Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@11:36:42 GMT

کرونا ویروس و بیماری مزمن انسداد ریه

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۷۹۲۵

کرونا ویروس و بیماری مزمن انسداد ریه

مبتلایان به بیماری مزمن انسداد ریه همواره باید نگران شیوه تنفس و سلامتی ریه‌های خود باشند، زیرا کووید -۱۹ تأثیر مستقیمی روی دستگاه تنفسی افراد دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان و پزشکان هر روز اطلاعات جدیدتری از بیماری کووید -۱۹ به دست می‌آورند که در شناسایی روش‌های مهار و درمان آن بسیار مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی چندین ماه که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد عده بسیاری در سراسر جهان، با بروز علائم و یا بدون علامت به این بیماری عفونی مبتلا شده‌اند که بعضی از آن‌ها بهبود یافته و تعدادی همچنان با پیامدهای آن دست به گریبان هستند. حدود ۸۰ درصد از مبتلایان بدون مراجعه به پزشک درمان شده‌اند، اما مقابله با ویروس کرونا افراد مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریه (COPD) را در شرایط جدی‌تری قرار می‌دهد و در صورت ابتلا آن‌ها را شدیداً درگیر می‌کند.

کرونا ویروس چه تأثیری روی بیماران COPD دارد؟

COPD نوعی بیماری مزمن التهاب ریه است که با مسدود کردن مسیر حرکت هوا در سیستم‌های تنفسی منجر به تنگی‌نفس، سرفه، خس‌خس قفسه سینه و ایجاد خلط در ریه‌ها می‌شود که در اکثر موارد استعمال سیگار و آلودگی‌های صنعتی باعث ایجاد این علائم می‌شود؛ البته زمینه‌های وراثتی و سن بالا نیز در این زمینه بی‌تأثیر نیست. ابتلا به کووید -۱۹ حاد این بیماران را با سه مشکل مواجه می‌کند؛ سندروم دیسترس حاد تنفسی (ARDS) که ریه‌ها را با مایعات پر می‌کند و درنتیجه اکسیژن کافی برای تنفس به آن‌ها نمی‌رسد، آسیب‌های قلبی و ضربه روحی یا شوک (Shock) که با مختل کردن سیستم گردش خون منجر به افت ناگهانی و شدید فشار خون می‌شود، تپش قلب را بالا می‌برد و با ممانعت از رسیدن خون به اندام‌های بدن روی فعالیت آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد که این تأثیر می‌تواند کشنده باشد.

مبتلایان به بیماری مزمن انسداد ریه در گروه افراد پر خطر

پزشکان هنوز اثر دقیق ابتلا به ویروس کرونا را در مبتلایان به بیماری مزمن انسداد ریه شناسایی نکرده‌اند، اما کاملاً محرز است که کووید -۱۹ این گروه را بیش از کسانی که دارای ریه‌های سالم هستند و به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا نیستند، درگیر می‌کند و آن‌ها را مانند افرادی با داشتن سن بالای ۶۰ سال، ابتلا به فشارخون، دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان، سیستم ایمنی ضعیف و استعمال‌کنندگان سیگار و دخانیات، در دسته گروه‌های در معرض خطر قرار می‌دهد. ابتلای هم‌زمان که به بیماری COPD و کووید -۱۹ شرایط را برای این افراد دشوارتر و صدمات وارده را شدیدتر می‌کند.

توصیه‌های بهداشتی برای بیماران COPD

در این شرایط خطرناک و پراسترس مبتلایان به COPD باید به‌طور مداوم سلامت عمومی خود را بررسی کرده و از نبود علائم ابتلا به کرونا هم‌چون تب، سرفه و تنگی‌نفس اطمینان حاصل کنند. ابتلا به این بیماری معمولاً با تب همراه نیست؛ بنابراین در صورت افزایش دمای بدن لازم است بیماران COPD با پزشک تماس بگیرند. این افراد لازم است توصیه‌های بهداشتی اعلام‌شده را با جدیت بسیار پیگیری کنند، از تردد به محیط‌های بیرون از منزل به‌جز برای ملاقات‌های ضروری با پزشک خودداری و حتی از پزشک خود درخواست کنند که دوره‌های مصرفی داروهای معمول آن‌ها را ۹۰ روزه تعیین کند تا از نیاز آن‌ها برای مراجعه به مراکز درمانی و داروخانه‌ها کم کند. این بیماران باید اقدامات مربوط به تهیه و دریافت به‌موقع ملزومات اکسیژن‌رسانی خود را سریع و با اطمینان انجام دهند و از خواب کافی، ورزش و تغذیه مناسب بهره ببرند.

کد خبر 436872

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کووید ۱۹ ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا عفونت دستگاه تنفسی انسداد مزمن ریوی بیماری های ریه بیماری های عفونی کرونا در جهان ابتلا به کرونا پیشگیری از کرونا بیماری های قلبی عروقی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری مزمن انسداد ریه ریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام