Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@18:33:16 GMT

30 شهریور فصل جدید لیگ پرتغال کلید می خورد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۷۹۰۳

30 شهریور فصل جدید لیگ پرتغال کلید می خورد

زمان شروع مسابقات فصل جدید لیگ حرفه ای پرتغال اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر مسئولان فوتبال پرتغال چندین جلسه برگزار کردند تا تاریخ شروع فصل جدید لیگ کشور  را مشخص کنند.

به نقل از آبولا، نتیجه جلسه های مکرر مدیران فدراسیون و اتحادیه فوتبال این کشور با نمایندگان دولت، شروع مسابقات در ماه سپتامبر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس نخستین بازی فصل در تاریخ 20 سپتامبر(30 شهریور 99 ) انجام خواهد شد.

قرار است اتحادیه براساس این تاریخ، برنامه مسابقات را اعلام کند.

فصل اخیر رقابت های لیگ پرتغال که با قهرمانی پورتو به پایان رسید، اواخر ماه گذشته میلادی (ژوییه) به اتمام رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پرتغال فوتبال فدراسیون دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره رویداد Apple Let Loose شب گذشته

ایتنا - رویداد Let Loose اپل شب گذشته برگزار شد و این شرکت از جدیدترین محصولات و نوآوری‌های خود رونمایی کرد که بارزترین آنها معرفی آیپد پرو با تراشه جدید M4 و قلم اپل و صفحه کلید جادویی بود.
یکی دیگر از رویدادهای اپل برگزار شد و همانطور که انتظار می‌رفت، بیشتر پیرامون آیپد(iPad) بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ما اکنون اولین دستگاه اپل را شاهد هستیم که از تراشه M4 در آیپد پرو (iPad Pro) بهره می‌برد و این شرکت به ‌طور شگفت‌انگیزی ترجیح می‌دهد آن را به جای یک مک معرفی کند. همچنین یک آیپد ایر(iPad Air) ارتقا یافته در دو اندازه ۱۱ و ۱۳ اینچی معرفی شد.

برخی به‌روزرسانی‌های لوازم جانبی نیز در این رویداد معرفی شد که با توجه به اینکه قلم اپل(Apple Pencil) در تصویر تیزر این رویداد برجسته بود، چندان غافلگیرانه نبود.

اکنون بدون مقدمه بیشتر در ادامه به بیان خلاصه‌ای از همه چیزهایی که اپل در رویداد کوتاه و پربار Let Loose خود اعلام کرد، می‌پردازیم.

آیپد پرو
برای مدتی انتظار می‌رفت که هر آیپد پرو به‌روز شده دارای تراشه M3 باشد، اما اپل تصمیم گرفت تا آن را به تراشه مورد انتظار M4 جدید خود مجهز کند و این مدل تبلت خود را در بالاترین سطح ارائه دهد.

اپل می‌گوید این دستگاه جدید ۵۰ درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به آیپد پرو با تراشه M2 ارائه می‌دهد.

گفته می‌شود که عملکرد رندر آن چهار برابر سریع‌تر از M2 Pro است. برای اولین بار در آیپدها، اپل پشتیبانی از حافظه پنهان پویا و ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری را برای آیپد پرو ارائه کرده است.

اپل روی بازدهی انرژی آن نیز کار کرده است. این شرکت می‌گوید M4 می‌تواند عملکردی مشابه M2 اما با استفاده از تنها نیمی از توان ارائه دهد. بنابراین اگر از تبلت برای کارهایی استفاده می‌کنید که خیلی سنگین نیستند، باتری آن می‌تواند برای مدت طولانی‌تری دوام بیاورد.

 
ارتقای مهم دیگر آیپد پرو، فناوری نمایشگر جدیدی به نام اولد دوپشته (Tandem OLED) است که همانطور که از نام آن پیداست، از دو پنل OLED که روی هم قرار گرفته‌اند، بهره می‌برد. این بدان معناست که این تبلت رنگ‌های غنی‌تر و سیاه‌های عمیق‌تری را در چیزی که اپل آن را نمایشگر Ultra Retina XDR می‌نامد، ارائه می‌دهد. اپل می‌گوید حداکثر میزان روشنایی آن ۱۰۰۰ نیت در حالت استاندارد و ۱۶۰۰ نیت برای حالت HDR است.

گفتنی است که پنل‌های OLED آیپد پرو با وجود دو لایه بودن همچنان نازک‌تر از نمایشگر LCD هستند. برای این منظور، اپل می‌گوید آیپد پرو در حال حاضر به نوعی نازک‌تر از آی‌پاد نانو است که آن را به باریک‌ترین محصول این شرکت تاکنون تبدیل کرده است.

همچنین برای اولین بار در آیپد پرو از فناوری نانوشیشه استفاده شده است که البته تنها در مدل ۱ ترابایتی آن گنجانده شده است.

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه این است که دوربین جلویی ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید(فوق عریض) اکنون در لبه افقی این تبلت قرار دارد که می‌تواند کاربرانی را که صفحه کلید با آن کار می‌کنند، خوشحال کند.

قیمت آیپد پرو جدید از ۹۹۹ دلار برای مدل ۱۱ اینچی و ۱۲۹۹ دلار برای مدل ۱۳ اینچی شروع می‌شود که هر کدام دارای ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هستند. ضمن اینکه سیم‌کارت‌خور بودن آنها ۲۰۰ دلار به قیمتشان می‌افزاید.

تراشه M4
آیپد پرو اولین محصول شرکت اپل است که از تراشه M4 استفاده می‌کند و جالب است که از آن قبل از اینکه در مک‌بوک‌ها استفاده شود، استفاده شده است.

تراشه M4 دارای یک پردازنده مرکزی(CPU) جدید با حداکثر چهار هسته عملکردی و 6 هسته بهره‌وری است. یک پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای نیز در آن وجود دارد.

گفتنی است که موتور عصبی این تراشه بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی متمرکز شده است. اپل می‌گوید این موتور عصبی قادر به انجام ۳۸ تریلیون عملیات در هر ثانیه است که ۶۰ برابر سریع‌تر از اولین موتور عصبی است که در تراشه A۱۱ معرفی شد.

ویژگی‌های هوش مصنوعی که M4 در آیپد پرو ارائه می‌دهد شامل ارائه زیرنویس‌های زنده و در لحظه، امکان جداسازی سوژه‌ها و حذف پس‌زمینه در ویدیوها و نت‌نویسی خودکار موسیقی‌ها است.

احتمال اینکه ما اواخر امسال شاهد ظهور مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M4 باشیم، زیاد است. چیزی که ممکن است مردم را از خرید مک‌بوک ایر با تراشه M3 که پرفروش‌ترین لپ‌تاپ ۱۳ و ۱۵ اینچی روی کره زمین است، منصرف کند.

 
دلیل اصلی صرف نظر اپل از نسل سیلیکونی با آیپد پرو احتمالاً انتقال به سخت افزار هوش مصنوعی قبل از برگزاری کنفرانس جهانی توسعه دهندگان آن در ماه ژوئن است. انتظار می‌رود این شرکت در ماه آینده بیشتر در مورد آنچه که قصد دارد با هوش مصنوعی در تمام محصولات خود انجام دهد، صحبت کند.

آیپد ایر
آیپد ایر(iPad Air) پس از اینکه بیش از دو سال روی تراشه قدیمی M1 گیر کرده بود و به‌روزرسانی آن خیلی طول کشیده بود، اکنون آخرین مدل آن با تراشه M2 عرضه می‌شود. هنوز می‌توان آن را یک ارتقای قابل توجه نسبت به مدل قبلی در نظر گرفت.

آیپد ایر نیز در دو اندازه ۱۱ اینچی موجود و اندازه جدید و بزرگ‌تر ۱۳ اینچی عرضه می‌شود. این امر باعث می‌شود که این تبلت مقرون به صرفه‌ترین آیپد با صفحه نمایش بزرگ باشد.

ضمن اینکه دوربین جلوی آن نیز در سمت بلندتر آن قرار گرفته است که بسیاری از هواداران را خوشحال کرده است.

این شرکت فضای ذخیره‌سازی پایه این تبلت را نسبت به نسل قبلی دو برابر کرده و به ۱۲۸ گیگابایت رسانده است.
 
قیمت مدل ۱۱ اینچی از ۵۹۹ دلار شروع می‌شود و مدل ۱۳ اینچی نیز ۷۹۹ دلار قیمت دارد. همچنین برای اتصال سلولی 5G باید ۱۵۰ دلار اضافی پرداخت.

همانند تقریباً هر چیز دیگری که اپل شب گذشته به نمایش گذاشت، آیپد ایر جدید نیز چهارشنبه هفته آینده عرضه خواهد شد.

قلم جدید اپل
قلم جدید اپل(Apple Pencil) شب گذشته معرفی شد و ترفندهای جالبی از جمله بازخورد لمسی در آستین خود دارد.

این قلم با نام Apple Pencil Pro از یک حرکت فشاری جدید نیز پشتیبانی می‌کند. بدین صورت که اگر آن را بچرخانید، می‌توانید جهت قلم‌مو و قلم را تغییر دهید، درست همانطور که با قلم و کاغذ واقعی انجام می‌دهید.

 

مورد هیجان‌انگیز درباره قلم جدید اپل پشتیبانی از ویژگی Find My support برای اولین بار است. این ویژگی با توجه به اینکه امکان جا گذاشتن و گم کردن این قلم بسیار بالاست، قطعا با استقبال کاربران مواجه می‌شود.

قلم جدید اپل ۱۲۹ دلار قیمت دارد و پیش‌سفارش‌های آن از امروز پذیرفته شده و از ۱۵ مه ارسال می‌شود.

صفحه کلید جادویی اپل
اپل دیشب یک صفحه کلید جادویی(Magic Keyboard) جدید نیز معرفی کرد که البته فقط با آیپد پرو سازگار است.

این صفحه کلید جادویی از آلومینیوم ساخته شده است تا حس بهتری به کاربر بدهد و شاید به کاربران کمک کند باور کنند که آیپد پرو جایگزینی مناسب برای لپ‌تاپ است، چیزی که اپل مدت‌هاست آن را القا می‌کند.
 
این صفحه کلید دارای یک صفحه لمسی بزرگتر با پشتیبانی از بازخورد لمسی است، در حالی که یک ردیف از کلیدهای عملکردی دارد که به یک صفحه کلید سنتی شبیه است.

صفحه کلید جادویی جدید اپل نیز هفته آینده عرضه می‌شود و اگر آن را برای آیپد پرو ۱۱ اینچی بخواهید، ۳۰۰ دلار قیمت دارد، در حالی که برای مدل بزرگتر آن ۳۵۰ دلار باید پرداخت.

دیگر خبرها

  • تقدیر از قهرمان تاریخ‌ساز یخ‌نوردی جهان
  • همه چیز درباره رویداد Apple Let Loose شب گذشته
  • ورود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان شهریور | خدمات پس از فروش اتوبوس های برقی بر عهده شرکت های داخلی خواهد بود
  • رابرت داونی جونیور اولین بازی روی صحنه را تجربه می‌کند
  • احتمال برگزاری انتخابی بین یزدانی و قاسمپور/ شروع تمرینات زارع
  • ماجرای ترور پیشکسوت معروف کشتی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر چه بود؟ | ویدئو
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • فیلم/ ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر
  • ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر
  • (ویدیو) ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد ۱۱ سپتامبر