Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@19:44:50 GMT

بندر بیروت از نظر اقتصادی چه اهمیتی برای لبنان دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۷۹۵۱

بندر بیروت از نظر اقتصادی چه اهمیتی برای لبنان دارد؟

بندرگاه بیروت که در جریان انفجار روز گذشته، با خاک یکسان شد، نقشی بسزا در واردات و صادرات به لبنان ایفا می‌کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شامگاه سه‌شنبه (روز گذشته) یک انفجار مهیب در بندر بیروت (+) لبنان رخ داد که تا کنون ۷۸ کشته و چهار هزار زخمی بر جای گذاشته است.

روزنامه الاخبار لبنان به اهمیت این بندرگاه پرداخت و نوشت، این بندر روزانه با ۳۰۰ بندرگاه جهانی در تعامل بود و سالانه پذیرای حدود سه هزار و ۱۰۰ کشتی بوده که عمده صادرات و واردات لبنان از آن صورت می‌گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش این روزنامه، کالاهایی که وارد این بندر می‌شد، بیش از ۷۰ درصد حجم کالاهایی را تشکیل می‌داد که وارد لبنان می‌شد. در این بندر سیلوهای گندم و یک منطقه آزاد به مساحت بالغ بر ۸۱ هزار متر مربع وجود داشت.

بنا بر این گزارش، بیشتر کالاها و مواد وارداتی از جمله غذا، مواد اولیه، دارو و ابزارهای برقی از طریق این بندر وارد لبنان می‌شد. در واقع این بندر، بخش اصلی توانمندی لبنان در ذخیره‌سازی است؛ زیرا انبارهای بزرگی در آن وجود دارد که کالاهای مختلفی در آن ذخیره می‌شود.

الاخبار در ادامه می‌نویسد، همین مسائل باعث شده است که نتوان از بندر بیروت بی‌نیاز شد. عمق فاجعه در اینجاست؛ زیرا زیرساخت بندرگاه پتانسیل آن را داشت که مرکز اصلی و مهمی برای بزرگترین میزان از تبادل خارجی لبنان باشد.

به گزارش این روزنامه، سیستم حمل و نقل داخلی لبنان نیز به این بندر وابسته بود؛ زیرا کالاها از آن به بیروت و از آنجا به سایر مناطق این کشور منتقل می‌شد. این بندر محوری بود که نمی‌توان از آن بی‌نیاز شد.

بنا بر این گزارش، اگر لبنان در سالهای گذشته قصد داشت بیشترین حجم کالا را وارد کند، امروز مهمترین ورودی این کالاها را از دست داده است و دیگر نمی‌تواند بسته اصلی غذایی خود را به دست آورد؛ زیرا مشکل این کشور این است که نمی‌تواند زیاد تولید کند؛ بدین معنا که نمی‌توان شکست لبنان در واردات را جبران کرد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: بندر بیروت کالا واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

حملات موشکی و پهپادی حزب الله لبنان به اهداف صهیونیستی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، خبرنگار الجزیره گزارش داد سه موشک از لبنان به سمت پایگاه‌های صیهونیستی در الجلیل غربی (شمال فلسطین اشغالی) شلیک شده است.

خبرنگار الجزیره افزود: عصر امروز هفت موشک نیز از جنوب لبنان به سمت پایگاه صهیونیستی «الزبدین» در مزارع اشغالی شبعا شلیک شده است.

همچنین خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گفت: حزب‌الله یک نقطه در اطراف پایگاه الضهیره را هدف قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند همزمان با این حملات، صدای آژیر خطر در عرب العرامشه، و مناطقی در الجلیل غربی به دلیل احتمال نفوذ یک پهپاد به ‌صدا درآمده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • شهادت ۲ تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان