمان در تمامی قراردادهای سرمایهگذاری شامل اجاره بهای متغیر، سهم باربری، انبارداری و خن کاری و THC در خصوص کالاهای مازاد بر تعهد تناژ به مدت پنج سال از زمان بهره برداری از دیگر مشوق‌ها در بنادر چابهار است.

وی ادامه داد: هم‌اینک علاوه‌بر تخفیف‌های سازمان بنادر معافیت‌های مناطق آزاد نظیر معافیت‌های مالیاتی و گمرکی را شاهد هستیم که امسال می‌تواند فصل جدیدی از رونق و توسعه و استقبال سرمایه‌گذاران را بدنبال داشته باشد.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تفاهم نامه ترانزیتی بندر چابهار بخش خصوصی افغانستان سرمایه گذاری بخش خصوصی حمل و نقل مشوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار